Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 januari 2011, 18:33   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard La Libre : N-VA moet uit Vlaamse regering...

Ik hoop dat dit geen dubbele post is, ik zag het onderwerp nog niet in de lijst staan.
De Franstaligen denken dus dat ze niet alleen baas zijn van België, maar ook nog eens zich met de samenstelling van de Vlaamse regering kunnen bezighouden

http://www.lalibre.be/actu/elections...ternative.html

Citaat:
Et quid des gouvernements régionaux ?

La logique veut qu’ils reflètent le national. En Flandre, il faut éjecter la N-VA. Et côté francophone, il faut faire entrer les libéraux. C’est normal, si l’on a besoin d’un parti pour une réforme, que ce parti revendique de rentrer aux niveaux régional et communautaire. Surtout, ce transfert de pouvoir du fédéral implique la présence de la plupart des partis démocratiques chez les fédérés. Ceci dit, je suis un peu étonné qu’on évoque déj�* cette possibilité de coalition alternative, car pour le moment, le valet noir est dans le camp du CD&V. Pour jouer ce jeu-l�*, le "Zwarte Piet" devrait arriver �* la N-VA.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 7 januari 2011, 18:44   #2
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Het is veel erger. Deze uitspraak is blijkbaar van "Lieven De Winter, politologue flamand "
gertc is offline  
Oud 7 januari 2011, 18:49   #3
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ben je soms verbaasd hierover? Dat Vlaanderen geen winstkolonie van de Franstaligen wenst te zijn dringt bij sommigen niet door.
Gwyndion is offline  
Oud 7 januari 2011, 18:50   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik hoop dat dit geen dubbele post is, ik zag het onderwerp nog niet in de lijst staan.
De Franstaligen denken dus dat ze niet alleen baas zijn van België, maar ook nog eens zich met de samenstelling van de Vlaamse regering kunnen bezighouden

Dit is toch werkelijk niet te geloven. "Le culot!" Ze hebben daar aan de UCL blijkbaar meer dan één flamand de service. Dave Sinardet is nog zo eentje. Anderzijds, aan de Faculté Notre Dame in Namen is Hendrik Vuye prof. grondwettelijk recht en een stevig Vlaamsgezinde.
Oud 7 januari 2011, 18:50   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een magere journalistiek !!

Want als zij willen de nva uit de Vlaamse regering wippen, wie zien zij dat dan wel doen ?
Welke partijen in het Vlaams parlement denken zij dat bereid zullen zijn het regeerakkoord op te blazen, en op basis van welk argument waarvoor die Vlaamse regering en parlement bevoegd zijn ?

Maar dat is natuurlijk niets komma niets terzake.
De francofone suprematie moet bestendigd blijven, en daarvoor 'moeten de boeren plooien naar de wensen van de hoogste cultuurgmeenschap'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 januari 2011, 18:51   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht

prietpraat...
negeren.
Boduo is offline  
Oud 7 januari 2011, 18:53   #7
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

zeer bedenkelijk inderdaad, maar nogmaals stellen we vast dat de Franstalige pers wél voluit de kant kiest van hun vertegenwoordigers. De Vlaamse pers daarentegen...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 7 januari 2011, 18:54   #8
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Et quid des gouvernements régionaux ?

Blablabla ...Ceci dit, je suis un peu étonné qu’on évoque déj�* cette possibilité de coalition alternative, car pour le moment, le valet noir est dans le camp du CD&V. Pour jouer ce jeu-l�*, le "Zwarte Piet" devrait arriver �* la N-VA.

En Elio Di Rupo wordt de volgende BLACK JACK, cabisch !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 7 januari 2011, 18:55   #9
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
prietpraat...
negeren.
Kan zijn, maar wat mij opvalt is dat er nog altijd teveel Vlaamse dweilen zijn :

* Dave Sinardet
* Bert Kruismans

en nu deze pipo.
Allemaal staan ze klaar om hun eigen volk en cultuur belachelijk te maken, als ze er maar wat geld mee verdienen.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 7 januari 2011, 19:01   #10
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

weeral iemand dat op mijn repressie-lijstje mag voor later. Best de werking van mijn tondeuze eens beginnen controleren

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 7 januari 2011 om 19:02.
vrijevlaming is offline  
Oud 7 januari 2011, 19:07   #11
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
prietpraat...
negeren.
Nee, eens hartelijk mee lachen. Elke dag wordt de frustratie duidelijker. En eerlijk is eerlijk: dank U CD&V om eindelijk mee tegenstroom te zwemmen. Het maakt ze nog wat gefrustreerder in het zuiden en het centrum.

En , oh, ja: zo lang er geen regering komt: géén centen voor Brussel... De paniek slaat om de franstalige harten.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 januari 2011, 19:08   #12
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
weeral iemand dat op mijn repressie-lijstje mag voor later. Best de werking van mijn tondeuze eens beginnen controleren
Ik heb er nog een liggen die in je vel knipt en zo. Maar als je een tondeuze nodig hebt voor wat ik denk, mag je ze hebben.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 januari 2011, 19:57   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
zeer bedenkelijk inderdaad, maar nogmaals stellen we vast dat de Franstalige pers wél voluit de kant kiest van hun vertegenwoordigers. De Vlaamse pers daarentegen...
Tja dat komt omdat er aan Franstalige kant één project België is en aan Vlaamse kant minstens evenveel als er partijen zijn met binnen die partijen nog eens grote verschillen. Binnen de Vlaamse Beweging alleen al zijn er tal van verschillende standpunten over hoe hun doelstellingen te realiseren. Nogmaals. Vooraleer België te splitsen zal NVA eerst Vlaanderen moeten splitsen door iedere straat, wijk, dorp en stad.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 januari 2011 om 19:58.
solidarnosc is offline  
Oud 7 januari 2011, 20:00   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
U mag afkomen met een tondeuze en dan kom ik af met Waals spul uit Herstal.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 januari 2011 om 20:00.
solidarnosc is offline  
Oud 7 januari 2011, 20:10   #15
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja dat komt omdat er aan Franstalige kant één project België is en aan Vlaamse kant minstens evenveel als er partijen zijn met binnen die partijen nog eens grote verschillen. Binnen de Vlaamse Beweging alleen al zijn er tal van verschillende standpunten over hoe hun doelstellingen te realiseren. Nogmaals. Vooraleer België te splitsen zal NVA eerst Vlaanderen moeten splitsen door iedere straat, wijk, dorp en stad.
Denkt u nu echt dat franstalige partijen een bal geven om het Vlaamse gedeelte van België? U snapt echt niets van politiek ===> ZE HEBBEN ER GÉÉN KIEZERS!!
Oud 7 januari 2011, 20:11   #16
end
Schepen

Standaard

Als ze willen dat N-VA volgende keer 40+% haalt moeten ze dat zeker doen. Hoe dom zijn die eigenlijk?
end is offline  
Oud 7 januari 2011, 20:12   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag afkomen met een tondeuze en dan kom ik af met Waals spul uit Herstal.
Ge je België veranderen in een "jonge democratie"?
fonne is offline  
Oud 7 januari 2011, 20:15   #18
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
zeer bedenkelijk inderdaad, maar nogmaals stellen we vast dat de Franstalige pers wél voluit de kant kiest van hun vertegenwoordigers. De Belgische pers in Vlaanderen daarentegen...
Volgende keer geen science-fiction meer schrijven hoor
fonne is offline  
Oud 7 januari 2011, 20:16   #19
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is relatief, ik heb ook al met Slovaken gesproken voor wie de scheiding met Tsjechië niet nodig was, maar toch is ze er gekomen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 januari 2011 om 20:16.
Den Ardennees is offline  
Oud 7 januari 2011, 20:19   #20
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het is veel erger. Deze uitspraak is blijkbaar van "Lieven De Winter, politologue flamand "
Is het eigenlijk al opgevallen hoeveel "politologen" er tegenwoordig zijn. Die komen echt als ratten uit de rioolputtekes gekropen! De eerste de beste die wat belgicistische agitprop op Facebook zet wordt vandaag voor de cameras van de sossen-TV gesleept.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be