![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De hedendaagse werkelijkheid is echter helemaal verschillend: Men splitst niet om te splitsen maar o.a. om tot een efficiëtere besluitvorming te komen (niet enkel in de politiek btw). (Kom nu niet af dat de architecten extreem rechtse Vlaamsch nationalistchen zijn)
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, nu willen die smerige nazi's splitsen omdat ze dan veel efficiënter kunnen werken. Waar halen ze het toch vandaan? België één en ondeelbaar, en al de rest is larie en apekool!
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't Zijn allemaal racisten, die architecten!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse Architectuur Onafhankelijk!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Na de splitsing van de Belgische Orde der Advocaten, een evolutie die bijzonder positief ervaren wordt door de advocatuur aan beide kanten van de taalgrens, zijn de Belgische Moslimexecutieve en de Orde van Architecten de volgenden in een lange rij...
Het wordt wel érg hard voor de BUB'ers om hun verhaaltje dat elke splitsing een politiek complot is tegen de wil van het volk in, nog vol te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dat IS ook tegen de wil van het volk! Een kleine bende separatisten heeft die organisaties geïnfiltreerd en legt hun fascistische dictaat op aan de mensen!!!
Moesten wij niet zo geboycot worden in de pers, IEDEREEN zou op de BUB stemmen!!! Leve België!!!!!! ![]() ![]()
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() The call of free nations... 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Xenon"]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Tja, het is vrij logisch dat er onder de verschillende ordes van architecten problemen ontstaan én dat die problemen communautair zijn, wanneer je met een gewestelijke materie te maken hebt.
Stedebouw en dergelijke meer zijn regionale materies, met verschillende wetgevingen. Wanneer 1 orde dan 1 beleid moet voeren maar daarbij drie verschillende wetgevingen moet respecteren. Da's om problemen vragen. Het zal nu maar afwachten zijn of de regionale ordes zo veel beter werken. Integenstelling tot wat wordt beweerd is de splitings van de Nationale Orde van Advocaten ook weer niet zo'n groot succes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Het is niet omdat een kleine minderheid van mensen, aangespoord door de Vlaamse regering, hun groepering willen splitsen dat dat overal zo is. In de sport ziet men het tegenovergestelde: daar ziet men de toegevoegde waarde van het samenwerken. De bedrijfsjuristen deden hetzelfde enkele jaren terug met de oprichting van een nationaal instituut. Ook de notarissen zijn nationaal gestructureerd.
Neen, het heeft te maken met het gedrag van enkele individuen die zich focaliseren op kleine verschillen of er nieuwe uitvinden. Zo zijn er ook heel wat verschillen tussen (en zelfs veel meer) tussen mannen en vrouwen, maar daar hoor je niet veel van, want je kan moeilijk splitsen tussen de geslachten. Nochtans zijn die verschillen heel wat groter ! Ook in de B.U.B. zijn er hoegenaamd geen verschillen tussen Nederlandstaligen en Franstaligen. De orde van advocaten werkt helemaal niet beter dan vroeger. Er is gewoon niets of zeer weinig veranderd. Integendeel, nu worden de verschillen tussen stadsadvocaten en plaatelandsadvocaten, die weerom véél groter zijn, meer en meer duidelijk. Splitsingen volgens taal zijn bovendien idioot in een klein land als België dat moet vechten om een plaats te krijgen in de Europese Unie van 25 lidstaten en 20 talen. Wisten jullie nota bene dat er maar twee eentalige landen zijn in Europa? Als we op z'n "Vlaams" doorgaan heeft België noch "Vlaanderen" enige toekomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar lezen we dan iets over die orde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja, Hans I de Grote ontwaart weer de zwarte hand van de Vlaamse regering. Natuurlijk kan hij dat niet aantonen, laat staan bewijzen. Maar hij moet nu eenmaal een schuldige aanwijzen, anders ligt de Blubberlogica immers aan diggelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Als mensen van slechte wil zijn, en ik spreek niet over een of andere meerderheid van personen aan deze of gene kant van welke taalgrens dan ook, tja, dan wordt overleggen moeilijk. "er werd teveel gebruik gemaakt van obstructiemogelijkheden" - duidelijk een gebrek aan wederzijds begrip. Men kan hen erop wijzen, maar dan moet uiteraard iedereen meewerken. Het is in ieders belang om zo omvattend mogelijk en zo groot mogelijk vertegenwoordigd te zijn. Eendracht maakt macht.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Vervang de Vlaamse regering eens door joden, en je ziet het ware gelaat van bub ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
En dat weet ik van de stafhouder aan één van die Mechelse balies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De prodeo-punten zijn nu eenmaal een belachelijk en kinderachtig systeem. |