![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Toch verwonderlijk hoe ongenuanceerd het buitenland naar ons land kijkt:
http://www.economist.com/node/180082...ry_id=18008272 Zelfs The Economist ziet niet meer dan 'the rich' die 'the poor' kwijt willen. Gelukkig hebben al enkele Vlamingen het artikel becommentarieerd ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet zo verwonderlijk. De artikels in The Economist over dit land worden geschreven door een journalist die uitsluitend engels en frans kent, en zich dus uitsluitend op franstalige bronnen baseert.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Door het ontbreken van reacties van die kant, mag men aannemen dat de franstaligen nog geen kennis van dit artikel konden nemen. Trouwens als een artikel niet in het frans is geschreven (zelfs al is het in het Engels), interesseert hen het sowieso maar matig. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Uw wijze raad indachtig, heb ik het nog eens herlezen. De historische beschouwingen waar u waarschijnlijk naar verwijst, zijn niet relevant in de algemene teneur van het artikel. 'The trouble' is dat men denkt dat de splitsing van België (gedefinieerd als een rijk - arm conflict), zou uitstralen naar Europa, waar het zelfde conflict bestaat. Ik denk niet dat de auteur zich zorgen maakt over de hersamenstelling van de Leuvense bibliotheek.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar hebben de grieken moeten kiezen of ze hun 13de maand mochten houden ? Nee, en wat doet EDR: zeggen tegen de vlamingen, jullie gaan lekker verder onze 13de maand betalen ze. We gaan zelfs verder, Griekenland heeft VETORecht om zo als onderdrukte natie te eisen dat die duiters hun 13de maand blijft betalen ??
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 januari 2011 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Europe is the acid that will help to DISSOLVE Belgium".The hart of the matter... Fantastic ! ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 28 januari 2011 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan poepsimpel opgelost worden;
het belangenconflict voor SANERINGEN kan niet ingeroepen worden.... dus GEEN VETORECHT voor SANERINGEN... |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() The Economist, die anders Ultra-Liberaal is gaat ineens beweren dat we samen moeten blijven uit solidariteit? Laat me niet lachen (ik ben jaren abonnee van die magazine, sorry krant, trouwens).
Hierachter zitten twee dingen: Ten eerste zou een splitsing tot onrust op de markten leiden, wat die mannen niet graag hebben. Maar nog belangrijker - de Engelse willen Schotland (en hun olie, gas, en 'renewables' (wind- en golfenergie)) net zomin lossen als Ierland in de tijd. En net zoals ik, denken ze dat eens een regio onhankelijk wordt, en de wereld niet vergaat, dan gaan de 'floodgates' open. En Vlaanderen lijkt inderdaad marktleider op dat vlak. Dat is het echte reden voor dit artikel. Wees bang domme Schot, wees heel bang!
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 28 januari 2011 om 17:57. |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een klassieker. Ik zeg gewoon als het produkt slecht is dan doet de taal er weinig toe.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
De commentaren zijn meestal van een veel grotere kwaliteit, eruditie, beter gedocummenteerd en houtsnijdend dan het geschreven stuk.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schotten zijn sympathieke mensen én ze wééééten heel wat over Vlaanderen en onze strijd. Daarnaast zijn er nog de Catalanen en de mensen in Noord-Italië. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() In The New Yorker stond er trouwens ook een interessant opiniestuk over de hele kwestie:
http://www.newyorker.com/reporting/2...fa_fact_buruma Helaas wel maar een gedeeltelijke weergave (een Amerikaanse vriend stuurde me een hard copy-versie via de post). |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Heb net dien "Jean-Baptitse" eens lik op stuk gegeven bij dat artikel in The Economist. Kon het niet laten.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
ziet langer dan de neus van Nergensland ! Ik stem voor Boduo, indien hij voor mij stemt ! |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|