Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 februari 2011, 15:04   #1
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard BHV-oplossing volgens Pierre-Yves Monette

Citaat:
Pierre-Yves Monette, de gewezen federale ombudsman en professor internationale bemiddeling aan het Europacollege in Brugge, heeft een eigen voorstel klaar om de politieke knoop rond Brussel en BHV te ontwarren.

In het weekblad Le Vif stelt Monette voor om BHV te splitsen en Brussel uit te breiden met stukken van Vlaamse en Waals-Brabantse gemeenten. Delen van Waalse en Brusselse gemeenten zouden dan weer naar Vlaanderen gaan.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110211_054
Ik vond dit wel interessant en ik vond het tevens nergens terug op dit forum. Daarom dus, ter informatie.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 11 februari 2011, 15:12   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik zie echt niet in wat dit zou verhelpen.
Oud 11 februari 2011, 16:38   #3
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het op zich een interessante denkpiste, maar wat gebeurt er dan met die stukken afgesneden gemeentes? Krijgen Franstaligen hier dan faciliteiten of niet? En wat met de andere faciliteitengemeentes?

Pascal Smet heeft eerder al geöppert om Brussel uit te breiden met ook Waalse gemeentes, doch die stonden hier niet voor te springen...
Oud 11 februari 2011, 16:45   #4
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik zie echt niet in wat dit zou verhelpen.
ik ook niet, maar het is een andere denkpiste dan wat we normaal horen... daarom dat ik het interessant vond
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 11 februari 2011 om 16:45.
lollysticky is offline  
Oud 11 februari 2011, 16:46   #5
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dit is gewoon compleet van de pot gerukt. Zolang de franstaligen de grenzen blijven in vraag stellen komt er geen oplossing.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 11 februari 2011, 16:59   #6
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Ik vond dit wel interessant en ik vond het tevens nergens terug op dit forum. Daarom dus, ter informatie.
De grootste politieke waanzin die ik ooit gelezen heb, kortom :

De pariteit afschaffen en vervangen door de democratische meerderheid, basta !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 11 februari 2011, 17:16   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed zot die gast. Hen een beetje de corridor geven zodat ze ook eventueel aanspraak zouden kunnen maken op Brussel zeker. GEEN CORRIDOR = BYE BYE BRUXELLES.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 11 februari 2011, 17:21   #8
Stu
Vreemdeling

Standaard

ja wat een goed idee!
Als de franstaligen hun VOORRECHTEN afstaan dan GEVEN WIJ EEN DEEL VAN ONS GRONDGEBIED OP?!?
Stu is offline  
Oud 11 februari 2011, 17:25   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ook niet, maar het is een andere denkpiste dan wat we normaal horen... daarom dat ik het interessant vond
Wat verafgelegen, strategisch onbelangrijke faciliteitengemeenten en wat kruimels bij Vlaanderen voegen in ruil voor een corridor naar Brussel. Daar komt het op neer. Is een minimum aan geostrategisch denken echt niet aan jullie besteed?
Zwartengeel is offline  
Oud 11 februari 2011, 17:39   #10
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat verafgelegen, strategisch onbelangrijke faciliteitengemeenten en wat kruimels bij Vlaanderen voegen in ruil voor een corridor naar Brussel. Daar komt het op neer. Is een minimum aan geostrategisch denken echt niet aan jullie besteed?
heb je het nu tegen mij? Ik zeg zelf dat ik het niet zie zitten. Ik maakte dit topic aan als 'informatief'... lezen is duidelijk niet aan iedereen besteed he
lollysticky is offline  
Oud 11 februari 2011, 18:42   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb je het nu tegen mij? Ik zeg zelf dat ik het niet zie zitten. Ik maakte dit topic aan als 'informatief'... lezen is duidelijk niet aan iedereen besteed he
Waar precies?
Zwartengeel is offline  
Oud 11 februari 2011, 18:52   #12
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

De onwetendheid is het begin van alle kwaad,
waarom blijven tijd verspillen met idioten ?

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:16   #13
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad een belachelijke ruil. Er komt een corridor, Brussel wordt uitgebreid en "geeft" enkele onleefbare stukken (o.a. stukken van Anderlecht) aan Vlaanderen. Moet iemand daar blij mee zijn?
poekieJ is offline  
Oud 11 februari 2011, 20:04   #14
janverb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Goed zot die gast. Hen een beetje de corridor geven zodat ze ook eventueel aanspraak zouden kunnen maken op Brussel zeker. GEEN CORRIDOR = BYE BYE BRUXELLES.
Niet echt hoor.

Wat wel zeker is, is dat Vlaanderen geen aanspraak kan maken op Brussel indien België uiteenvalt.

De enige onzekerheid die rest is de vraag wat de Brusselaars zelf zouden verkiezen: soort stadstaat of unie met wallonië.
janverb is offline  
Oud 11 februari 2011, 20:11   #15
michael26
Schepen

Standaard

Niks Van Brussel Niet Uitbreiden
michael26 is offline  
Oud 11 februari 2011, 20:32   #16
respublica
Minister

Standaard

Landruil is altijd een slecht idee... gemeentes over verschillende regio's splitsen is dat ook. En deze landruil is slecht voor Vlaanderen en versterkt Wallo-Brux.
respublica is offline  
Oud 11 februari 2011, 22:05   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige dat dit veroorzaakt is dat Brussel een quasi 100% Franstalige stad wordt. Een andere manier om de etnische zuivering van Brussel te organiseren dus.
fonne is offline  
Oud 11 februari 2011, 22:14   #18
Tinneke
Banneling

Standaard

Deze lezersbrief las ik juist op Knack

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4948892268.htm

Citaat:
Hierbij een tekst uit een artikel in De Morgen van 20/01/10 : "Pierre-Yves Monette staat bekend als de Michel Daerden van de Belgische ambtenarij. Hij werd in 2004 in Washington gearresteerd nadat hij tijdens een privéreisje op kosten van de belastingbetaler een immense scène had gemaakt over een kistje illegale Havanasigaren. Bijna dag op dag vijf jaar geleden eiste CD&V-kamerlid Luc Goutry de oprichting van een parlementaire onderzoekscommissie om de omvang te becijferen van de schade die Pierre-Yves Monette had aangericht bij de federale ombudsdienst. Acht jaar lang had de man samen met Herman Wuyts aan het hoofd gestaan van de dienst en volgens kamervoorzitter Herman De Croo had hij er zonder meer een puinhoop van gemaakt. De dienst werkte wel, en goed, maar slechts op voorwaarde dat Monette uit de buurt bleef. Of zoals Luc Goutry het uitdrukte: "Deze ombudsman heeft zijn ambt besmeurd." Pierre-Yves Monette (49) is ex-adviseur van zowel koning Boudewijn als Albert II, hij was op het koninklijk paleis ook nog mentor van prins Filip. Terwijl de meeste ombudsmannen experts zijn in conflictbeheersing, geraakte Monette eind 2004 verwikkeld in een reeks rechtszaken met een van zijn eigen medewerkers." De vermoedens van verschillende personen worden hierbij bevestigd.
Tinneke is offline  
Oud 11 februari 2011, 22:44   #19
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Deze lezersbrief las ik juist op Knack

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4948892268.htm
Hij komt uit de koninklijke entourage, m.a.w. er valt niet veel goeds van te verwachten...
Quod erat demonstrandum.

Laatst gewijzigd door respublica : 11 februari 2011 om 22:45.
respublica is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:01   #20
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Waar precies?
=>

Citaat:

Ik dacht dat dit forum ook informatief mocht zijn. Moet ik in het vervolg toestemming vragen om zaken te posten die niet naar jouw goesting zijn? Waarom kan iemand niet iets posten ZONDER dat hij er akkoord mee moet zijn? zure mensen >_>

Laatst gewijzigd door lollysticky : 12 februari 2011 om 00:02.
lollysticky is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be