Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 12:53   #1
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard Wie speelt er nu eigenlijk met ons geld?

Sorry indien er voor dit onderwerp reeds topics gestart zijn maar ik wil toch nog even jullie mening over het volgende blogbericht weten.

http://www.kevinvanlancker.be/blog/i...y090222-234521
alfa16vjtd is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:04   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Sorry indien er voor dit onderwerp reeds topics gestart zijn maar ik wil toch nog even jullie mening over het volgende blogbericht weten.

Dat zoiets in de pers hoort te staan waar de mensen het zien
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:30   #3
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Dit verhaal ken ik al een week of twee (een tante werkt er). In grote lijnen is het correct.

Maar inderdaad; onze eigen pers is het deksel op de doofpot.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 9 februari 2011 om 13:30.
pixelpower is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:30   #4
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

dat belgië-lovers alles overhebben voor hun belgique-�*-papa kan niemand negeren
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 9 februari 2011, 13:33   #5
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dat belgië-lovers alles overhebben voor hun belgique-�*-papa kan niemand negeren
Kdenk dat het eerder de Franstalige imperialisten zijn dan de Belgicisten die dit willen bekomen. Vlamingen rijker dan franstaligen => nooit!
alfa16vjtd is offline  
Oud 9 februari 2011, 14:03   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie speelt er met ons geld ?
De speculanten !
Zeker weten.
Boduo is offline  
Oud 9 februari 2011, 14:08   #7
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De speculanten !
Zeker weten.
Het is de bedoeling dat je leest wat er staat onder de link hé
alfa16vjtd is offline  
Oud 9 februari 2011, 14:13   #8
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De speculanten !
Zeker weten.
Dude, lees het artikel misschien eerst.
pixelpower is offline  
Oud 9 februari 2011, 14:16   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de bedoeling dat je leest wat er staat onder de link hé
Ik heb een hééééééééééééééééééékel aan kleine lettertjes !
Echt w�*�*r !
Boduo is offline  
Oud 9 februari 2011, 14:18   #10
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb een hééééééééééééééééééékel aan kleine lettertjes !
Echt w�*�*r !
Vergroot ze dan met CTRL +
alfa16vjtd is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:41   #11
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Ik verschiet er niet meer van dat ze zoiets flikken in het corrupte walonïe.
Dat doofpotje moet nu toch al bijna vol zijn, niet?
Waar blijft wikileaks als we ze nodig hebben.
Of misschien de oprichting van een Vlamoleaks.
tschoon verdiep is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:58   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht te weten dat ook KBC met heel wat rommelkredieten zat, vooral in het Oostblok. Ik ben dus nog niet overtuigd al zou het wel in de lijn liggen van hetgeen je mag verwachten van de franstaligen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 februari 2011, 16:09   #13
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

KBC amerika heeft die rommelkredieten en cdo's praktisch uitgevonden. Het kan wel zijn dat er een communautair oorlogje was maar kbc is zeker niet zonder schuld. Die hebben enorme risico's genomen en helemaal niet zo conservatief en veilig gebankierd als ze steeds voordeden.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 9 februari 2011, 16:12   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
KBC amerika heeft die rommelkredieten en cdo's praktisch uitgevonden. Het kan wel zijn dat er een communautair oorlogje was maar kbc is zeker niet zonder schuld. Die hebben enorme risico's genomen en helemaal niet zo conservatief en veilig gebankierd als ze steeds voordeden.
Neen, maar van alle grootbanken hadden ze wel het minste rommelkredieten en de vraag stelt zich inderdaad of ze wel steun nodig hadden zonder de insinuaties van onze franstalige solidaire vrienden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 februari 2011, 16:14   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lees Knack ook eens over Dexia. Voor het overige ben ik niet van plan mijn ogen kapot te concentreren op het gebrek aan alinea's en witruimte op die blog.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 9 februari 2011 om 16:17.
Txiki is offline  
Oud 9 februari 2011, 16:28   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergroot ze dan met CTRL +
Er is nog iets: ik heb ook een GLOEIENDE hekel aan zuiver theoretische jezuïetenpraat !
Boduo is offline  
Oud 9 februari 2011, 16:32   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik heb net eens wat rondgegoogled en het lijkt er inderdaad gewoon op de Quaden en Clerfayt eigenhandig de koers van KBC getorpedeerd hebben in de loop van de maand oktober 2008.

Uiteraard ontkennen ze dat dit bewust was, maar tenzij ze gewoon ronduit achterlijk zijn, wisten ze maar al te goed wat voor gevolgen dit zou hebben voor KBC. Een PS'er en FDF'er stoken een brandje. KBC heeft steun nodig en ondertussen weigeren de Walen dat tenzij Sonaca geld krijgt. Sonaca eigendom van het Waals gewest en geleid door de kabinetsschef van ex minister president Collignon. Man man man, ik denk dat de pers serieus wat smerigheid kan ontdekken als ze eens wat dieper in deze geschiedenis zouden graven, maar dat doen ze hier niet. Schandalig.
fox is offline  
Oud 9 februari 2011, 16:33   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog iets: ik heb ook een GLOEIENDE hekel aan zuiver theoretische jezuïetenpraat !

Theoretisch? Lees de tekst en onderzoek zelf eens de beweringen en trek dan uw conclusies. Dit is een smerige historie waarvoor je gewoon je ogen sluit omdat de gevolgen ervan u waarschijnlijk niet echt aanstaan. Uw probleem.
fox is offline  
Oud 9 februari 2011, 16:58   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

KBC is helemaal geen solide bank. Geen enkele bank is dat. Door het universeel toegepaste systeem van fractionele reserve bestaan er geen solide banken meer, want er is niet genoeg cash in voorraad om iedereen te voorzien zodra meer dan 10 procent van de mensen z'n geld afhaalt. KBC solide noemen is gewoon boerenbedrog.

het zo voorstellen alsof het een goede zaak was dat banken belastingsgeld kregen om "gered" te worden is evenzeer boerenbedrog. KBC, Dexia en Fortis hadden gewoon failliet moeten gaan en men had een nieuwe openbare bank moeten oprichten.
Pelgrim is offline  
Oud 9 februari 2011, 17:03   #20
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Het optreden van het Vlaams gewest is daarentegen wel staatswaardig. conclusie: we kunnen het we moeten het alleen maar willen. Kunnen we trouwens de winst van KBC dat Vlaanderen maakt niet in Brussel stoppen. Met het duidelijke verhaal hoe meer jullie naar KBC overstappen als Brusselaars des te meer geld kunnen jullie krijgen want onze winst zal misschien hoger zijn. Eerste link tussen Vlaanderen en Brussel gevonden: een gemeenschappelijke bank. Zijn de overheidsrekeningen trouwens ook KBC of nog steeds dexia of god laat ons hopen van niet zelfs Fo(e)rtis

Laatst gewijzigd door Glenneke : 9 februari 2011 om 17:06.
Glenneke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be