![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De reden waarom mensen zich verzetten, revolutie plegen, hun dictators verjagen, is wel degelijk een linkse reden: weg met de werkloosheid, de ongelijkheid, en het despotisme.
De Egyptische beurs is op 2 jaar tijd 3 maal in waarde gestegen. Een kleine elite van Egyptenaren is steenrijk geworden. Jobs zijn er amper bijgekomen. De mensen zijn dat beu. Uit interviews blijkt dat werkgelegenheid en meer gelijkheid de meest geciteerde redenen zijn voor de omverwerping van de kapitalistisch-despotische schurken. In feite zijn de revoluties in de Maghreb en in de Arabische wereld klassiek-linkse revoluties. Houwen zo!!! En dus niet overstappen naar islamitische toestanden. Behoudt uw secularisme, maar voer een linkser economisch beleid. Anders zijn we weer voor een rondje despotisme vertrokken: religieus despotisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Egypte is er een zwarte markt die groter is dan de legale markt.
Iets zegt me dat ge daar een interventionistisch beleid hebt. En dat mensen tegen de gevolgen daarvan in opstand komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A rato van 2 miljard gemiddeld jaarlijks, de laatste dertig jaar. Om het boeltje daar te betonneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien ik geen aasgier ben om te feesten met het woordje "links", betreur ik de vele doden en gewonden tijdens de protesten die het hele Midden-Oosten lijken aan te steken, maar ik hoop wel dat het volk daar eindelijk een democratie zou kunnen krijgen. Ook al is het het flauwe doorslagje van democratie dat belgique kent. Gelukkig hebben velen daar geen televisie die hen inprent wat ze moeten denken. Zij denken aan werk, voedsel op tafel en verkiezingen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 februari 2011 om 03:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een 'pamflet' denk ik dat al helemaal niet zou pakken.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Wacht...als die landen dan links worden, gaan dan al die moslims terug ?
De oplossing ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k zou het houden op a-religieuze revoluties.
de nva zou er nog uit kunnen leren.
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() En intussen is een pijpleiding die 40 procent van Israëls gas aanlevert, in de Sinaï-woesijn opgeblazen.
Die pijpleiding kwam er na de vrede met Israël. 't Spelleke begint al...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 5 februari 2011 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn net ietske teveel pamfletten met Mubaraks kop op te zien, waardoorheen een Davidster loopt. Eigenlijk, om eerlijk te zijn (maar zeg het mij als ik niet goed gezien heb) heb ik tijdens deze manifestaties alleen maar portretten gezien met Mubarak erop, of met Mubarak en een Davidster erop. Ik denk dan altijd, mensen die de corruptie, de lage lonen, de repressie en censuur beu zijn, die houden zich toch niet bezig met portretten van hun president, met daar doorheen Davidsterren, mee te zeulen in een betoging? Maar kijk, de toekomst kan uitwijzen dat ik toch zo slim en vooruitziend niet ben als ik zelf geloof...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat had u gedacht? Dat Israel en usa zouden toelaten dat gemiddelde burgers controle krijgen over gas- en olieleidingen?
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een werkelijk debiele comment!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() We zullen zien wie daarna aan de macht komt, sommige landen gaan het slechter hebben, dan kunnen we spreken van linkse revolutie.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ah, u had niet gedacht
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Uw comment is absoluut debiel omdat het regime nog alle macht in handen heeft, er nog geen reden is om aan te nemen dat diegene die na Mubarak de macht in handen krijgt, niet ook uit het leger zal komen (net zoals zijn drie voorgangers) en Egypte dus niet meteen instabiel zal worden.
Bovendien is aannemen dat een pijpleiding die 40 procent van alle gas naar Israël leidt, door Israël zelf wordt opgeblazen omdat "het volk niet zelf de controle mag hebben over een gasleiding" naar mijn mening een (en ik druk me eufemistisch uit) nogal warrig betoog.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Van een zelfingebeelde Rus die zijn leugens en kronkels zelfs op dit forum, waar elke geplaatste leugen toch makkelijk kan worden heropgezocht, niet onder controle kan houden had ik niet anders verwacht, neen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Het zijn revoluties tegen verstarde dictaturen.
Of die opstanden links of rechts zijn, is nu nog niet duidelijk. Na verkiezingen krijgen we een beter beeld. Met links krijgen ze zeker geen betere economie, en met het islamfundamentalisme gaan ze helemaal de dieperik in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pak mij op eentje. Eentje maar. En denk eraan dat de klopjacht open is. |
|
![]() |
![]() |