![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vandaag was er in Den Haag een betoging van de wel heel erg foute Nederlandse Volksunie (NVU). Uiteraard was er een net iets talrijkere tegenbetoging van al even fout extreem-links, dus het percentage neanderthalers liep geweldig hoog op in het Haagse stadscentrum (nog een geluk dat ik er ook was). Enfin, afgezien daarvan stoorde het me mateloos dat die malloten van de NVU het blijkbaar nodig vonden om een tweetal Vlaamse-leeuwenvlaggen nogal prominent in hun optocht mee te dragen. Nu weet ik niet meteen of ze dat zelf deden, of dat er een afvaardiging van enkele zogenaamde Vlamingen was, maar in beide gevallen zijn ze er grandioos in geslaagd om het beeld van Vlaanderen weer eens grondig te verstoren (cf. het NOS-journaal). Bedankt, lullo's, zal ik hier maar m'n best doen om een democratische Vlaams autonomisme te verdedigen!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amen to that!
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Volgens Guderian maakt dat allemaal deel uit van een heel slimme strategie om sympathie te kweken voor het Vlaamse gedachtengoed in het buitenland bij de machtshebbers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Spijtig dat die extremisten andermans ideaal verkrachten. Het merendeel weet waarschijnlijk niet eens waarvoor de Vlaamse Beweging staat, of zijn het althans lang vergeten.
Als ze maar tegen iets kunnen zijn is het goed zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Ik hoop voor jou en je partij dat het geen VB-leden waren, want die NVU'ers zijn neo-nazi's zonder meer (cf. de in die kringen populaire Duitse keizerlijke vlag).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik zou overigens niet weten wat het probleem is met Vlamingen (een vrij omvangrijke delegatie) die daar op die betoging aanwezig waren tegen de yankee-agressiepolitiek. Enkel dwazekloten die geen aandacht waard zijn weten niet dat de Vlaamse Leeuw een natiesymbool is en geen ideologisch gekleurde vlag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het VB dan toch wil gaan betogen, dat ze hun eigen symbolen en vlaggen dan meepakken:
![]() Of hebben ze schrik dat ze de partij daarmee in opspraak brengen? Dat ze een heel land, HUN land, daarmee in opspraak brengen, ontgaat hen waarschijnlijk.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wat betreft die "keizersvlaggen"... De zwart-wit-rode vlag is gewoon een officiële Duitse vlag geweest totdat men in die verachtelijke Weimar-republiek het nodig vond om die zwart-rood-gouden vod in te voeren. Overigens zijn die "keizersvlaggen" ook de kleuren van een beroemde en beruchte Vlaamse studentenclub. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, een kleine minderheid separatisten in de helft van een land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan nog. Een mooie gelegenheid voor jullie om nog eens te zeggen hoe vreselijk racistisch wij vlaamsgezinden allemaal zijn.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deed ik dat dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah, onzaliger nagedachtenis aan incidenten van het voorbije jaar op dit forum...
ik ga daar geen moeite meer insteken want dat hebben anderen al veelvuldig gedaan. Vraag maar eens aan Tantist bvb.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de oude tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ok dan, oude tijd. Ik hou u daaraan.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |