Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2004, 19:23   #1
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Vandaag was er in Den Haag een betoging van de wel heel erg foute Nederlandse Volksunie (NVU). Uiteraard was er een net iets talrijkere tegenbetoging van al even fout extreem-links, dus het percentage neanderthalers liep geweldig hoog op in het Haagse stadscentrum (nog een geluk dat ik er ook was). Enfin, afgezien daarvan stoorde het me mateloos dat die malloten van de NVU het blijkbaar nodig vonden om een tweetal Vlaamse-leeuwenvlaggen nogal prominent in hun optocht mee te dragen. Nu weet ik niet meteen of ze dat zelf deden, of dat er een afvaardiging van enkele zogenaamde Vlamingen was, maar in beide gevallen zijn ze er grandioos in geslaagd om het beeld van Vlaanderen weer eens grondig te verstoren (cf. het NOS-journaal). Bedankt, lullo's, zal ik hier maar m'n best doen om een democratische Vlaams autonomisme te verdedigen!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 20:09   #2
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Amen to that!
Oud 5 juni 2004, 23:08   #3
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Volgens Guderian maakt dat allemaal deel uit van een heel slimme strategie om sympathie te kweken voor het Vlaamse gedachtengoed in het buitenland bij de machtshebbers...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 16:20   #4
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Spijtig dat die extremisten andermans ideaal verkrachten. Het merendeel weet waarschijnlijk niet eens waarvoor de Vlaamse Beweging staat, of zijn het althans lang vergeten.
Als ze maar tegen iets kunnen zijn is het goed zeker.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 14:25   #5
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Vandaag was er in Den Haag een betoging van de wel heel erg foute Nederlandse Volksunie (NVU). Uiteraard was er een net iets talrijkere tegenbetoging van al even fout extreem-links, dus het percentage neanderthalers liep geweldig hoog op in het Haagse stadscentrum (nog een geluk dat ik er ook was). Enfin, afgezien daarvan stoorde het me mateloos dat die malloten van de NVU het blijkbaar nodig vonden om een tweetal Vlaamse-leeuwenvlaggen nogal prominent in hun optocht mee te dragen. Nu weet ik niet meteen of ze dat zelf deden, of dat er een afvaardiging van enkele zogenaamde Vlamingen was, maar in beide gevallen zijn ze er grandioos in geslaagd om het beeld van Vlaanderen weer eens grondig te verstoren (cf. het NOS-journaal). Bedankt, lullo's, zal ik hier maar m'n best doen om een democratische Vlaams autonomisme te verdedigen!
Die Vlaamse Leeuwevlaggen werden gedragen door een groep Vlamingen die op de betoging aanwezig was.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 14:30   #6
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Citaat:
Die Vlaamse Leeuwevlaggen werden gedragen door een groep Vlamingen die op de betoging aanwezig was.
1. Bedankt voor de bevestiging dat het om 'zogenaamde Vlamingen' gaat.

2. Ik hoop voor jou en je partij dat het geen VB-leden waren, want die NVU'ers zijn neo-nazi's zonder meer (cf. de in die kringen populaire Duitse keizerlijke vlag).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 7 juni 2004, 17:24   #7
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Volgens Guderian maakt dat allemaal deel uit van een heel slimme strategie om sympathie te kweken voor het Vlaamse gedachtengoed in het buitenland bij de machtshebbers...
Onnozele kwibus, ik had het over het Vlaams Blok! Die gasten die daar in Den Haag aanwezig waren, waren zeker geen VB'ers. Ge moogt daar vrij zeker van zijn.

Ik zou overigens niet weten wat het probleem is met Vlamingen (een vrij omvangrijke delegatie) die daar op die betoging aanwezig waren tegen de yankee-agressiepolitiek. Enkel dwazekloten die geen aandacht waard zijn weten niet dat de Vlaamse Leeuw een natiesymbool is en geen ideologisch gekleurde vlag.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 18:33   #8
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Onnozele kwibus, ik had het over het Vlaams Blok! Die gasten die daar in Den Haag aanwezig waren, waren zeker geen VB'ers. Ge moogt daar vrij zeker van zijn.

Ik zou overigens niet weten wat het probleem is met Vlamingen (een vrij omvangrijke delegatie) die daar op die betoging aanwezig waren tegen de yankee-agressiepolitiek. Enkel dwazekloten die geen aandacht waard zijn weten niet dat de Vlaamse Leeuw een natiesymbool is en geen ideologisch gekleurde vlag.
Mag deze dwazekloot daarop antwoorden dat die 'Vlamingen' door deel te nemen aan een dergelijke betoging het 'natiesymbool' degraderen tot een 'ideologisch gekleurde vlag', en dan nog één van bedenkelijk allooi? Dat is geen kwestie van 'beter weten' of dommigheid, maar voor velen een realiteit. Wanneer die types die zaterdag op die betoging waren met een leeuwenvlag gaan rondlopen, op een betoging waar ook met keizersvlaggen, vlaggen met rune-tekens en (dacht ik) keltische kruisen wordt gezwaaid, dan is dat voor de meeste buitenstaanders één pot nat. Geloof me vrij, de Vlaamse zaak heeft meer te verliezen dan te winnen bij dergelijke betogingen.
Oud 7 juni 2004, 21:33   #9
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Als het VB dan toch wil gaan betogen, dat ze hun eigen symbolen en vlaggen dan meepakken:

Of hebben ze schrik dat ze de partij daarmee in opspraak brengen? Dat ze een heel land, HUN land, daarmee in opspraak brengen, ontgaat hen waarschijnlijk.
Oud 9 juni 2004, 08:15   #10
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Als het VB dan toch wil gaan betogen, dat ze hun eigen symbolen en vlaggen dan meepakken:

Of hebben ze schrik dat ze de partij daarmee in opspraak brengen? Dat ze een heel land, HUN land, daarmee in opspraak brengen, ontgaat hen waarschijnlijk.
Het waren geen Vlaams Blok'ers die daar in Den Haag zijn gaan betogen, maar wel mensen die rechts van het VB staan.
Oud 9 juni 2004, 08:20   #11
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag deze dwazekloot daarop antwoorden dat die 'Vlamingen' door deel te nemen aan een dergelijke betoging het 'natiesymbool' degraderen tot een 'ideologisch gekleurde vlag', en dan nog één van bedenkelijk allooi? Dat is geen kwestie van 'beter weten' of dommigheid, maar voor velen een realiteit. Wanneer die types die zaterdag op die betoging waren met een leeuwenvlag gaan rondlopen, op een betoging waar ook met keizersvlaggen, vlaggen met rune-tekens en (dacht ik) keltische kruisen wordt gezwaaid, dan is dat voor de meeste buitenstaanders één pot nat. Geloof me vrij, de Vlaamse zaak heeft meer te verliezen dan te winnen bij dergelijke betogingen.
Wat voor onnozel gezever is dat nu?!? Ik begin toch ook niet te zagen dat er Meervoud-leden en andere linkse ratten die van zichzelf menen dat ze Vlaamsgezind zijn, met een Vlaamse leeuwevlag rondlopen op betogingen naast hamer-en-sikkel vlaggen?!?

Wat betreft die "keizersvlaggen"... De zwart-wit-rode vlag is gewoon een officiële Duitse vlag geweest totdat men in die verachtelijke Weimar-republiek het nodig vond om die zwart-rood-gouden vod in te voeren. Overigens zijn die "keizersvlaggen" ook de kleuren van een beroemde en beruchte Vlaamse studentenclub.
Oud 9 juni 2004, 09:01   #12
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Wat voor onnozel gezever is dat nu?!? Ik begin toch ook niet te zagen dat er Meervoud-leden en andere linkse ratten die van zichzelf menen dat ze Vlaamsgezind zijn, met een Vlaamse leeuwevlag rondlopen op betogingen naast hamer-en-sikkel vlaggen?!?
Het is een kwestie van perceptie, jongeman. Als je nu de Vlaamse Leeuw in combinatie met uitgesproken fascistische/racistische/... symbolen gebruikt, dan worden deze in de perceptie van veel mensen verbonden of zijn velen van mening dat deze niet samenhoren, net zozeer als jij de combinatie van communistische en Vlaamse symbolen afwijst.

Citaat:
Wat betreft die "keizersvlaggen"... De zwart-wit-rode vlag is gewoon een officiële Duitse vlag geweest totdat men in die verachtelijke Weimar-republiek het nodig vond om die zwart-rood-gouden vod in te voeren. Overigens zijn die "keizersvlaggen" ook de kleuren van een beroemde en beruchte Vlaamse studentenclub.
Die keizersvlaggen zijn niet de 'gewone' zwart-wit-rode vlaggen, maar die witte, met het zwarte scandinavische kruis, de rijksadelaar op de kruising van de armen en linksbovenaan de zwart-wit-rode banden met het Duitse kruis. Het is overigens vrij bekend dat het gebruik van die vlaggen door kaalgeschoren kopjes worden gebruikt ter omzeiling van het verbod op de hakenkruisvlag. Trouwens, voor zover ik weet werd het zwart-rood-goud pas na WO II ingevoerd.
Oud 9 juni 2004, 10:46   #13
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Nee, een kleine minderheid separatisten in de helft van een land.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 10:52   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan nog. Een mooie gelegenheid voor jullie om nog eens te zeggen hoe vreselijk racistisch wij vlaamsgezinden allemaal zijn.
Oud 9 juni 2004, 10:53   #15
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Dan nog. Een mooie gelegenheid voor jullie om nog eens te zeggen hoe vreselijk racistisch wij vlaamsgezinden allemaal zijn.

Deed ik dat dan?
Oud 9 juni 2004, 10:59   #16
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ah, onzaliger nagedachtenis aan incidenten van het voorbije jaar op dit forum...

ik ga daar geen moeite meer insteken want dat hebben anderen al veelvuldig gedaan. Vraag maar eens aan Tantist bvb.
Oud 9 juni 2004, 11:00   #17
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah, onzaliger nagedachtenis aan incidenten van het voorbije jaar op dit forum...

ik ga daar geen moeite meer insteken want dat hebben anderen al veelvuldig gedaan. Vraag maar eens aan Tantist bvb.

Dat is de oude tijd.
Oud 9 juni 2004, 11:04   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ok dan, oude tijd. Ik hou u daaraan.
Oud 9 juni 2004, 11:06   #19
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ok dan, oude tijd. Ik hou u daaraan.
Oud 9 juni 2004, 20:32   #20
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahahaha... U neemt die idioten van de BUB blijkbaar au sérieux! Geen enkel zinnig mens doet dat nochtans hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be