Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2013, 07:38   #1
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard N-VA wil spoorwegen in zes splitsen

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...splitsen.dhtml

Waar heb ik dat nog gehoord... splitsen in een actieve afdeling een ondersteunende en een overkoepelende was het voor een kwibus vroeger... het bleek echter voor geen meter te werken, en nu wil de "Nieuw Vlaamse Alliantie" ... dit gedrocht in zes opsplitsen en privatiseren van personenvervoer ??? Ten eerste zorgt dit voor een extra loonkost en daarbij is net het personenvervoer winstgevend. Mochten ze nu voorgesteld hebben om het goederenvervoer af te splitsen en dat in prive handen te schuiven (zoals het nu ook al gedeeltelijk gebeurd), zou ik zeggen, waag je kans het is al jaren een verliespost.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 08:06   #2
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...splitsen.dhtml

Waar heb ik dat nog gehoord... splitsen in een actieve afdeling een ondersteunende en een overkoepelende was het voor een kwibus vroeger... het bleek echter voor geen meter te werken, en nu wil de "Nieuw Vlaamse Alliantie" ... dit gedrocht in zes opsplitsen en privatiseren van personenvervoer ??? Ten eerste zorgt dit voor een extra loonkost en daarbij is net het personenvervoer winstgevend. Mochten ze nu voorgesteld hebben om het goederenvervoer af te splitsen en dat in prive handen te schuiven (zoals het nu ook al gedeeltelijk gebeurd), zou ik zeggen, waag je kans het is al jaren een verliespost.
In Zwitserland zijn er 58 spoorwegbedrijven actief, en dat werkt zonder problemen. Het plan van de NV-A is op zich goed, al zou ik nog verder gaan.
Zou zou bijvoorbeeld de spoorweginfrastructuur in de Havens better naar de havenbedrijven gaan. Sommige goederenlijnen kunnen gewoon geprivatiseerd worden. En verder zou ik een onderscheid maken tussen regionaal en intercity vervoer.
Voor IC vervoer zou ik gewoon de NMBS houden, die het gewoon commercieel doet, zonder subsidie (in Nederland, Duitsland en Zwitserland lukt dit immers ook gewoon).
Voor regionaal vervoer is het beter om een soort van Vlaamse regie te hebben, die de dienstregeling en tarieven beheerd, maar die de uitvoering gewoon uitgbesteedt. Daarbij mag de NMBS overigens meedingen.
Het GEN kan bijvoorbeeld gewoon door de drie gewesten gezamelijk aanbesteed worden.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 08:46   #3
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...splitsen.dhtml

Waar heb ik dat nog gehoord... splitsen in een actieve afdeling een ondersteunende en een overkoepelende was het voor een kwibus vroeger... het bleek echter voor geen meter te werken, en nu wil de "Nieuw Vlaamse Alliantie" ... dit gedrocht in zes opsplitsen en privatiseren van personenvervoer ??? Ten eerste zorgt dit voor een extra loonkost en daarbij is net het personenvervoer winstgevend. Mochten ze nu voorgesteld hebben om het goederenvervoer af te splitsen en dat in prive handen te schuiven (zoals het nu ook al gedeeltelijk gebeurd), zou ik zeggen, waag je kans het is al jaren een verliespost.
Wat een waanzin. De NVA zou beter zichzelf in 6 splitsen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 08:55   #4
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Nog van die voortstellen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 08:56   #5
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In Zwitserland zijn er 58 spoorwegbedrijven actief, en dat werkt zonder problemen.
Maar we zijn hier in Belgie

in Belgie hebben structuren en splitsingen maar 2 bedoelingen
- extra vetbetaalde postjes
- extra paraplu' om de verantwoordelijkheid af te schuiven en te kunnen pingpongen als de incompetentie aan het licht komt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 08:58   #6
jogo
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 8.370
Standaard

waanzin
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:02   #7
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separatisme verhaal als valabel alternatief te profileren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 oktober 2013 om 09:06.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:06   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separartisme verhaal als valabel alternatief te profileren.
In die situatie zitten we toch al lang?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:06   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.956
Standaard

Zoek er niet teveel achter.
Voor ons telt dat de treinen in Vlaanderen sipt rijden zonder al te veel stakingen.
Laat dat laatste nu net een ding zijn waar ze in Wallonië goed in zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:07   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
In die situatie zitten we toch al lang?
Lang genoeg om te stoppen met die onzin.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:12   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Lang genoeg om te stoppen met die onzin.
Er zijn genoeg mensen bij de "democraten" die er veel te veel baat hebben dat die onzin nog zo lang mogelijk blijft duren.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:13   #12
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Er zijn genoeg mensen bij de "democraten" die er veel te veel baat hebben dat die onzin nog zo lang mogelijk blijft duren.
Zelfs het hln.be-plebs begint het eindelijk in te zien.
Lees de reacties maar.

Daarom: Nog meer van die voorstellen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:33   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Als 'check' of zo'n splitsing en privatisering denkbaar/mogelijk zou zijn, is het goed van eens out of the box te denken.

Stel je voor dat vrachtvervoer over autostrades en wegen tot aan industriezones ook deel zou uitmaken van de staat. Een soort van nmbs voor camions.

De chauffeurs zijn allemaal ambtenaren: "goed" opgeleid, "goed gecontroleerd op veiligheid ....", de camions zijn allemaal aangekocht volgens de principes van de openbare aanbestedingen, en onderhouden in garages van de staat ....
Wilt ge als ondernemer iets vertransporteerd zien, dan gaat ge maar naar het loket om u een camion met chauffeur te bestellen ... en dat komt allemaal op tijd aan ...

En dan komt er een nitwit die beweert dat dat misschien soepeler enz. kan geregeld worden door privé-bedrijven.
En daar antwoordt dan iemand op dat dit toch echt ondenkbaar is in zijn wereld.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:35   #14
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separatisme verhaal als valabel alternatief te profileren.
Correct
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:40   #15
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als 'check' of zo'n splitsing en privatisering denkbaar/mogelijk zou zijn, is het goed van eens out of the box te denken.

Stel je voor dat vrachtvervoer over autostrades en wegen tot aan industriezones ook deel zou uitmaken van de staat. Een soort van nmbs voor camions.

De chauffeurs zijn allemaal ambtenaren: "goed" opgeleid, "goed gecontroleerd op veiligheid ....", de camions zijn allemaal aangekocht volgens de principes van de openbare aanbestedingen, en onderhouden in garages van de staat ....
Wilt ge als ondernemer iets vertransporteerd zien, dan gaat ge maar naar het loket om u een camion met chauffeur te bestellen ... en dat komt allemaal op tijd aan ...

En dan komt er een nitwit die beweert dat dat misschien soepeler enz. kan geregeld worden door privé-bedrijven.
En daar antwoordt dan iemand op dat dit toch echt ondenkbaar is in zijn wereld.

.
Ok "out of the box" zullen treinen dan bestuurd worden door minder betaalde Polen, Hongaren, Bulgaren? In dezelfde leefomstandigheden en werkomstandigheden zoals we nu zien in het vrachtverkeer?
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:46   #16
Dakeyras
Lokaal Raadslid
 
Dakeyras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 353
Standaard

Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 09:54   #17
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separatisme verhaal als valabel alternatief te profileren.
Het spoorverkeer in België is een onwerkbare knoeiboel. Dat is het nu en dat was het vroeger. Het kan er maar beter op worden. Mijn id is eerder dat ze dit rood bastion willen opruimen en hun macht breken.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 10:03   #18
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het spoorverkeer in België is een onwerkbare knoeiboel. Dat is het nu en dat was het vroeger. Het kan er maar beter op worden. Mijn id is eerder dat ze dit rood bastion willen opruimen en hun macht breken.
Waarom zou de N-VA dat eigenlijk willen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 10:20   #19
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom zou de N-VA dat eigenlijk willen?
Sinds wanneer draait politiek om wat een politieke partij wil? Als ze het spoorverkeer debacle (lees gerust miskleun) kunnen oplossen, zal dat heeeeeel veeeeeel stemmen opleveren want de meesten zijn die eindeloze vertragingen en stakingen meer dan beu. Breek de idiote macht van de rode vakbond en je bent van dat laatste al vanaf.

Heck, ik neem de trein niet en vind het niet kunnen dat er zoveel stakingen zijn als je het belangrijk genoeg vindt om er negen keer zoveel geld in te steken dan in de wegeninfrastructuur (die wandelaars, auto's en fietsers oa gebruiken).
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 10:24   #20
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Sinds wanneer draait politiek om wat een politieke partij wil? Als ze het spoorverkeer debacle (lees gerust miskleun) kunnen oplossen, zal dat heeeeeel veeeeeel stemmen opleveren want de meesten zijn die eindeloze vertragingen en stakingen meer dan beu. Breek de idiote macht van de rode vakbond en je bent van dat laatste al vanaf.

Heck, ik neem de trein niet en vind het niet kunnen dat er zoveel stakingen zijn als je het belangrijk genoeg vindt om er negen keer zoveel geld in te steken dan in de wegeninfrastructuur (die wandelaars, auto's en fietsers oa gebruiken).

'neuf said .. nog een pintje ?
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be