Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 februari 2011, 19:22   #1
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard Di Rupo, Qadhafi en FN

Wanneer de formatie definitief mislukt, en gegeven de weigering van de PS (en sans doute de andere franstalige partijen) om nieuwe verkiezingen te laten plaatsvinden, wat moeten we verwachten?
Is het dan de beurt van de Vlaming om op straat neergeschoten te worden door FN303s? Is dat Di Rupo zijn plan B? Als verkiezingen niet meer mogen (in wat in theorie toch een democratie is) dan stuurt men toch aan op een gewapende conflict?

Conclusie: De PS is doodleuk met napalm aan 't spelen. Ik hoop gewoon dat er geen doden vallen,.
Oud 24 februari 2011, 19:44   #2
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

De vraag hier is natuurlijk, met welk leger want dat is naar het schijnt in Vlaamse handen + Eu zal dit nooit niet toelaten, ik zie zo een conflict nog niet direct gebeuren. W wachten beter gewoon het zal zichzelf wel vastrijden
Oud 24 februari 2011, 19:52   #3
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik stel me enkel de vraag of mensen die wapens verkopen aan iemand die sans gene burgers opblaast in vliegtuigen en discotheken, die oorlog gevoerd heeft met zijn buren, en nu zijn eigen bevolking neermaaid, of dat zulke mensen het niet in zich hebben om geweld tegen hun eigen buren te gebruiken. Als men het niet erg vind dat Libiers neergeschoten zouden worden, waarom zouden ze dat erg vinden als dat Vlamingen zijn?

Trouwens moest BDW zo 'n verkoop aan een inhumane dictator goedgekeurd hebben, waren de FRs al lang op TV komen verklaren dat dit het zoveelste van Bart zijn zwarte tendensen. Maar blijkbaar mogen linkse maffias wel fascisten steunen, zolang het maar geen Vlaamse fascisten zijn..

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 24 februari 2011 om 19:53.
Salvadorii is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:59   #4
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En wie zou dat doen? Het legerTOP is te Vlaams, zeggen de FRs, maar de top heeft in zulke omstandigheden niet veel belang. Het zijn de gewone soldaten en onderofficieren, en hun loyauteiten, die van belang zijn. En aangezien de FRS (samen met hun slaafjes Groen en sp.a) een onderzoek geblokkeerd hebben naar taal-onevenwichten in die groep, vermoed ik dat de franstaligen oververtegenwoordigd zijn... trouwens, ongewapende burgers neerknallen is niet moeilijk he; Daarvoor moet ge niet drie jaar in Sandhurst of Saint Cyr studeren he. Iedereen kan dat.
Oud 24 februari 2011, 20:00   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
De vraag hier is natuurlijk, met welk leger want dat is naar het schijnt in Vlaamse handen + Eu zal dit nooit niet toelaten, ik zie zo een conflict nog niet direct gebeuren. W wachten beter gewoon het zal zichzelf wel vastrijden
Je maakt - denk ik, een serieuze vergissing.

Het feit dat de Waalse stafbrevethouders niet in staat blijken van ernstig Nederlands te leren en te spreken, maakt van de Nederlandstalige stafbrevethouders geen Flaminganten. Het zou me hoogst verwonderen moest er onder de nederlandstalige stafbrevethouders vlaamsgezinden zitten.
Oud 24 februari 2011, 20:48   #6
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het is hier al eerder door enkelen aangehaald, bewapen jezelf.
Dan is altijd "handig" tegen criminelen en inbrekers, maar ik heb het vermoed dat we op een stevig gewapend conflict afstevenen. Niet zo meteen tussen Vlamingen en Walen, maar we kunnen er als land wel in verzeild raken. En dan willen alle frustraties en problemen wel eens komen bovendrijven.

Op zulke momenten wil je daar staan met een keukenmesje om jezelf en je gezin te beschermen.
poekieJ is offline  
Oud 24 februari 2011, 20:50   #7
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Het is hier al eerder door enkelen aangehaald, bewapen jezelf.
Dan is altijd "handig" tegen criminelen en inbrekers, maar ik heb het vermoed dat we op een stevig gewapend conflict afstevenen. Niet zo meteen tussen Vlamingen en Walen, maar we kunnen er als land wel in verzeild raken. En dan willen alle frustraties en problemen wel eens komen bovendrijven.

Op zulke momenten wil je daar staan met een keukenmesje om jezelf en je gezin te beschermen.

Ja, en wie is er in het bezit van wapens, niet de gewone werkman, maar uitschot dat zijn weg vindt hoe eraan te geraken zonder vergunning.
Oud 24 februari 2011, 21:02   #8
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinarello Bekijk bericht
Ja, en wie is er in het bezit van wapens, niet de gewone werkman, maar uitschot dat zijn weg vindt hoe eraan te geraken zonder vergunning.
Ach eraan geraken is niet moeilijk hoor; een paar honderd euros en een avondje in Brussel en dat is geregeld hoor. of ge rijdt zelf naar ex-Jugoslavie, daar kan men alles kopen, tot luchtafweer raketten toe, als ge maar genoeg geld op tafel legt.

Maar mijn punt is eerder; kunnen we erop vertouwen dat de franstaligen ons niet zomaar op straat zullen neerknallen; Ik meen van niet; er is uiteindelijk weinig verschil tussen een germaanse boer en een arabische barbaar in hun ogen vrees ik.
Oud 24 februari 2011, 21:18   #9
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ach eraan geraken is niet moeilijk hoor; een paar honderd euros en een avondje in Brussel en dat is geregeld hoor. of ge rijdt zelf naar ex-Jugoslavie, daar kan men alles kopen, tot luchtafweer raketten toe, als ge maar genoeg geld op tafel legt.

Maar mijn punt is eerder; kunnen we erop vertouwen dat de franstaligen ons niet zomaar op straat zullen neerknallen; Ik meen van niet; er is uiteindelijk weinig verschil tussen een germaanse boer en een arabische barbaar in hun ogen vrees ik.
Een Franstalige kan dan wel aan wapens geraken maar een Vlaming niet?

Nee, op zoiets kun je niet vertrouwen, maar dat is bij elk conflict en bij elke "bevolkingsgroep" zo.
poekieJ is offline  
Oud 24 februari 2011, 21:42   #10
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hoe dan ook is de animositeit tussen de twee bevolkingsgroepen serieus gestegen de laatste zes maand. Nog een jaar van dit en een burgeroorlog zal helemaal niet zo onmogelijk lijken vrees ik. Moest een of andere gek nu een aantal Vlamingen of Walen vermmorden zou alles wel kunnen losbarsten.
Oud 24 februari 2011, 21:56   #11
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
De PS is doodleuk met napalm aan 't spelen.
Citaat:

Op zulke momenten wil je daar staan met een keukenmesje om jezelf te beschermen.

http://wapens.start.be/
hollande is offline  
Oud 24 februari 2011, 21:58   #12
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dat moet uiteraard zijn: "wil je daar niet staan met een keukenmesje.
poekieJ is offline  
Oud 24 februari 2011, 22:15   #13
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
* lachband *
SDG is offline  
Oud 24 februari 2011, 22:21   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je maakt - denk ik, een serieuze vergissing.

Het feit dat de Waalse stafbrevethouders niet in staat blijken van ernstig Nederlands te leren en te spreken, maakt van de Nederlandstalige stafbrevethouders geen Flaminganten. Het zou me hoogst verwonderen moest er onder de nederlandstalige stafbrevethouders vlaamsgezinden zitten.
En vergeet vooral niet dat de hoogste in rang Albert is.
Garry is offline  
Oud 24 februari 2011, 22:25   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Franstalige kan dan wel aan wapens geraken maar een Vlaming niet?

Nee, op zoiets kun je niet vertrouwen, maar dat is bij elk conflict en bij elke "bevolkingsgroep" zo.
Waarom denk je dat ze in de nieuwe wapenwet getracht hebben al de wapens te doen inleveren. Dergelijke opstand was al lang tot de mogelijkheden beschouwd en hebben ze al willen de kop indrukken van voor hij zou uitbreken. Het is niet van vandaag dat het geweten is dat België zijn houdbaarheidsdatum verstreken is.
Garry is offline  
Oud 27 februari 2011, 01:31   #16
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waarom denk je dat ze in de nieuwe wapenwet getracht hebben al de wapens te doen inleveren. Dergelijke opstand was al lang tot de mogelijkheden beschouwd en hebben ze al willen de kop indrukken van voor hij zou uitbreken. Het is niet van vandaag dat het geweten is dat België zijn houdbaarheidsdatum verstreken is.
tja, dan zullen we ons moeten laten afslachten zoals Libiers zeker, maar de Belgicisten zullen net zoals de Qadhafis toch uiteindelijk aan het kort eind trekken...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 februari 2011 om 01:39.
Salvadorii is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:04   #17
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook is de animositeit tussen de twee bevolkingsgroepen serieus gestegen de laatste zes maand.
burgeroorlog in belgie kan niet.
los daarvan heeft ook vlaanderen allerlei oorlogstuig naar oa Libië geëxporteerd.
1207 is offline  
Oud 27 februari 2011, 12:24   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook is de animositeit tussen de twee bevolkingsgroepen serieus gestegen de laatste zes maand. Nog een jaar van dit en een burgeroorlog zal helemaal niet zo onmogelijk lijken vrees ik. Moest een of andere gek nu een aantal Vlamingen of Walen vermmorden zou alles wel kunnen losbarsten.
Ik denk dat de Vlamingen eerder tegen over elkaar gaan staan. Ik geloof niet dat wij of de komende generatie zich moet verwachten aan een burgeroorlog met een hoge bodycount. De kiemen hiervoor zijn niet aanwezig. Er is geen honger en er is nog steeds recht op privé-bezit en er is nog geen sprake van anarchie.

Als één of andere gek zou toeslaan zal het eerder gaan in een scenario zoals met Pim Fortuin. Maar dan in een Belgische context.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 27 februari 2011, 14:26   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wel......
om te beginnen,die FN303 is een zogenaamd "less-lethal" wapensysteem,het vuurt een soort projectielen af die uit elkaar vallen bij impact op een levend wezen.Het is eigenlijk geen wapen maar eerder een gereedschap voor ordehandhaving....om U pijn te doen en uw agressie tijdelijk af te zwakken

In Libie is,zoals op de meeste plaatsen op de planeet inmiddels,de AK47 (of een van zijn derivaten) het instrument des doods...De tientallen mogelijke leveranciers daarvan doen zelfs geen poging scrupuleus te zijn...(de AK47 is de pest van Afrika )

Mogelijk hebben we,uiteindelijk,te snel gereageerd op die beelden.Ook de politici .FN heeft spullen die veel,veel dodelijker zijn,maar die zijn waarschijnlijk niet massaal in Libie aanwezig.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 februari 2011 om 14:31.
kelt is offline  
Oud 27 februari 2011, 15:36   #20
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
wel......
om te beginnen,die FN303 is een zogenaamd "less-lethal" wapensysteem,het vuurt een soort projectielen af die uit elkaar vallen bij impact op een levend wezen.Het is eigenlijk geen wapen maar eerder een gereedschap voor ordehandhaving....om U pijn te doen en uw agressie tijdelijk af te zwakken

In Libie is,zoals op de meeste plaatsen op de planeet inmiddels,de AK47 (of een van zijn derivaten) het instrument des doods...De tientallen mogelijke leveranciers daarvan doen zelfs geen poging scrupuleus te zijn...(de AK47 is de pest van Afrika )

Mogelijk hebben we,uiteindelijk,te snel gereageerd op die beelden.Ook de politici .FN heeft spullen die veel,veel dodelijker zijn,maar die zijn waarschijnlijk niet massaal in Libie aanwezig.
Nja het is ook wat vreemd natuurlijk om te spreken over super paintball geweren op een moment ze luchtdoelgeschut en vliegtuigen inzetten tegen betogers. Nu ik heb ook al verschillende FAL's gezien en volgens Le Soir zou er ook al Belgische ( en dus Vlaamse!!!!!) klein kaliber munitie gespot zijn van leveringen van FN uit een ver verleden. Nu FN heeft recent ook een beperkt aantal F2000's, P90's en Minimi's verkocht maar op beelden daarvan is het wellicht wachten tot de val van Khadaffi want dat soort wapens zullen ze niet uitdelen aan ongeletterde huurlingen uit Tsjaad.........

Ik vermoed dus dat Demotte wellicht nog genanter beelden te wachten staan. Khadaffi die met zo'n F2000 staat te zwaaien vanop het balkan in Tripoli, Khadaffi die dood wordt aangetraffen omringd door de catalogus van FN.........maar niet getreurd na aanslag in de VS op dat democratisch congreslid schoot de verkoop van dat wapen door het dak. Het had immers haar werking bewezen..........

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 februari 2011 om 16:00.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be