Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 februari 2011, 19:16   #1
bartje
Minister-President

Standaard Peiling februari 2011

Een nieuwe peiling van de Waalse krant l'Avenir

CD&V verliest héél fors en zou nog amper 12,9 % van de stemmen halen,
N-VA zou dat verlies van CD&V inpikken en zou op 33 % komen; ook open VLD zou verder verliezen, Groen en SPA zouden min of meer stabiel blijven.
In Wallonië zou alles min of meer hetzelfde blijven... jaja op naar nieuwe verkiezingen met deze peiling... het blijven peilingen maar toch hé.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:20   #2
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Zonder bron is dit topic waardeloos.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 11 februari 2011 om 19:20.
poekieJ is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:22   #3
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

We have confirmation!

Laatst gewijzigd door fredo2008 : 11 februari 2011 om 19:24.
fredo2008 is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:23   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Een nieuwe peiling van de Waalse krant l'Avenir

CD&V verliest héél fors en zou nog amper 12,9 % van de stemmen halen,
N-VA zou dat verlies van CD&V inpikken en zou op 33 % komen; ook open VLD zou verder verliezen, Groen en SPA zouden min of meer stabiel blijven.
In Wallonië zou alles min of meer hetzelfde blijven... jaja op naar nieuwe verkiezingen met deze peiling... het blijven peilingen maar toch hé.
Om nieuwe verkiezingen te organiseren is een meerderheid nodig in het parlement en zolang blijkt dat er maar één partij stemmen zou bijwinnen bij nieuwe verkiezingen zie ik de andere partijen daarvoor niet staan springen.
solidarnosc is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:27   #5
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Om nieuwe verkiezingen te organiseren is een meerderheid nodig in het parlement en zolang blijkt dat er maar één partij stemmen zou bijwinnen bij nieuwe verkiezingen zie ik de andere partijen daarvoor niet staan springen.
Daar heb je een punt, maar volgens deze peiling (staat ook vermeld in Het Nieuwsblad - http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110211_135 ) zou ook de PS haar positie consolideren en er zelfs lichtjes op vooruitgaan. En geloof me vrij: die zijn als machtspartij tot alles in staat als ze d'er zelf beter van worden.
Maar voor 't overige: het zal waarschijnlijk ook CD&V een beetje meer aan 't denken zetten nu misschien wel eens zou durven blijken dat het rentmeesterschap van broeder Yves toch niet echt lijkt aan te slaan.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 11 februari 2011 om 19:28.
den ambetantsten is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:31   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De kwestie IPA is nog niet ruim aan bod gekomen. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven.
Pelgrim is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:32   #7
fredo2008
Burgemeester

Standaard

Voorlopig mag Reynders echter voortdoen. Het 2-sporenoverleg lijkt vorm te krijgen.

fredo2008 is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:32   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Daar heb je een punt, maar volgens deze peiling (staat ook vermeld in Het Nieuwsblad - http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110211_135 ) zou ook de PS haar positie consolideren en er zelfs lichtjes op vooruitgaan. En geloof me vrij: die zijn als machtspartij tot alles in staat als ze d'er zelf beter van worden.
Maar voor 't overige: het zal waarschijnlijk ook CD&V een beetje meer aan 't denken zetten nu misschien wel eens zou durven blijken dat het rentmeesterschap van broeder Yves toch niet echt lijkt aan te slaan.
Tja CD&V hinkt op twee poten. Enerzijds willen ze staatsmanschap tonen en België beheren als een "goede huisvader" maar anderzijds gedragen ze zich in het zog van NVA als communautaire hardliners die elk akkoord afschieten. Als men enerzijds optelt bij anderzijds bekomt men meestal een nul als resultaat.

Het is opvallend dat het Ieper van Leterme de eerste en enigste plaats van Vlaanderen is waar er al een kartel bestaat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dus ook Leterme zelf hinkt op twee poten.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 februari 2011 om 19:35.
solidarnosc is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:33   #9
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De kwestie IPA is nog niet ruim aan bod gekomen. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven.
Ik durf te hopen dat N-VA dit zal afkeuren want behalve nog wat meer lasten bij de overheid leggen, is daar niet gebeurd. Dat blauw hiermee akkoord gaat, bewijst nog maar eens hun opportunistische houding.
Oud 11 februari 2011, 19:33   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet geloven dat de groenen en sossen stijgen.
Oud 11 februari 2011, 19:35   #11
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Voorlopig mag Reynders echter voortdoen. Het 2-sporenoverleg lijkt vorm te krijgen.

Moet dat niet het 2-zuchtenoverleg zijn?
Ik durf toch te hopen dat niemand dit echt serieus neemt????
Oud 11 februari 2011, 19:35   #12
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zou die peiling juist geen opgezet spel zijn om de CD&V tot inkeer te dwingen?
De Koninck is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:36   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik durf te hopen dat N-VA dit zal afkeuren want behalve nog wat meer lasten bij de overheid leggen, is daar niet gebeurd. Dat blauw hiermee akkoord gaat, bewijst nog maar eens hun opportunistische houding.
Ze steunen het.
Pelgrim is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:38   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Een deel van de arbeidersvleugel is aan het afhaken bij CD&V. Met name Groen! zal daar van profiteren. De communautaire standpunten van CD&V staan op veel punten haaks op die van het ACW en de spreidstand wordt steeds groter) De enigste mensen die nog bij CD&V overblijven zijn gepensioneerden die al een paar decennia voor de CD&V stemmen en die er voor zullen blijven stemmen ook al mocht blijken dat de partij een dekmentel is voor een internationaal pedonetwerk.

Er is een polarisatie bezig in Vlaanderen tussen de anti-natoinalisten en de nationalisten en de CD&V zit daar met haar enerzijds anderzijds verhaal nogal in een spreidstand. Ze zijn te gematigd en onbetrouwbaar voor de echte nationalisten en bon als mensen moeten kiezen voor het copy of het origineel dan kiezen ze voor het origineel. Anderzijds zijn ze te radikaal voor veel mensen binnen de christelijke arbeidersbeweging.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 februari 2011 om 19:41.
solidarnosc is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:39   #15
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dat is inderdaad van de pot gerukt.
poekieJ is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:40   #16
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een deel van de arbeidersvleugel is aan het afhaken bij CD&V. Met name Groen! zal daar van profiteren. De communautaire standpunten van CD&V staan op veel punten haaks op die van het ACW en de spreidstand wordt steeds groter) De enigste mensen die nog bij CD&V overblijven zijn gepensioneerden die al een paar decennia voor de CD&V stemmen en die er voor zullen blijven stemmen ook al mocht blijken dat de partij een dekmentel is voor een internationaal pedonetwerk.
Dat is toch net hetzelfde bij de SPA? En die halen zelfs winst. Nuja, een marginale 0,3 percent, maar niettemin is dat winst.
poekieJ is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:40   #17
fredo2008
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ze steunen het.
En het 2-sporenoverleg steunt NVA blijkbaar ook. Maar de eer is aan OVLD gelaten om het naar buiten te brengen.

fredo2008 is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:41   #18
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Zou die peiling juist geen opgezet spel zijn om de CD&V tot inkeer te dwingen?
Tot inkeer? CD&V beperkt zich tot het "uitzitten" van deze rit, tot het uitzweten van de laatste verkiezingsnederlaag. Nu van achter de brede rug van N-VA komen door een zwak communautair akkoord te aanvaarden of in een regering zonder communautair akkoord te stappen, zou hen nagenoeg van de elektorale kaart vegen. Nee, ik denk niet dat we binnenkort een tsjevenstreekje mogen verwachten.
Oud 11 februari 2011, 19:42   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dat is toch net hetzelfde bij de SPA? En die halen zelfs winst. Nuja, een marginale 0,3 percent, maar niettemin is dat winst.
0,3% is statistisch niet relevant.
solidarnosc is offline  
Oud 11 februari 2011, 19:42   #20
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze steunen het.
Als dat zo is dan betreur ik dat persoonlijk. Nog meer lasten doorschuiven naar de overheid om een zwak IPA er door te sleuren, lijkt mij niet de goeie aanpak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be