![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Een nieuwe peiling van de Waalse krant l'Avenir
CD&V verliest héél fors en zou nog amper 12,9 % van de stemmen halen, N-VA zou dat verlies van CD&V inpikken en zou op 33 % komen; ook open VLD zou verder verliezen, Groen en SPA zouden min of meer stabiel blijven. In Wallonië zou alles min of meer hetzelfde blijven... jaja op naar nieuwe verkiezingen met deze peiling... het blijven peilingen maar toch hé.
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zonder bron is dit topic waardeloos.
Laatst gewijzigd door poekieJ : 11 februari 2011 om 19:20. |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Laatst gewijzigd door fredo2008 : 11 februari 2011 om 19:24. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar voor 't overige: het zal waarschijnlijk ook CD&V een beetje meer aan 't denken zetten nu misschien wel eens zou durven blijken dat het rentmeesterschap van broeder Yves toch niet echt lijkt aan te slaan. Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 11 februari 2011 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kwestie IPA is nog niet ruim aan bod gekomen. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Voorlopig mag Reynders echter voortdoen. Het 2-sporenoverleg lijkt vorm te krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is opvallend dat het Ieper van Leterme de eerste en enigste plaats van Vlaanderen is waar er al een kartel bestaat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dus ook Leterme zelf hinkt op twee poten. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 februari 2011 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik durf te hopen dat N-VA dit zal afkeuren want behalve nog wat meer lasten bij de overheid leggen, is daar niet gebeurd. Dat blauw hiermee akkoord gaat, bewijst nog maar eens hun opportunistische houding.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan niet geloven dat de groenen en sossen stijgen.
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zou die peiling juist geen opgezet spel zijn om de CD&V tot inkeer te dwingen?
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een polarisatie bezig in Vlaanderen tussen de anti-natoinalisten en de nationalisten en de CD&V zit daar met haar enerzijds anderzijds verhaal nogal in een spreidstand. Ze zijn te gematigd en onbetrouwbaar voor de echte nationalisten en bon als mensen moeten kiezen voor het copy of het origineel dan kiezen ze voor het origineel. Anderzijds zijn ze te radikaal voor veel mensen binnen de christelijke arbeidersbeweging. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 februari 2011 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tot inkeer? CD&V beperkt zich tot het "uitzitten" van deze rit, tot het uitzweten van de laatste verkiezingsnederlaag. Nu van achter de brede rug van N-VA komen door een zwak communautair akkoord te aanvaarden of in een regering zonder communautair akkoord te stappen, zou hen nagenoeg van de elektorale kaart vegen. Nee, ik denk niet dat we binnenkort een tsjevenstreekje mogen verwachten.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 0,3% is statistisch niet relevant.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |