Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2011, 20:38   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Folder van Eandis, hoe besparen op de rekening

Ik kreeg vandaag een folder van Eandis in de bus met een brief en een wijzertje hoeveel ik kan besparen op mijn electriciteitsrekening.
Uitgerekend nu zij zelf met in de 70 euro/jaar opslaan?
Een staaltje van zwartgallige ironie en totaal misplaatst zou ik zeggen.
Trouwens ik dacht toch dat Eandis geen producent is, waarom dan folders over besparing op electriciteit????
Tegelijk hoorde ik ook op het journaal deze morgen van de VREG dat we tot 700 euro per jaar kunnen besparen op de electriciteitsrekening.
DAT mogen ze mij toch een komen uitleggen in detail.
Ik zie niet direct waar we 700 euro kunnen recupereren terwijl ze nog wekelijks de prijzen opslaan.
Nogmaals het bewijs dat burgers als volslagen idioten aanzien worden.
Ter info: ik trok door mijn zonnepanelen op mijn eindafrekening van Electrabel 30 euro terug, dus toch geen slechte keuze.....zonnepanelen aan 450 euro
Voor mijn gas ben ik al lang weg bij die dieven, maar nu ik terugtrek voor mijnen "elektriek"....... blijf ik

Laatst gewijzigd door jodewa : 8 april 2011 om 20:39.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 20:45   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ik kreeg vandaag een folder van Eandis in de bus met een brief en een wijzertje hoeveel ik kan besparen op mijn electriciteitsrekening.
Trouwens ik dacht toch dat Eandis geen producent is, waarom dan folders over besparing op electriciteit????
Tegelijk hoorde ik ook op het journaal deze morgen van de VREG dat we tot 700 euro per jaar kunnen besparen op de electriciteitsrekening.
Ik zie niet direct waar we 700 euro kunnen recupereren terwijl ze nog wekelijks de prijzen opslaan.
Ter info: ik trok door mijn zonnepanelen op mijn eindafrekening van Electrabel 30 euro terug, dus toch geen slechte keuze.....zonnepanelen aan 450 euro
Voor mijn gas ben ik al lang weg bij die dieven, maar nu ik terugtrek voor mijnen "elektriek"....... blijf ik
Als ge terugtrekt voor uwen elentriek via je zonnepanelen ga dan bij ecopower
Oud 8 april 2011, 20:52   #3
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Als ge terugtrekt voor uwen elentriek via je zonnepanelen ga dan bij ecopower
Waarom??
Ik wil bewust van Electrabel terugtrekken, ze hebben genoeg aan mij verdient in het verleden.
Oud 8 april 2011, 20:54   #4
freelancer
Banneling

Standaard

Eandis... Is dat die maatschappij niet die elk jaar voor - naar ik vermoed - minstens een miljoen euro publiciteit maakt (o.a. op radio en via luxe folders) om mee te delen wat zij allemaal ( als quasi monopolist ) doet... Persoonlijk heb ik altijd gedacht dat er wel iemand van 'het' bestuur aan een reclamebureau 'gelinkt' zou zijn...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 20:57   #5
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Eandis... Is dat die maatschappij niet die elk jaar voor - naar ik vermoed - minstens een miljoen euro publiciteit maakt (o.a. op radio en via luxe folders) om mee te delen wat zij allemaal ( als quasi monopolist ) doet... Persoonlijk heb ik altijd gedacht dat er wel iemand van 'het' bestuur aan een reclamebureau 'gelinkt' zou zijn...
Wie is er niet aan een reclame -of onderzoeksbureaus gelinkt in deze "sub staatsbedrijven".
Vriendjes politiek, smeergeld en corruptie weet je wel?
Of ging Laurent echt naar afrika om de ontbossing te bespreken

Laatst gewijzigd door jodewa : 8 april 2011 om 20:58.
Oud 8 april 2011, 21:45   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Dat is ook maar relatief hé, ge kunt alleen terug trekken als ge teveel betaald hebt. Intussen trekken zij dikke intresten op al die teveel betaalde bedragen.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 april 2011 om 21:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 22:44   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De enige manier om te besparen op uw rekening, is door minder te verbruiken. De rest is zever. Vrijmaking van de energiemarkt? Maar niet van de energiedistributiemarkt, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2011, 08:16   #8
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Men spreekt styeeds van die 72€, maar daar moeten we nog de 21% BTW bijtellen, = +15.12€. Totaal 87.12€
Oud 9 april 2011, 23:14   #9
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Men spreekt styeeds van die 72€, maar daar moeten we nog de 21% BTW bijtellen, = +15.12€. Totaal 87.12€
Dik gelijk, vriendschap.
Het probleem is dat Eandis zijn winst "gebudgetteerd" is, dus extra kosten worden, "d'office" verhaald op gebruikers.
Kwestie van hun voorziene winst veilig te stellen.
Er is geld genoeg, kijk maar naar alle buildings dat ze zetten, maar om die aan de verbuikers iets tegemoed te komen....ho maar!!!
En wat doet vadertje staat hiertegen, nada...niets...rien.... de klootpolitiekers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be