Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 15:49   #1
eno2
Banneling

Standaard Hardwerkende nietsverdienende Vlaming gediscrimineerd?

Ik ben eens benieuwd wanneer we het zullen zien gebeuren dat de hardwerkende nietsverdienende Vlaming (Belg) het objectief wordt van de attenties van de politiekers.

In de VS hebben de democraten de minimumlonen 50% opgetrokken.

In Frankrijk belooft Segoulène Royal 15OOE/per maand SMIC, een stijging met 5OOE.

Le Pen wil dan weer de minimumloners van belasting vrijstellen.

Dergelijke attenties moeten wij van onze politiekers niet verwachten, gezien hun attenties uitsluitend op de hardwerkende goedverdienende
Vlaming (Belg) gericht zijn
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:03   #2
eno2
Banneling

Standaard

Let wel dat de illustere combinatie "hardwerkend" en "nietsverdienend" ook al van een zekere natuurlijke discriminatie getuigt.
Oud 21 februari 2007, 16:03   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben eens benieuwd wanneer we het zullen zien gebeuren dat de hardwerkende nietsverdienende Vlaming (Belg) het objectief wordt van de attenties van de politiekers.

In de VS hebben de democraten de minimumlonen 50% opgetrokken.

In Frankrijk belooft Segoulène Royal 15OOE/per maand SMIC, een stijging met 5OOE.

Le Pen wil dan weer de minimumloners van belasting vrijstellen.

Dergelijke attenties moeten wij van onze politiekers niet verwachten, gezien hun attenties uitsluitend op de hardwerkende goedverdienende
Vlaming (Belg) gericht zijn
eno2 ik moet U hier overschot van gelijk in geven,vandaag heb ik mijn belastingsbriefje gekregen van over de 500€ tebetalen,ik had al over de 2000€ bedrijfvoorafheffing betaald
Dus ik verdien+- 1030€ net -210€ per maand=820€ met kind ten laste
Conclusie,ik moet dringend gaan doppen ....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 februari 2007 om 16:05.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:04   #4
eno2
Banneling

Standaard

En als ik zeg " een zekere", dan bedoel ik " een aan elke twijfel onttrokken"
discriminatie...
Oud 21 februari 2007, 16:05   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
eno2 ik moet U hier overschot van gelijk in geven,vandaaag heb ik mijn belastingsbriefje gekregen van over de 500€ tebetalen,ik had al over de 2000€ bedrijfvoorafheffing betaald
Dus ik verdien+- 1030€ net -210€ per maand=820€ met kind ten laste
Conclusie,ik moet dringend gaan doppen ....
Neenee, je moet de onverantwoordelijke verantwoordelijke politiekers van hun doppen schieten...
Oud 21 februari 2007, 16:12   #6
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Voor de goede orde moeten we erbij vertellen dat het de werkgevers zijn die stellen dat de minimumlonen in ons land te hoog zijn.
Oud 21 februari 2007, 16:16   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Voor de goede orde moeten we erbij vertellen dat het de werkgevers zijn die stellen dat de minimumlonen in ons land te hoog zijn.
En de politiekers die ze gelijk geven en voor het dodelijke fiscale toetje zorgen.
Oud 21 februari 2007, 16:16   #8
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
brutto minimumlonen
Oud 21 februari 2007, 16:18   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
brutto minimumlonen
terechte opmerking.
De hardgewerkte nietsverdiende Vlaming krepeert niet van de Bruto-minimumlonen, maar van de netto....

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 februari 2007 om 16:19.
Oud 21 februari 2007, 16:23   #10
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
brutto minimumlonen
Ja maar als je dan met andere "minimulonen" gaat vergelijken moet je er bij stellen dat in sommige landen men wel meer netto uitbetaalt krijgt, maar dat mlen daar dan zelf bv; voor zijn ziekteverzekering, werkloosheidsverzekering, schoolgeld, pensioenpremie e.d. moet zorgen.

Het is een boutade dat men "de staat" moet ontvetten. Vraag is zullen de diensten die men dan privé aankoopt beterkoop zijn dan de "staatsdiensten".

Ik wil best aannnemen dat men de "uitkeringen" op allerlei gebied verlaagt en dus ook de bijdragen voor die "uitkeringen" & tegelijk een mogelijheid scheppen om die op een "vrije markt" in te kopen. Maar zoals een hospitalisatieverzekering bv; voor iemand die buiten een groepsverzekering met een chronische ziekte (hart, diabetes, epileptie) geen adekwate verzekering kan vinden blijkt toch algauw dat dit systeem discriminerend enminder adekwaat zou zijn. Overigens in het land van "de privé" bij uitstek wordt er nationaal een groter aandeel van het BNP aan ziektekosten uitgegeven dan in het "verstaatste" België.
Oud 21 februari 2007, 16:26   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
brutto minimumlonen
En loon zou zoiets moeten zijn dat we ontvangen om te kunnen uitgeven,niet om prestieuze projecte te betalen (zie justice paleis Antwerpen klik)
Oud 21 februari 2007, 16:28   #12
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja maar als je dan met andere "minimulonen" gaat vergelijken moet je er bij stellen dat in sommige landen men wel meer netto uitbetaalt krijgt, maar dat mlen daar dan zelf bv; voor zijn ziekteverzekering, werkloosheidsverzekering, schoolgeld, pensioenpremie e.d. moet zorgen.

Het is een boutade dat men "de staat" moet ontvetten. Vraag is zullen de diensten die men dan privé aankoopt beterkoop zijn dan de "staatsdiensten".

Ik wil best aannnemen dat men de "uitkeringen" op allerlei gebied verlaagt en dus ook de bijdragen voor die "uitkeringen" & tegelijk een mogelijheid scheppen om die op een "vrije markt" in te kopen. Maar zoals een hospitalisatieverzekering bv; voor iemand die buiten een groepsverzekering met een chronische ziekte (hart, diabetes, epileptie) geen adekwate verzekering kan vinden blijkt toch algauw dat dit systeem discriminerend enminder adekwaat zou zijn. Overigens in het land van "de privé" bij uitstek wordt er nationaal een groter aandeel van het BNP aan ziektekosten uitgegeven dan in het "verstaatste" België.
vergeet niet dat een werkgever ongeveer het dubbele van het brutto vermeld op uw loonstrookje betaald, van het brutto op jouw loonbriefje incasseert de Belgiek nog eens een groot deel, en op het eind van het jaar komt de bruine envelope met een derde cadeau van den Belgiek. Niet voor niets dat we tot 8 augustus alleen voor de staat werken
Oud 21 februari 2007, 16:29   #13
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

nietsverdienend is idd het juiste woord .. snif als ik zie welke peulschil er op het eind van de maand overblijft ... ik kan er zelfs niet meer op reis van gaan ... en da's dan al het tweede jaar op rij :'(
Om fulltime te werken zou er wel wat meer bij de mensen mogen blijven hangen, want mijn baas geeft geen bruine envelopkes om de drie maand :'(
Oud 21 februari 2007, 16:33   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
nietsverdienend is idd het juiste woord .. snif als ik zie welke peulschil er op het eind van de maand overblijft ... ik kan er zelfs niet meer op reis van gaan ... en da's dan al het tweede jaar op rij :'(
Om fulltime te werken zou er wel wat meer bij de mensen mogen blijven hangen, want mijn baas geeft geen bruine envelopkes om de drie maand :'(
Ach wat erg,ik ben nog nooit op reis geweest,en ik ben 48 jaar,bedankt vadertje staat.......
Oud 21 februari 2007, 16:37   #15
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ach wat erg,ik ben nog nooit op reis geweest,en ik ben 48 jaar,bedankt vadertje staat.......
Als je zo tegen belastingen en tegen staatsinterventies zijt. Bedank dan liever jezelf : je leeft in een maatschappij waar de kansen letterlijk voor het grijpen liggen/ Ben je 48 jaar geworden om tot de slotsom te komen dat je te weinig verdient ? Daar had je dan zelf eerder iets aan moeten doen !
Oud 21 februari 2007, 16:39   #16
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
vergeet niet dat een werkgever ongeveer het dubbele van het brutto vermeld op uw loonstrookje betaald, van het brutto op jouw loonbriefje incasseert de Belgiek nog eens een groot deel, en op het eind van het jaar komt de bruine envelope met een derde cadeau van den Belgiek. Niet voor niets dat we tot 8 augustus alleen voor de staat werken
Leuter niet zo : de landen met de laagste belastingen hebben de laagste welvaart. Hoe welvarender een land is, hoe meer belastingen de burgers betalen. Persoonlijk zou ik graag in België één miljoen euro belastingen betalen, dat zou nl. betekenen dat ik een veelvoud ervan verdien.
Oud 21 februari 2007, 16:42   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je zo tegen belastingen en tegen staatsinterventies zijt. Bedank dan liever jezelf : je leeft in een maatschappij waar de kansen letterlijk voor het grijpen liggen/ Ben je 48 jaar geworden om tot de slotsom te komen dat je te weinig verdient ? Daar had je dan zelf eerder iets aan moeten doen !
Das nu heel erg van U om dit te schrijven,mss zijn er mensen die niet over de capaciteiten beschikken om jobkes te doen die veel verdienen
Stof om eens over na te denken hé 1hand..

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 februari 2007 om 16:57. Reden: taalfout
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:44   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zijn idd de blastintingen en taksen die in Belgie gewoon schandalig hoog zijn.
En veel va het belastingsgeld word dan nog uitgegeven aan nutteloze en zinloze dure onderzoeken en rapporten.

Zag van de week nog, dat iedere aanvraag voor finaciele hulp aan de familie coburg eerst door het OCMW moet onderzocht worden en de mensen na goedkeuring 250€ steun krijgen, enkel de onderzoeken kosten per aanvraag minstens 500€ en worden voor 1/3 door de ocmw's goedgekeurd als nodig.
Er word dus eerst 500€ verpild om dan 250€ tegeven. Het lijkt mij dan goedkoper om gewoon die 250€ te geven zonder onderzoek
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:45   #19
Banneling

Standaard

Citaat:

Gelukkig voor Handclapping dat Duveltje een autochtoon is, want indien hij hetzelfde zou zeggen over een allo, dan stond er al een hele batterij progressieven hun verontwaardiging te janken en stond Jozef van het CGKR al met een klacht omwille van discriminatie te zwaaien.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:55   #20
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Leuter niet zo : de landen met de laagste belastingen hebben de laagste welvaart. Hoe welvarender een land is, hoe meer belastingen de burgers betalen. Persoonlijk zou ik graag in België één miljoen euro belastingen betalen, dat zou nl. betekenen dat ik een veelvoud ervan verdien.
moesten die belastingen goed besteed worden, zou je gelijk kunnen hebben. In het huidige Belgiekske is geldbeheer door de staat een katastrofale ramp. Lees het blunderboek van het rekenhof maar eens. Niet van een jaar maar IEDER jaar hetzelfde

Laatst gewijzigd door rookie : 21 februari 2007 om 16:56.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be