![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik ben eens benieuwd wanneer we het zullen zien gebeuren dat de hardwerkende nietsverdienende Vlaming (Belg) het objectief wordt van de attenties van de politiekers.
In de VS hebben de democraten de minimumlonen 50% opgetrokken. In Frankrijk belooft Segoulène Royal 15OOE/per maand SMIC, een stijging met 5OOE. Le Pen wil dan weer de minimumloners van belasting vrijstellen. Dergelijke attenties moeten wij van onze politiekers niet verwachten, gezien hun attenties uitsluitend op de hardwerkende goedverdienende Vlaming (Belg) gericht zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Let wel dat de illustere combinatie "hardwerkend" en "nietsverdienend" ook al van een zekere natuurlijke discriminatie getuigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik verdien+- 1030€ net -210€ per maand=820€ met kind ten laste Conclusie,ik moet dringend gaan doppen ....
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 februari 2007 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() En als ik zeg " een zekere", dan bedoel ik " een aan elke twijfel onttrokken"
discriminatie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de goede orde moeten we erbij vertellen dat het de werkgevers zijn die stellen dat de minimumlonen in ons land te hoog zijn.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() brutto minimumlonen
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() terechte opmerking.
De hardgewerkte nietsverdiende Vlaming krepeert niet van de Bruto-minimumlonen, maar van de netto.... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 februari 2007 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja maar als je dan met andere "minimulonen" gaat vergelijken moet je er bij stellen dat in sommige landen men wel meer netto uitbetaalt krijgt, maar dat mlen daar dan zelf bv; voor zijn ziekteverzekering, werkloosheidsverzekering, schoolgeld, pensioenpremie e.d. moet zorgen.
Het is een boutade dat men "de staat" moet ontvetten. Vraag is zullen de diensten die men dan privé aankoopt beterkoop zijn dan de "staatsdiensten". Ik wil best aannnemen dat men de "uitkeringen" op allerlei gebied verlaagt en dus ook de bijdragen voor die "uitkeringen" & tegelijk een mogelijheid scheppen om die op een "vrije markt" in te kopen. Maar zoals een hospitalisatieverzekering bv; voor iemand die buiten een groepsverzekering met een chronische ziekte (hart, diabetes, epileptie) geen adekwate verzekering kan vinden blijkt toch algauw dat dit systeem discriminerend enminder adekwaat zou zijn. Overigens in het land van "de privé" bij uitstek wordt er nationaal een groter aandeel van het BNP aan ziektekosten uitgegeven dan in het "verstaatste" België.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En loon zou zoiets moeten zijn dat we ontvangen om te kunnen uitgeven,niet om prestieuze projecte te betalen (zie justice paleis Antwerpen klik)
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() nietsverdienend is idd het juiste woord .. snif als ik zie welke peulschil er op het eind van de maand overblijft ... ik kan er zelfs niet meer op reis van gaan ... en da's dan al het tweede jaar op rij :'(
Om fulltime te werken zou er wel wat meer bij de mensen mogen blijven hangen, want mijn baas geeft geen bruine envelopkes om de drie maand :'(
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je zo tegen belastingen en tegen staatsinterventies zijt. Bedank dan liever jezelf : je leeft in een maatschappij waar de kansen letterlijk voor het grijpen liggen/ Ben je 48 jaar geworden om tot de slotsom te komen dat je te weinig verdient ? Daar had je dan zelf eerder iets aan moeten doen !
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stof om eens over na te denken hé 1hand..
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 februari 2007 om 16:57. Reden: taalfout |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn idd de blastintingen en taksen die in Belgie gewoon schandalig hoog zijn.
En veel va het belastingsgeld word dan nog uitgegeven aan nutteloze en zinloze dure onderzoeken en rapporten. Zag van de week nog, dat iedere aanvraag voor finaciele hulp aan de familie coburg eerst door het OCMW moet onderzocht worden en de mensen na goedkeuring 250€ steun krijgen, enkel de onderzoeken kosten per aanvraag minstens 500€ en worden voor 1/3 door de ocmw's goedgekeurd als nodig. Er word dus eerst 500€ verpild om dan 250€ tegeven. Het lijkt mij dan goedkoper om gewoon die 250€ te geven zonder onderzoek |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig voor Handclapping dat Duveltje een autochtoon is, want indien hij hetzelfde zou zeggen over een allo, dan stond er al een hele batterij progressieven hun verontwaardiging te janken en stond Jozef van het CGKR al met een klacht omwille van discriminatie te zwaaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 21 februari 2007 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |