![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder voorbehoud.
Dat zegt zowel de NOS als de BBC. Stukje NOS: De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague zegt dat hij aanwijzingen heeft dat de Libische leider Kadhafi mogelijk op weg is naar Venezuela. Het is niet duidelijk waar minister Hague zich op baseert. Gisteravond waren er ook berichten dat Kadhafi het land had verlaten. Tegen de verwachting in sprak hij niet zelf het volk toe, maar deed zijn zoon dat. De Libische leider heeft goede banden met de Venezolaanse president Chávez. http://nos.nl/artikel/220578-kadhafi...venezuela.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan hij veilig vanuit het buitenland zijn orde troepen aansturen.
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel gooien Libische straaljagers bommen op ongewapende burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Goede keuze van hem. Hij kan daarna nog eens op de vlucht slaan samen met Chavez. Kunnen ze samen naar Cuba vertrekken.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Fake. Trap er niet in. Het is een compilage van dezelfde beelden.
Ik ben zeker geen aanhanger van Khadafi, maar volgens mij zit die nog rustig in z'n tent. Maar wat zeer ernstig is dat een leger zich gewapenderhand opzet tegen hun eigen bevolking.
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() ik denk dat Hague beter zijn mond had gehouden ipv wilde geruchten de wereld in te sturen
Overigens heb ik nog niemand van de EU verantwoordelijkheid horen nemen voor het feit dat ze de laatste jaren de Libische politie met high-tech wapens hebben uitgerust, zogezegd om illegale immigratie te bestrijden. Het is echt niet alleen Berlusconi die Kadhafi steunde.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is iemand als Khadaffi iemand die liever strijdend ten gaat dan ergens in de middle of nowhere weg te rotten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Khadaffi heeft even een interview gegeven op televisie. Hij zei letterlijk dat hij in Tripoli was en niet in Venezuela. Maar hij maakt wel een verwarde indruk. Zijn einde is nabij, zoveel is zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowel Libië als Venezuela ontkennen. Zelfs Ashton (Buitenlandse zaken Europese gemeenschap) zei dat het om niets meer dan "ongefundeerde geruchten" ging want dat er "geen concrete informatie" was. Het is dus eerder de Britse minister van Buitenlandse zaken William Hague die hier door de mand valt.
Stemmingsmakerij en non-nieuws. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 februari 2011 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goed beoordeeld. Hague valt zwaar door de mand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De man maakt al heel zijn leven een verwarde indruk maar is er toch in geslaagd om 4 decennia aan de macht te blijven in een land dat vele malen complexer is dan België. Ik heb ooit eens beginnen lezen in zijn Groen Boekje en bon laat ons zeggen dat dit een verwarde indruk heeft nagelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 februari 2011 om 02:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hem nooit sympatiek gevonden, maar Europa had wél zekere overeenkomsten met hem, wat betreft het tegenhouden van illegale immigranten uit zwart Afrika, en ik maak mij wel zorgen over wat zijn opvolgers gaan doen in dat verband, als hij de strijd verliest tenminste, want dat is nog niet zeker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat dat laatste geeft ik u zeker gelijk. Je kan hem dus veel verwijten maar hij hielp Europa inderdaad met het controleerbaar houden met de instroom van illegale immigranten. En ondertussen wordt ook weer stilaan duidelijk dat onze westerse politici zich wéér eens als kippen zonder kop (zonder nadenken) in een moeras hebben gestort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() En het gebeurt iedere keer weer. Voor hun foute beslissingen zijn geen (politieke) afstraffingen voorhanden.