![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Niet omdat België zo nodig moet gered worden ofzo maar ik zie wel iets in een (tweetalig) subforum dat langs de andere kant van de taalgrens gepromoot wordt zodat we met en over elkaars grieven kunnen discussiëren. Ik zit met een aantal dingen waarvan ik wel eens denk dat ik die in een lezersbrief wil neerpennen maar ik ga dat in mijn abominabel Frans nooit gepubliceerd krijgen. Daardoor kwam dit ideetje bij me op al kan het hier evengoed om een geval van cryptomnesie gaan en al eerder voorgesteld zijn geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er zo geen waals politicsforum ? (Neen, niet da van le soir...)
Mss wel handig om eens te horen hoe het met de gedachtengang van de gemiddelde inwoner van buurland wallonië gaat ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrappen: "geen slecht idee"
Lees: "goed idee" Ik ben voorstander van een tweetalig subforum waar ieder in z'n eigen taal formuleert. De evidentie is uiteraard dat alle leden binnen het debat elkaar begrijpen. Taalneukers die enkel anderen willen beschadigen kunnen dus worden gemist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of misschien een idee om dat in het Engels te doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit voor een F/N-subforum zonder wildvreemde talen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Succes dan ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik een dialoog wil met een Waal(se), ga ik wel op café ginder.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stellen dat Engels wildvreemd is en Frans niet is een vreemde uitspraak. Engels is minder wildvreemd dan het Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voordeel: je leert hun taal beter en zij onze taal beter; je leert wat meer nederigheid (iedereen zal redelijk wat fouten maken); ... Nadeel: het zal wat meer moeite kosten om effectief te posten.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Engels lijkt me het meest neutrale. Tenzij we natuurlijk Esperanto hanteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Duits is beter. Het is bovendien een landstaal en gesproken op Waals grondgebied.
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat ontberen ze in het Zuiden, een onafhankelijk politiek forum. De meeste Walen en Franstalige Belgen tout court gebruiken de Franse fora, waar ik evenmin goede voorbeelden ken.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() up
dringend nood aan want mijn beeld van 'de walen' is zwaar aan het verslechteren de laatste dagen en weken kan misschien ook gepromoot worden in andere media zodat er vers bloed dor de draden gaat stromen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Administrator
|
![]() Beste mensen, paar jaar geleden heb ik politique.be gekocht. Staat nog niets op. Maar het is mogelijk om daarop een forum te openen, mits er ook moderatie en promotie aan de andere kant van de taalgrens bestaat. Een idee waarvoor we bij Politics momenteel geen medewerkers hebben. Als iemand zich geroepen voelt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |