![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ik denk dat het ondertussen bij iedereen wel zal gaan dagen waar het schoentje écht wringt : De Rupo kan het niet.
Vindt ook Karel Vick op p. 9 van de gazet van Antwerpen van vandaag.
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 4 mei 2011 om 08:53. |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Of hij het kan, weet ik niet, maar in ieder geval : hij durft niet!!
|
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Di Rupo doet het tot nu toe uitstekend, de Walen hebben nog geen eurocent minder én Vlaanderen heeft nog geen enkele bevoegdheid meer.
Vanuit Di Rupo's standpunt is het dus onzinnig om premier of formateur te worden, vanuit Di Rupo's standpunt is het doel 'Vlaanderen' breken. Hiervoor moet ofwel BDW een Letermeke doen of moeten de andere partijen BDW in een cordon plaatsen, enkel dan zal Di Rupo bewegen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk: als je graag soep eet, en je moeder is soep aan het koken, en die bijna-soep staat al een eindje op het vuur, dan moet je niet klagen 'dat er geen soep is vandaag, net als er geen soep was gisteren'. De oude krokodillen gooiden de soep weg, nog voor de groentes nog maar gewassen werden ... dan staan we er nu toch al een eindje beter voor. Klaag je toch, omdat de soep nog niet voor je in je bord uitgeschept is ? Denk dan: De man die beslist en zich ook wel eens vergist, krijgt meer in de kist dan de perfectionist die de aansluiting mist... ('k weet niet meer van wie ik dit gepikt heb)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Durft Bart het dan wel?
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet om, het gaat over Di Rupo en zijn "gelovigen."
En met zijn "gelovigen" gedoel ik de mensen die denken/dachten dat DI Rupo de premier ging worden van de regering die 30 miljard structureel o.a. in de sociale zekerheid gaat besparen. Een sociaal bloedbad aanrichten onder zijn stemmers dus... In geen duizend jaar.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien eens tijd dat je een krant begint te lezen of het nieuws bekijkt.
Bart: Als Elio niet wil dan ben ik wel kandidaat Elio: ......................... Franstaligen: Bart mag niet, het is een valstrik. Bart durft maar mag niet, Elio mag maar durft niet en daar valt geen speld tussen te krijgen. Het "ik wacht op de koning" verhaaltje dat Elio ons tracht op te spelden is van een bedroevend laag niveau. Straks gaat hij ons nog willen doen geloven dat de Koning daar iets in te zeggen heeft ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een reactie op je woorden dat Vlaanderen nog geen enkele bevoegdheid bij heeft ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Mijn motivatie om NVA te stemmen heeft op zich niets met nationalisme te maken, maar wel met mijn verlangen om verandering te zien. Vlaanderen is zich aan het keren tegen de traditionelen en de alternatieven moeten gebroken worden samen met die hoop op verandering.
|
||
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Di Rupo durft niet omdat hij bang is armoede in Wallonië te hebben. Wat betreft De Wever heb ik geen mening, want ik weet ook niet wat zijn standpunten zijn( in een notendop)
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is al armoede in Wallonië. Moet je eens goed door de Borinage-streek rijden/wandelen.
Laatst gewijzigd door bgf324 : 4 mei 2011 om 14:19. |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is ook rijkdom hoor, daarvoor moet je gewoon eens door Waals-Brabant, Namen of Luxemburg rijden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Wallonië zou perfect een beleid kunnen voeren zonder tekorten. Zelfs een sociaal beleid.
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Waals-Brabant is de provincie met het hoogste gemiddelde inkomen per hoofd van heel het land. Ook Namen en Luxemburg doen het niet slecht (zij komen bijvoorbeeld voor Limburg en West-Vlaanderen). Luik is wat minder. Maar eigenlijk is er maar één provincie waar het gemiddelde inkomen echt laag ligt: Henegouwen. Met als hoofdstad ... Mons ... Tiens, wie komen we daar tegen?
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die Franstaligen kruipen nu massaal over de taalgrens. Bang dat ze bij een splitsing te veel gaan moeten opdraaien voor hun arme landgenoten? |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de Vlamingen hebben meer geld. Dat is het nu net.
Laatst gewijzigd door bgf324 : 4 mei 2011 om 14:51. |
![]() |