Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 mei 2011, 15:58   #1
Jakko
Minister-President

Standaard Milquet: "Akkoord of verkiezingen in oktober 2012"

Waar de Franstalige partijen zich niet op voorzien hadden, was het onvermogen van de Vlaamse partijen om zich los te maken van de N-VA. Zonder akkoord verkiezingen in oktober 2012.

Milquet : akkoord of verkiezingen in 2012
Jakko is offline  
Oud 5 mei 2011, 15:59   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Er zijn sowieso verkiezingen in oktober 2012.

hoera! alweer een doorbraak!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 mei 2011, 16:01   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Di Rupo is beschikbaar!
Oud 5 mei 2011, 16:03   #4
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Doorbraak is een maandblad.
Jakko is offline  
Oud 7 mei 2011, 23:29   #5
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Waar de Franstalige partijen zich niet op voorzien hadden, was het onvermogen van de Vlaamse partijen om zich los te maken van de N-VA. Zonder akkoord verkiezingen in oktober 2012.

Milquet : akkoord of verkiezingen in 2012
Standards & Poor is ondertussen ook mee in het bad getrokken: die hebben beloofd dat er geen wijziging komt in de rating van Belgisch staatspapier voor het einde van 2012. Dan kunnen ze bij de gemeenteraadsverkiezing weer eens naar de N-VA uithalen die zogezegd de rating van België naar omlaag brengt. Wat voor spelletje wordt er hier eigenlijk gespeeld? Kan men zo een rating-bureau echt omkopen om mee aan politiek te doen?
fonne is offline  
Oud 7 mei 2011, 23:53   #6
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Standards & Poor is ondertussen ook mee in het bad getrokken: die hebben beloofd dat er geen wijziging komt in de rating van Belgisch staatspapier voor het einde van 2012. Dan kunnen ze bij de gemeenteraadsverkiezing weer eens naar de N-VA uithalen die zogezegd de rating van België naar omlaag brengt. Wat voor spelletje wordt er hier eigenlijk gespeeld? Kan men zo een rating-bureau echt omkopen om mee aan politiek te doen?
Wat ik eigenaardig vind is dat Yves Leterme er al een meer dan een maand gerust in was, en hij nu weer weet te scoren via Twitter. Uitermate goed bezig, die gast.

http://www.cdenv.be/quotes/2011/03/1...2011-de-morgen

De voorbije maanden zijn we er achter de schermen in geslaagd de financiële markten te overtuigen dat België in niets te vergelijken is met de probleemlanden. De opstoot van wantrouwen die we in november en december hebben gezien, is vandaag ontmijnd. Dat komt omdat we de topbeleggers uit Londen en New York met naakte cijfers en economische prestaties hebben overtuigd van de kredietwaardigheid van dit land.
Jakko is offline  
Oud 8 mei 2011, 00:01   #7
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat men beter de zaak omdraait: de dreigende schuldencrisis was vooral een politiek spel van anti-N-VA krachten (frs, chihuahua Yves, sp.a etc, regime pers) om BDW tot een compromis te dwingen. Ze hebben de dreiging zwaar overdreven, en nu zelfs hun plan mislukt is, kunnen ze nog altijd beweren dat ze de situatie recht getrokken hebben ondanks de 'roekeloze' N-VA. Gelukkig dat Yves 0,0% credibiliteit heeft bij de Vlaamse kiezer.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 8 mei 2011 om 00:10.
Salvadorii is offline  
Oud 8 mei 2011, 00:03   #8
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ik denk dat men beter de zaak omdraait: de dreigende schulde crisis was vooral een politiek spel van anti-N-VA krachten (frs, chihuahua Yves, sp.a etc, regime pers) om BDW tot een compromis te dwingen. Ze hebben de dreiging zwaar overdreven, en nu zelfs hun plan mislukt is, kunnen ze nog altijd beweren dat ze de situatie recht getrokken hebben ondanks de 'roekeloze' N-VA. Gelukkig dat Yves 0,0% credibiliteit heeft bij de Vlaamse kiezer.
Blijkbaar worden zulke beslissingen pas op het laatste moment doorgegeven.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1O39RUOC

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 mei 2011 om 00:06.
Jakko is offline  
Oud 8 mei 2011, 00:19   #9
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar worden zulke beslissingen pas op het laatste moment doorgegeven.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1O39RUOC
Ik beweer niet dat S&P daar iets van wist hé, of meeded. Alleen Yves, de FRs en de rest hebben heel die situatie misbruikt door ze te overdrijven en bovendien hun eigen fouten te verdoezelen door de zwarte piet bij N-VA te leggen, alsof het door ons is dat BE een schuldgraad van 100% heeft. Hypocriete mensen zijn het, stuk voor stuk, in de regering.

Nu het is wel opvallend dat die gast het niet zo belangrijk vind dat er een regering komt, wel dat er structurele hervormingen moeten doorgevoerd worden. Tjiens, een N-VA standpunt....
Oud 8 mei 2011, 00:29   #10
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ik beweer niet dat S&P daar iets van wist hé, of meeded. Alleen Yves, de FRs en de rest hebben heel die situatie misbruikt door ze te overdrijven en bovendien hun eigen fouten te verdoezelen door de zwarte piet bij N-VA te leggen, alsof het door ons is dat BE een schuldgraad van 100% heeft. Hypocriete mensen zijn het, stuk voor stuk, in de regering.

Nu het is wel opvallend dat die gast het niet zo belangrijk vind dat er een regering komt, wel dat er structurele hervormingen moeten doorgevoerd worden. Tjiens, een N-VA standpunt....
Het ziet er ook zo naar uit, als je het artikel leest. Zelfs Carl Devos kon dat ratingbureau niet goed plaatsen.

Bij de financiële crisis kwamen S&P, Moody's en Fitch zeer zwaar in opspraak. Ze gaven een triple A-rating aan de rommelkredieten die het hele bankensysteem vergiftigden. Ze labelden ze dus als superveilig. Daar worden nu miljardenprocessen over gevoerd (en daar nog dikbetaald voor worden???).

Hoe meer men geeft, hoe beter de trippel smaakt

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 mei 2011 om 00:37.
Jakko is offline  
Oud 8 mei 2011, 12:05   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ziet er ook zo naar uit, als je het artikel leest. Zelfs Carl Devos kon dat ratingbureau niet goed plaatsen.

Bij de financiële crisis kwamen S&P, Moody's en Fitch zeer zwaar in opspraak. Ze gaven een triple A-rating aan de rommelkredieten die het hele bankensysteem vergiftigden. Ze labelden ze dus als superveilig. Daar worden nu miljardenprocessen over gevoerd (en daar nog dikbetaald voor worden???).

Hoe meer men geeft, hoe beter de trippel smaakt
Ik vind dat Carl Devos veel minder onzinnige zaken verteld over de financiële markten dan de doorsnee politicus of journalist. Hij laat zich duidelijk informeren door financiële experten.

Kort gezegd is de consensus nu dat het al in de markt leeft. Of S&P de rating nu effectief gaat verlagen of niet gaat weinig impact hebben op de rente van het Belgisch staatspapier. Dit is niet letterlijk de uitspraak van Carl Devos.

Schieten op S&P en de anderen ratingbureau's is niet meer of minder dan de boodschapper neerknallen. Daarmee verdwijnt de boodschap niet. Je kan S&P en consoorten afknallen maar je kan de financiële markten niet dwingen lagere rente te betalen op overheidsschulden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 mei 2011 om 12:07.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 mei 2011, 12:06   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

D O O R B R A A K

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 mei 2011 om 12:07.
Henri1 is offline  
Oud 8 mei 2011, 13:39   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind dat Carl Devos veel minder onzinnige zaken verteld over de financiële markten dan de doorsnee politicus of journalist. Hij laat zich duidelijk informeren door financiële experten.

Kort gezegd is de consensus nu dat het al in de markt leeft. Of S&P de rating nu effectief gaat verlagen of niet gaat weinig impact hebben op de rente van het Belgisch staatspapier. Dit is niet letterlijk de uitspraak van Carl Devos.

Schieten op S&P en de anderen ratingbureau's is niet meer of minder dan de boodschapper neerknallen. Daarmee verdwijnt de boodschap niet. Je kan S&P en consoorten afknallen maar je kan de financiële markten niet dwingen lagere rente te betalen op overheidsschulden.
Je kan natuurlijk wel het geld halen waar het zit. Als de spaarboekjes in België volstaan met geld aan <2% rente, waarom zou de Belgische staat dan 5% rente moeten betalen om geld te lenen in het buitenland (en dan nog bij banken die eigenaar zijn van de banken in België)? Tijd dus om de schuld te internaliseren en zo de internationale speculanten en uitzuigers een neus te zetten.
fonne is offline  
Oud 8 mei 2011, 17:34   #14
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan natuurlijk wel het geld halen waar het zit. Als de spaarboekjes in België volstaan met geld aan <2% rente, waarom zou de Belgische staat dan 5% rente moeten betalen om geld te lenen in het buitenland (en dan nog bij banken die eigenaar zijn van de banken in België)? Tijd dus om de schuld te internaliseren en zo de internationale speculanten en uitzuigers een neus te zetten.
Ik heb bons gezien in de gouden jaren, die de staat 17% kostten... Maar toen dacht men nog dat het niet op kon he...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 mei 2011, 17:43   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik heb bons gezien in de gouden jaren, die de staat 17% kostten... Maar toen dacht men nog dat het niet op kon he...
Ja, die gouden jaren van Martens en Eyskens. Toen de rijken nog rijker mochten worden van de ACV
fonne is offline  
Oud 8 mei 2011, 23:02   #16
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 bedenkingen :

Er is een goede reden voor het feit dat rente verhoogt.

1. HEEEEEEL veel kleine leningen van binnenlanders ( brengt veel extra administratie mee maar dat terzijde ) ... dat vormt een groot risico voor die personen, immers als de overheid opeens moeilijkheden zou krijgen in de terugbetalingen dan zou ze wel eens kunnen beslissen de problemen af te wentelen op diegenen die haar het geld geleend hebben ( en gewoon niet terug te betalen bijvoorbeeld ). Als buitenlanders je geld uitlenen heb je een poot achter de deur : internationaal recht. Toen de Russen in 1917 hun schulden aan het buitenland niet terugbetaalden kwamen er gevolgen van voor Rusland. Een inwoner van je eigen land is kwetsbaarder tegenover de overheid.

2. Als mijn overheid een wanbeleid voert en de partij waar ik op stem in de oppositie dumpt en ik al eenmaal gestraft wordt voor dat wanbeleid ( met hogere belastingen ) ... en het gevolg daarvan is dat die overheid 5 % rente moet betalen ( om je voorbeeld te volgen ) ... WAAROM zou ik dan geld uitlenen tegen 2 % en dus 3 % cadeau doen ? Geld weggeven bovenop het wanbeleid dat ik al kreeg ? Neen bedankt.

Ik zou nog liever pakweg mijn geld in het buitenland beleggen tegen 3 % dan het uitlenen aan mijn eigen overheid tegen 4 %.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 8 mei 2011 om 23:04.
UFSIA is offline  
Oud 8 mei 2011, 23:06   #17
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me soms af, als er nieuwe verkiezingen komen, of de situatie Vlamingen vs Walen ooit terug normaal kan worden.
Zoniet is dat toch gewoon het opdelen van het land uitstellen?
Oud 8 mei 2011, 23:21   #18

Karma's schermafbeelding

Standaard

't Is een beetje doorzichtig van Milquet ... verkiezingen in 2012 ,,, samen met de gemeenteverkiezingen ... ze hoopt natuurlijk dat Bart De Wever zich zal engageren tot burgemeester van Antwerpen ... dan is ze er (federaal) vanaf.
Karma is offline  
Oud 8 mei 2011, 23:24   #19
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
't Is een beetje doorzichtig van Milquet ... verkiezingen in 2012 ,,, samen met de gemeenteverkiezingen ... ze hoopt natuurlijk dat Bart De Wever zich zal engageren tot burgemeester van Antwerpen ... dan is ze er (federaal) vanaf.
Ik zou er niet van verschieten dat dit inderdaad haar plan is.
Ik ken haar als persoon niet, maar in de politiek is ze gewoon een trut.
Neenee, geen bitch, want zelfingenomen feministische seuten vinden dat een compliment.
Gewoon een ordinaire trut

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be