Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2011, 09:44   #1
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard Welk beroep doen jullie?

Na de "wanneer werk je?" draad: nu een draad om je beroep te verkondigen!

Oud 2 augustus 2011, 09:50   #2
Anna List
Banneling

Standaard

ik prostitueer mijn brein
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:50   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik ben gepensioneerd en werk als vrijwilliger in een opvangcentrum voor autisten.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:51   #4
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik ben gepensioneerd en werk als vrijwilliger in een opvangcentrum voor autisten.
al uw logisch onvolgbare onduidelijke posts hier zijn in dat geval hopelijk een alter ego.
Oud 2 augustus 2011, 09:56   #5
giserke
Banneling

Standaard

Ik studeerde Lic. Geografie/ landmeten en werk ik als GIS-expert voor een spin-off bedrijfje ism de VUB.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:59   #6
eno2
Banneling

Standaard

Ik had twee soorten beroep die ik niet kon betalen.

Welk bedoel je?

PS

De berichten van Roger Verriest zijn van de weinige hier op forum die me dikwijls in gunstige zin opvallen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 10:00   #7
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
al uw logisch onvolgbare onduidelijke posts hier zijn in dat geval hopelijk een alter ego.
Het is de bedoeling van deze draad om aan te geven welk beroep je uitvoert, niet om kommentaar te geven op "de anderen". Open er desnoods eigen draad over, genre "ikki, ikke en de rest mag stikke"

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 10:02   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het is de bedoeling van deze draad om aan te geven welk beroep je uitvoert, niet om kommentaar te geven op "de anderen". Open er desnoods eigen draad over, genre "ikki, ikke en de rest mag stikke"
excuus, het was mijn eerste gedacht en het floepte eruit ...
Oud 2 augustus 2011, 10:10   #9
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Na de "wanneer werk je?" draad: nu een draad om je beroep te verkondigen!

Gij zijt mijnen baas
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 10:20   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik los problemen op, stel procedures op en ontwerp systemen en oplossingen liefst op een zodanige manier dat ikzelf er liefst zo weinig mogelijk zever mee heb achteraf. Vooral op gebied van IT en telefonie infrastructuur, vroeger ook video conferencing systemen, maar eigenlijk wel blij dat ik daar vanaf ben, niche spullen, ge komt er wel veel mee in aanraking met telco's zoals ze dat in het jargon noemen en hoe die werken... (Belgastom, Teleslet, BT, etc... ) Als ge denkt dat ge iets voorhebt, met uw internet kabelke van uwe ADSL dat niet meer werkt...

Probeer dan maar eens een probleem met een ISDN data kanaal op te lossen in een internationale verbinding...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 10:26   #11
Another Jack
Banneling

Standaard

De man met de halblote bilspleet die men overal onder desks aantreft?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 10:27   #12
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

al zeven maand rentenieren maar na deze maand vlieg ik er weer eens in, al heb ik nog geen idee wat het zal worden, waarschijnlijk wel weer laboratorium toestanden
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 10:29   #13
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik los problemen op, stel procedures op en ontwerp systemen en oplossingen liefst op een zodanige manier dat ikzelf er liefst zo weinig mogelijk zever mee heb achteraf. Vooral op gebied van IT en telefonie infrastructuur, vroeger ook video conferencing systemen, maar eigenlijk wel blij dat ik daar vanaf ben, niche spullen, ge komt er wel veel mee in aanraking met telco's zoals ze dat in het jargon noemen en hoe die werken... (Belgastom, Teleslet, BT, etc... ) Als ge denkt dat ge iets voorhebt, met uw internet kabelke van uwe ADSL dat niet meer werkt...

Probeer dan maar eens een probleem met een ISDN data kanaal op te lossen in een internationale verbinding...
Als ik het goed begrepen heb, zijn er meer problemen als gepasseerd zijt, dan er voor. zovan: 1 probleem opgelost, 4 anderen in de plaats.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 augustus 2011 om 10:30.
Oud 2 augustus 2011, 10:29   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
al zeven maand rentenieren maar na deze maand vlieg ik er weer eens in, al heb ik nog geen idee wat het zal worden, waarschijnlijk wel weer laboratorium toestanden
Betaalt naar het schijnt niet slecht, die farmaceutische experimenten.
Oud 2 augustus 2011, 10:30   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De man met de halblote bilspleet die men overal onder desks aantreft?
Nee ten eerste zorg ik daarvoor dat dat nie voorvalt, (op uwe rug kunt ge ook werken... )

ten tweede laat ik nu meestal anderen onder desks kruipen.
Oud 2 augustus 2011, 10:30   #16
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Betaalt naar het schijnt niet slecht, die farmaceutische experimenten.
kandidaat proefkonijn?
Oud 2 augustus 2011, 10:32   #17
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
kandidaat proefkonijn?
Geen zin in.
Oud 2 augustus 2011, 10:46   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als ik het goed begrepen heb, zijn er meer problemen als gepasseerd zijt, dan er voor. zovan: 1 probleem opgelost, 4 anderen in de plaats.
Nee zo werk ik niet, dan heb ik teveel miserie en dan kan ik mij niet met andere dingen bezig houden, ... Wat ge wel kunt voorhebben natuurlijk een of andere kettingreactie, vooral als ge niet nadenkt over wat ge gaat doen, eigenlijk moet ge uw ganse systeem door en door kennen en dat is in niet alle omgevingen even gemakkelijk.

Users moeten ook leren luisteren, als ge zegt dat ze met hun fikken van die kabels moeten blijven en dat ze dan komen zagen dat hun wifi spullen niet werken blijkt dat ze die kabel dus uitgetrokken hebben, dan is dat niet mijn schuld he. (ge kunt nu eenmaal niet alles achter slot en grendel of 3 meter boven de grond plaatsen... )

80 % van de problemen zijn user related, dat is niet om mijn eigen goed te spreken dat is gewoon de bittere realiteit...

90 % van de problemen zijn bovendien op te lossen door gewoon te herstarten, ... (qebruikers weigeren desondanks hardnekkig dat toch te doen ... (en IT managers hebben er een hekel aan omdat dan hun uptime reports slecht scoren...)) en slechts 10 % zijn echt harde noten om te kraken... (dat zijn de plezante dingeskes... )

Meestal probeer ik echter om het zodanig te fixen dat ik er vanzeleven niet meer naar moet omkijken. Met een auditje dat ik onlangs nog gedaan heb had ik echter de indruk dat mijn voorganger, net het omgekeerde had gedaan, een zekeren afhankelijkheid en nood creeeren zeker ?
Oud 2 augustus 2011, 10:47   #19
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Cocaïne-laborant
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 10:50   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nee zo werk ik niet, dan heb ik teveel miserie en dan kan ik mij niet met andere dingen bezig houden, ... Wat ge wel kunt voorhebben natuurlijk een of andere kettingreactie, vooral als ge niet nadenkt over wat ge gaat doen, eigenlijk moet ge uw ganse systeem door en door kennen en dat is in niet alle omgevingen even gemakkelijk.

Users moeten ook leren luisteren, als ge zegt dat ze met hun fikken van die kabels moeten blijven en dat ze dan komen zagen dat hun wifi spullen niet werken blijkt dat ze die kabel dus uitgetrokken hebben, dan is dat niet mijn schuld he. (ge kunt nu eenmaal niet alles achter slot en grendel of 3 meter boven de grond plaatsen... )

80 % van de problemen zijn user related, dat is niet om mijn eigen goed te spreken dat is gewoon de bittere realiteit...

90 % van de problemen zijn bovendien op te lossen door gewoon te herstarten, ... (qebruikers weigeren desondanks hardnekkig dat toch te doen ... (en IT managers hebben er een hekel aan omdat dan hun uptime reports slecht scoren...)) en slechts 10 % zijn echt harde noten om te kraken... (dat zijn de plezante dingeskes... )

Meestal probeer ik echter om het zodanig te fixen dat ik er vanzeleven niet meer naar moet omkijken. Met een auditje dat ik onlangs nog gedaan heb had ik echter de indruk dat mijn voorganger, net het omgekeerde had gedaan, een zekeren afhankelijkheid en nood creeeren zeker ?
ergerlijk gebruik ... heeft me drie jaar schelden en uitkafferen en mezelf onpopulair maken gekost om iedereen te doen inzien dat ze zelf hun machines moeten heropstarten vóór !!! ze mij bellen !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be