Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

Discussietools
Oud 7 juni 2004, 15:44   #1
MC
Vreemdeling

Standaard

Meneer Leterme,

Zoals het onderwerp al doet vermoeden, waarom is een coalitie met VB uitgesloten. Dit zou toch een sterk PRO-vlaamse regering zijn.
Gelieve eens toe te lichten.

-MC
MC is offline  
Oud 7 juni 2004, 18:23   #2
Salubrio
Vreemdeling

Salubrio's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat de CD&V zich de laatste jaren sterk van zijn pro-vlaamse kant heeft laten zien (samengaan met NV-A, naamsverandering, ...) precies om stemmen van het Vlaams Blok af te snoepen. Die stemmen zijn immers nog steeds voor een deel protest- of twijfelstemmen, smekend om afsnoeping dus. Ik denk niet dat het de partij om "De Vlaamse Zaak" (wat dat ook moge zijn) te doen is. Verbeter mij indien ik dwaal.

--S--
Oud 7 juni 2004, 19:36   #3
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MC
Meneer Leterme,

Zoals het onderwerp al doet vermoeden, waarom is een coalitie met VB uitgesloten. Dit zou toch een sterk PRO-vlaamse regering zijn.

-MC
Grappig, maar een anti-Vlaamse regering lijkt mij voor een Vlaamse regering nogal onmogelijk. En al de rest van het communautaire geblaas is een federale aangelegenheid, dus het Vlaamse karakter maakt niet uit.

Ik zie wel weinig andere raakpunten tussen het Vlaams Blok en de CD&V, dus het verbaast me weinig dat ze geen coalitie met het VB willen aangaan.

met vriendelijke groeten
Oud 8 juni 2004, 20:59   #4
jachtwachter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Meneer Leterme,

-MC
Grappig, maar een anti-Vlaamse regering lijkt mij voor een Vlaamse regering nogal onmogelijk. En al de rest van het communautaire geblaas is een federale aangelegenheid, dus het Vlaamse karakter maakt niet uit.

Ik zie wel weinig andere raakpunten tussen het Vlaams Blok en de CD&V, dus het verbaast me weinig dat ze geen coalitie met het VB willen aangaan.

met vriendelijke groeten
Kunt U even toelichten want uw politiek gebabbel is voor een envoudige jurist onverstaanbaar en niets ter zake doende. U heeft blijkbaar zeer goed de kunst verstaan om met enkele zinnen/woorden de mensen met een kluitje in het riet te sturen. Zou U even ten gronde uw standpunt ter zake willen uitleggen, zonder het grondwettelijk geraaskal? Waarvoor dank. Wilt U tevens ook eens de raakpunten tussen de CD&V en de andere partijen zoals VLD, SPA, enz... verder uitdiepen. Ik ben ten zeerste geînteresseerd!!
jachtwachter is offline  
Oud 8 juni 2004, 21:16   #5
Pd
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Pd
Standaard

Wat ik mij ook afvraag is dat sinds het kartel NV-A ook moet zwijgen in alle talen dat zij tegen het cordon zijn! bv Marie-Rose Morel is het hierdoor opgestapt bij NV-A. Als u verkondigd dat u een democratische partij bent, waarom dan niet met ALLE partijen rekening houden? Waaronder ook het VB valt dan!!?
Pd is offline  
Oud 8 juni 2004, 22:45   #6
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Meneer Leterme,

-MC
abortus is moord
ook voor volksvertegenwoordigers van het vlaams blok ?
Oud 9 juni 2004, 04:56   #7
Salubrio
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jachtwachter
Wilt U tevens ook eens de raakpunten tussen de CD&V en de andere partijen zoals VLD, SPA, enz... verder uitdiepen.
Een raakpunt? Het zijn democratische partijen, bijvoorbeeld. Verder zijn hun partijprogramma's een doorslagje van elkaar. Alleen de naam en de achterliggende ideologie verschillen lichtjes.

--S--
Oud 9 juni 2004, 05:34   #8
jachtwachter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salubrio
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jachtwachter
Wilt U tevens ook eens de raakpunten tussen de CD&V en de andere partijen zoals VLD, SPA, enz... verder uitdiepen.
Een raakpunt? Het zijn democratische partijen, bijvoorbeeld. Verder zijn hun partijprogramma's een doorslagje van elkaar. Alleen de naam en de achterliggende ideologie verschillen lichtjes.

--S--
Wat is volgens U democratie. Is het opbouwen van een wet als meerderheidspartij om een gevaarlijke tegenstander uit te schakelen, democratie? Is het beknotten van het recht op vrije meningsuiting democratie? Mooi hoor! Dat soort democratie kennen ze in bepaalde landen van zuid-Amerika ook! Uw antwoord is nietszeggend, Dank U.
jachtwachter is offline  
Oud 9 juni 2004, 05:45   #9
Salubrio
Vreemdeling

Standaard

Met 'gevaarlijk' bedoelt u natuurlijk 'gevaarlijk voor de democratie'. Uw antwoord is bijzonder veelzeggend. Graag gedaan.

--S--
Oud 9 juni 2004, 11:14   #10
MC
Vreemdeling

Standaard

Ik vraag mij gewoon af waarom het Vlaams Blok uit de polittiek gestoten wordt, gewoon omdat het een "politiek incorrecte" ideologie heeft volgens de politiekers. Maar toch zijn er 800 000 vlamingen die anders van mening zijn.

Is dit omdat ze vrezen dat het vlaams blok de macht overnemen ten koste van sp.a/spirit, die er alles aan doen om het blok te kelderen via media?

Ik denk het wel

-MC
MC is offline  
Oud 9 juni 2004, 16:54   #11
jachtwachter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salubrio
Met 'gevaarlijk' bedoelt u natuurlijk 'gevaarlijk voor de democratie'. Uw antwoord is bijzonder veelzeggend. Graag gedaan.

--S--
Ik vindt het altijd leuk als mijn opponent begnt te schimpen bij ontstentenis van andere afdoende argumentatie. Dit betekent voor mij het einde van het debat en de telling van mijn punten.
Hoogachtend
jachtwachter is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be