![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Meneer Leterme,
Zoals het onderwerp al doet vermoeden, waarom is een coalitie met VB uitgesloten. Dit zou toch een sterk PRO-vlaamse regering zijn. Gelieve eens toe te lichten. -MC |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vermoed dat de CD&V zich de laatste jaren sterk van zijn pro-vlaamse kant heeft laten zien (samengaan met NV-A, naamsverandering, ...) precies om stemmen van het Vlaams Blok af te snoepen. Die stemmen zijn immers nog steeds voor een deel protest- of twijfelstemmen, smekend om afsnoeping dus. Ik denk niet dat het de partij om "De Vlaamse Zaak" (wat dat ook moge zijn) te doen is. Verbeter mij indien ik dwaal.
--S--
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zie wel weinig andere raakpunten tussen het Vlaams Blok en de CD&V, dus het verbaast me weinig dat ze geen coalitie met het VB willen aangaan. met vriendelijke groeten
![]() |
#4 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Wat ik mij ook afvraag is dat sinds het kartel NV-A ook moet zwijgen in alle talen dat zij tegen het cordon zijn! bv Marie-Rose Morel is het hierdoor opgestapt bij NV-A. Als u verkondigd dat u een democratische partij bent, waarom dan niet met ALLE partijen rekening houden? Waaronder ook het VB valt dan!!?
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ook voor volksvertegenwoordigers van het vlaams blok ?
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
--S--
![]() |
#8 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Met 'gevaarlijk' bedoelt u natuurlijk 'gevaarlijk voor de democratie'. Uw antwoord is bijzonder veelzeggend. Graag gedaan.
--S--
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vraag mij gewoon af waarom het Vlaams Blok uit de polittiek gestoten wordt, gewoon omdat het een "politiek incorrecte" ideologie heeft volgens de politiekers. Maar toch zijn er 800 000 vlamingen die anders van mening zijn.
Is dit omdat ze vrezen dat het vlaams blok de macht overnemen ten koste van sp.a/spirit, die er alles aan doen om het blok te kelderen via media? Ik denk het wel -MC |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoogachtend |
|
![]() |