![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Bush voor het tribunaal? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
62 | 49,60% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
63 | 50,40% |
Aantal stemmers: 125. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonet op het radionieuws gehoord:
na aanvraag (dus onder druk) van de VS-regering heeft de VN veiligheidsraad toegestemd om het embargo tegen Irak nog wat te versterken. Enkele producten mogen het land niet meer in OMDAT DIE PRODUKTEN EVENTUEEL ZOUDEN KUNNEN GEBRUIKT WORDEN ALS BESCHERMING TEGEN GASAANVALLEN. M.a.w., als de VS irak gaan vergassen mogen de irakezen zich niet verdedigen. Bush en zijn trawanten hebben in hun eentje een nieuwe politiek in gang gezet die het genocidecijfer van Stalin en Hitler ruimschoots zal gaan overtreffen. Ook op het nieuws: de huidige president van Servië (en vriend van Miloseviç), die deze week nog zijn ambt zal beëindigen, moet voor het yougoslavietribunaal verschijnen. Hij heeft niet uitdrukkelijk toegestemd voor etnische zuiveringen, maar hij heeft ook niets gedaan om ze te voorkomen. BUSH laat genocides niet alleen toe, HIJ BEGINT ER ZELF MEE. Moeten wij Bush nu niet aanklagen voor massamoord en genocide? Wie dit nog altijd niet ziet is stekeblind en potdoof, ofwel oerdom, ofwel zelf lid van de clan der bushesmannen. En dan zijn er in Nederland onlangs een paar mensen gearresteerd omdat zij Bush (een 'bevriend staatshoofd') de Nieuwe Hitler hebben genoemd. Ze hebben nog gelijk ook. P.S. BUSH=HITLER BUSH=HITLER BUSH=HITLER BUSH=HITLER BUSH=HITLER BUSH=HITLER BUSH=HITLER BUSH=HITLER Ik beledig een bevriend staatshoofd, wil iemand mij arresteren voor het hier al te gortig wordt...
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik stemde 'nee', niet omdat ik voor Bush' acties ben, maar omdat ik in principe tegen die 'vae victis'-processen ben, zoals datgene wat Milosevic nu moet ondergaan.
Nationale soevereiniteit dient boven supranationale moeienissen te staan. In dat opzicht is uiteraard Bush' interventie totaal ontoelaatbaar. Maar als dat hem een plaatsje voor een rechtbank zou moeten opleveren, dan kunnen we zowat elke leider die ergens in conflict ligt gaan arresteren. Zhu, Arafat, Sharon, Musharraf, ... De Zwitserse niet-inmengingsstrategie lijkt me hier de beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Bush is een domme, achterlijk president die ondemocratisch aan de macht is gekomen (ik zeg niet verkozen, want iemand die minder stemmen heeft dan zijn tegenstander en toch nog 'wint', is niet verkozen, maar aan de macht gezet en wel door het gerecht ... scheiding der machten was er ver te zoeken)
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Gisteren in de boekenwinkel een boekje tegengekomen.
Een echt klein ding hoor, enkele bladzijden. De titel: New nazis coverfoto: bush en sharon op een zwarte achtergrond. Ik heb het niet gekocht (khad al teveel mee, en der was niks dat ik niet wilde lezen) dus ik weet niet of het goed is, en wat er juist instaat. misschien is er iemand die het gelezen heeft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() In ieder geval, ik denk niet dat zijn beleid op lange termijn kan werken. Het is heel triestig. Alles en iedereen moet wijken voor Amerikaanse belangen. Dat is toch niet houdbaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat was Annemie Mels van de Partij van de Arbeid die gearresteerd werd. Haar proces is momenteel uitgesteld, zogezegd omdat ze nog meer bewijsmateriaal moeten verzamelen!
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!" Karl Marx "Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!" Priester Adolf Daens, Een Christelijke Communist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Oh ja, Arafat arresteren, dan zullen de Palestijnen helemaal onder de voet worden gelopen door die Zionisten van Israel!
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!" Karl Marx "Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!" Priester Adolf Daens, Een Christelijke Communist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Internationale straftribunalen moeten afgeschaft worden, net zoals men best eens ophoudt met buitenlands- en veiligheidsbeleid te stoelen op ethische principes zoals die onnozele UVRM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Er loopt momenteel een documentaire op de Nederlands tv over "de val van Milosevic". Daarin wordt overduidelijk bewezen dat dat hele geval in Yugoslavie georkestreerd is door de VS van voor tot van achter.
En De VS, die gaan lekker door. Kissinger, daar zijn alle bewijzen voor geleverd dat hij schuldig is aan internationale misdaden. En nu Bush dus. Maar er is hoop hoor. De VS zijn al virtueel failliet. Het is maar een kwestie van enkele jaren meer, voor de reus geveld zal zijn. Momenteel wankelt hij nog. En wij hoeven daar eigenlijk weinig aan te doen. Ze zorgen zelf wel voor hun val. Je kan niet ongestraft blijven het land laten runnen door cowboys en filmsterren zonder hersens in hun kop.
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Je kan Bush niet vergelijken met een nieuwe Hitler. De aanval op de torens in NY heeft de emmer laten overlopen.
Hij is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn land en volgens mij doet hij daar voor zijn best. Er is nog altijd geen oorlog met Irak, het is daar dat de Hitler zit die zijn eigen kinderen, familileden medewerkers en gewone burgers laat vermoorden. Dat is dan de goeie, die duizenden mensen met zijn biologische wapens reeds heeft laten vermoorden . Proficiat jullie allen. Bush probeert te voorkomen en indien Saddam anders denkt zoals hij reeds heeft toegegeven wel dan zou het kunnen dat Bush zal toeslaan. Met alle hoop dat deze situatie met de goede wil langs elke zijde kan opgelost worden.
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Nog een boekje, Barki zou het best eens lezen denk ik.
Het boekje (slechts 79 blzn) Oorlog tegen Irak Wat George W. Bush ons niet vertelt William Rivers Pitt met Scott Ritter voormalig wapeninspecteur van de VN Het spectrum / Standaard uitgeverij isbn: 90-712-0603-3 De achterzijde: De definitieve ontmaskering van de argumenten voor een aanval op Irak. Eeen warschuwing voor meer terroristische aanslagen. Vele doden en een destabilisatie in het Midden-Oosten. Saddams chemische, biologische en nucleaire wapenprogramma is effectief vernietigd, menen de VN-wapeninspecteurs die tot 1998 in Irak verbleven. Waarom dan toch een aanval, zoals door Amerika en Engeland gepropageerd? Scott Ritter en William Rivers Pitt onderzochten de argumenten van Bush en Blair. Hun conclusies: -Er bestaan geen banden tussen Saddam Hoessein en Osama Bin Laden. -Een plotselinge machtswisseling in Irak is absurd en zal niet tot democratie leiden. -Amerikaanse en Britse grondtroepen zullen in Irak in grote moeilijkheden komen. De auteurs pleiten sterk voor een VN-resolutie die een adequate wapeninspectie mogelijk zal maken. Scott Ritter was VN-wapeninspecteur in Irak. Hij is ex-marinier, Golfoorlog-veteraan en Republikein. Hij stemde op Bush, maar is fel tegenstander van de dreigende oorlog. William Rivers Pitt is Democraat, Midden-Oosten expert en activist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Laat ze maar vechten in Irak. De Amerikanen denken dat ze er gewoon gaan overheen wandelen zoals de eerste keer.
Maar ze vergeten 1 ding. De vorige keer hebben ze gestreden in de open woestijnvlakte zodat de Amerikanen ze makkelijk vanuit de lucht konden bombarderen. Nu zullen ze slimmer zijn , de Amerikanen mogen de woestijn hebben. Ze zullen vechten IN de steden. Saddam heeft toch geen moer om zijn bevolking.
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Op T.V. zag ik vorige week of twee weken geleden een zeer interessante reportage. Die expert zei het volgende: "De Amerikanen gaan de zuidelijke stad Basra innemen en daarna verder oprukken in Irak." Hij had het ook over West Irak. Toen zei hij: "Tenslotte gaan de Amerikanen proberen om Bagdad in te nemen. Daar wonen miljoenen mensen." Die expert was erg bezorgd over het lot van de inwoners van Bagdad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Elke meter van de woestijn kan niet onderzocht worden en Sadam heeft reeds lange tijd de mogelijkheid gekregen om het nodige te doen zodanig dat er van zijn wapens niets meer te vinden is tot wanneer........ Bij een confrontatie zullen voorzeker heel veel doden vallen langs beide zijden en ik of wij hopen allemaal dat het zo ver niet zal komen, waaraan ik tenzeerste twijfel. Hoop doet leven !
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |