![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: wat heeft uw voorkeur? | |||
gescheiden federale en deelstaatverkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 62,16% |
federale en deelstaat verkiezingen laten samenvallen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 37,84% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() er wordt laatste tijd gepraat over destabilisering door het feit dat er gescheiden verkiezingen zijn. uw mening?
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Gescheiden natuurlijk. Het zijn 2 niveaus, waarbij het federale op termijn - hopelijk korte termijn - moet verdwijnen en plaats moet maken voor een Vlaamse structuur in Europa.
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stevaert laat al zijn federale ministers op Vlaamse lijsten staan en vindt het dan raar dat de mensen het verschil niet meer merken. Ook vind hij dat de federale + regionale verkiezingen dan maar samen moeten vallen. Eigenlijk creërt hij eerst het probeem, om dan zelf een oplossing voor te stellen.
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, niet gescheiden...ALLEEN Vlaamse verkiezingen!
![]() Maar in de huidige situatie duidelijk gescheiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Gescheiden natuurlijk! Het federale niveau moet los staan van de deelstaten. Toch kan een deelstaatverkiezing aan een federale regering het signaal geven dat ze verkeerd bezig zijn en kan deze zonodig zijn bestuur bijsturen in de goeie richting. Het is ergens een vorm van herkansing halverwege het parcours
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
de impact van verschillende regeringen is veel groter als het aantal deelstaten kleiner is
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Gescheiden verkiezingen. Voor mijn part mag het alle jaren verkiezingen zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
1: gemeenteraad 2: deelstaat 3: federaal 4: europa en dan opnieuw das
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar wel samen op één dag !
één kandidaat op één lijst ! dan houdt eindelijk dat gespring van het éne naar het andere parlement op en kan er doorgewerkt worden aan jarenplannen. Zo geraken we ,ooit aan Olympische Spelen laat staan WK 2018 !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gescheiden. Het is een goede zaak dat de politici meer achter hun vodden worden gezeten. Verkiezingen op Vlaams niveau beoordelen onrechtstreeks ook het Federale niveau en omgekeerd. De enige reden waarom Stevaert, Verhofstadt, De Wael en co willen dat ze samenvallen is om met rust te worden gelaten, en zelf te kunnen foefelen. Die domme kiezers, wat weten die nu van politiek.
Het is ook goed omdat het een "asymmetrie" kan veroorzaken, en dus een concurrentie tusen het Vlaamse en het Federale niveau. Misschien dat dit tot beter bestuur leidt.
![]() |
#15 |
|
![]() Om de vijf jaar zou de roulatie moeten zijn.
1 Europa 2. federaal 3. regionaal 4. provinciaal 5. gemeentelijk En mensen die een functie hebben in het een of het andere mogen niet op de lijst staan of mogen niet opkomen. Enkel indien ze 6 maande op voorhand zelf ontslag hebben genomen uit het parlement waar ze zitten en door dat ontslag geven ze alle rechten op op doorbetaalde lonen als soort opzegvergoeding. dat de federale thema's insluipen in de regionale verkiezingen is normaal. Het is de eerste keer geloof ik dat ze apart worden georganiseerd en als dan de federale kopstukken zelf deelnemen dan vraagt ge om verwarring bij de mensen. bij mijn voorstel zou dat onmogelijk zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Gescheiden uiteraard. De federale excellenties die nu jammer over "chaos" en jeremiëren dat het federale niveau in gevaar komt tengevolge van een electoraal pak slaag op Vlaams niveau, zouden in de grond moeten zakken van schaamte.
Verhofstadt, Stevaert en hun federale ploeg hebben er zelf voor gekozen hier een test van te maken voor hun federale beleid, door overal zelf de lijsten te gaan trekken. Nochtans hadden ze beter moeten weten: Wanneer zij de federale logica hadden gerespecteerd en zich ver hadden gehouden van de Vlaamse verkiezingen, zouden zij nu nooit in zo'n nauwe schoentjes komen te staan. Dat zij de schuld van hun eigen zelfingenomenheid nu doorschuiven naar de oppositie en naar de kiezer, wordt wel bewezen door het voorstel om de verkiezingen samen te laten vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Gescheiden verkiezingen en stemrecht ipv. stemplicht.
Federale verkiezingen kunnen we dan volledig overlaten aan de 3 leden van BUB ![]()
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Dat is dan hun probleem en zeker niet het mijne.
Maar zeg nu zelf ziet ge de bende profiteurs al hun eigen profiteursschap afschaffen ? 'k zal het eens opsturen naar Steve Gratis. kan die dat beloven voor de verkiezingen en na de verkiezingen zeggen : jamaar ik heb dat nooit nie ZO gezegd, ik bedoelde het anders...
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |