![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er staat wel een vraagteken acter mijn titel.
Dit, omdat ik over het volgende geen officiele bron kan geven. Doch een bepaald persoon en werkende op het hoofdbureel van Dexia liet ontvallen in een gesprek dat de Belgische staat met de gedachte rondloopt om een éénmalige belasting van enkele % op elk openstaand spaarboekje te innen. Het zou in feite meer gaan over een verdoken inning ter aflossing van de bankschulden aan de staat, beter vertaald : een complot met instemming van de banken. Dit enkel ter info - Maar hier zou wel eens wat waarheid in kunnen zitten Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 11 juni 2011 om 03:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Haal uw geld af en verteer het en je hebt een goede investering gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niks is echter concreet. Men is niet eens beginnen onderhandelen, dus elke vlieger die wordt opgelaten is de zoveelste denkpiste, meer niet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() We gaan terug naar de tijd dat de mensen hun geld thuis verstopten!! De intrest dekt inderdaad de inflatie niet en bovendien zal vadertje staat er binnenkort nog een deel van in zijn zak steken!!
Als men dan denkt dat men steeds verwijst naar de spaargelden om te verkondigen dat de Belgen het nog niet zo slecht hebben, wordt het hoogtijd dat men dit gegeven onttrekt aan het alziend oog van de staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond het ook maar bevreemdend, dat er sprake was van een (niet éénmalige) belasting op het spaargeld op simpele spaarboekjes.
Maar het gat in de begroting zal dichtgereden moeten worden. En daar bovenop zal een verschuiving van belastingen gerealiseerd moeten worden, van belasting van arbeid naar belasting van ... ????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa op zich zou dit best wel eens mogen hier in België. De meesten houden hier waanzinnig veel spaargeld aan, terwijl er weinig geïnvesteerd en geconsumeerd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit terzijde. Het spaargeld is wat er uiteindelijk over blijft van inkomsten nadat alle belastingen erop betaald zijn. Ik spaar met name omdat er heel wat onkosten nodig zijn om mijn woning op te lappen. Herstellingen, isolatie. Zal wel goed zijn voor tien tot twintigduizend euri onkosten. Dat probeer ik dus bijeen te krijgen door niet-noodzakelijke onkosten te schrappen. Als ze dat nu ook zomaar effe komen plunderen kan ik maar beter mijn huis in brand steken. Dan betaalt de verzekering misschien een nieuw. Dat ze dan ineens maar de belastingen verdubbelen zodat niemand meer kán sparen. Hoeven we na jarenlange inspanning niet alles zien verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ja met te veel uitgeven ben je goed. Wat denk je dat de oorzaak van de crisis is? Alles is op afbetaling als er een aantal niet meer kunnen betalen zit men in de problemen. En dan zeg jij dat wij te veel sparen?
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 11 juni 2011 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds einde 2009 is er al een defacto bankentaks van 0.15% op alle spaarboekjes, termijnrekeningen en kasbons. Het gaat hier niet om een taks op de interest maar om een taks op het kapitaal. Dit is onder het mom van de depositogarantiefonds waar de federale overheid borg voor staat, de taks vloeit rechtstreeks naar de federale begroting.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat je het meer zo moet zien
De banken staan bijna allemaal in schuld bij de staat omdat ze gered moesten worden met ons belastingsgeld. Doch de banken geraken maar niet uit de schulden en de staat kan bijna niets recupereren. Dan is het toch een kleintje om een kasteel af te huren waar alle raden van bestuur van alle banken samen met de verantwoordelijken van de staat om hierover een win-win oplossing te vinden ? DIE OPLOSSING ZIJN WIJ - OF BETER GEZEGD ONZE SPAARBOEKJES Wie is er eigenlijk voorzitter van de raad van bestuur van DEXIA ? Toch geen oud-politieker hoop ik, want dan breekt mijn klomp zou een Hollander zeggen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij dient mijn spaarboekje om vlug een beperkte som achter de hand te hebben, om vb. een wasmachine ... te vervangen.
Is er geen mogelijkheid om zo'n spaarboekje te openen in het buitenland, met 'betere' voorwaarden dan hier bij ons ? Via internetbankieren kan men toch gemakkelijk een overschrijving doen. Welk land zou in aanmerking komen? (en kom niet af met Ijsland a.u.b.) Speciaal aan onze klein-linkse broeders: is er een in jullie ogen 'fatsoenlijk' land waar een kleine spaarder zijn centjes veilig èn tijdelijk kan achterlaten ? Voor de andere broeders: welk land lijkt interessant te zijn op dit vlak ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn de vroegere belastingsparadijzen die nu als 1* op de fles gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze mogen natuurlijk de winst belasten ... ttz die één of twee procent rente op de spaarboekjes MIN de procent inflatie dat jaarlijks ons geld doet minder waard worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 12 juni 2011 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ooit las ik dat er zoiets in GH LUxemburg bestaat, niet onderhevig aan belastingen en niet onderhevig aan successie. Het was een soort verzekering , maar ik vind het niet meer terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |