Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juni 2011, 17:17   #1
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard Gevolgen Flemish Front

De VLD, CDV en NVA zullen een Vlaamse front moeten vormen volgens de NVa. De Spa is niet welkom wat ik zelf ook logisch vind. Maar hoe graag heeft VLD en CDV dit Vlaamse front?

Zal men effectief dit front kunnen creeren?

Hoe sterk zouden ze er voor staan?

Hoe gaan de Franstalige hier op gaan want dit is echter volgens mij de laatste kans op Belgique, alles kan nog...
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:24   #2
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
De VLD, CDV en NVA zullen een Vlaamse front moeten vormen volgens de NVa. De Spa is niet welkom wat ik zelf ook logisch vind. Maar hoe graag heeft VLD en CDV dit Vlaamse front?

Hoe gaan de Franstalige hier op gaan want dit is echter volgens mij de laatste kans op Belgique, alles kan nog...
Eerlijk? Ik denk dat de O-VLD en CD&V hun verleden tegen hebben. Je kunt er - als puntje bij paaltje komt -niet op rekenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:26   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Eerlijk? Ik denk dat de O-VLD en CD&V hun verleden tegen hebben. Je kunt er - als puntje bij paaltje komt -niet op rekenen.
Gelijk heb je, net zoals de N-VA niet op de meerderheid van zijn huidige kiezers zal kunnen rekenen als ze het te gortig maken.
Henri1 is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:28   #4
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Wel, de methode "dirupo" laat hem toe om de PSa toch te recupereren als de andere Vlaamse partijen één front vormen en zijn voorstel zouden aanvaardbaar vinden om te onderhandelen. Of hij dan daarna nog veel in de pap te brokken heeft, dat is een andere zaak natuurlijk. Is hij breid om België te verspelen om zijn zin door te drijven?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:29   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gelijk heb je, net zoals de N-VA niet op de meerderheid van zijn huidige kiezers zal kunnen rekenen als ze het te gortig maken.
In tegendeel vriend, volgende kiezing zullen er meer N-VA stemmers zijn.

Alleen al de Franstalige arrogantie zal daar voor zorgen.
Oud 5 juni 2011, 17:30   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In tegendeel vriend, volgende kiezing zullen er meer N-VA stemmers zijn.

Alleen al de Franstalige arrogantie zal daar voor zorgen.
U droomt.
Henri1 is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:31   #7
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Rikske, jij geeft me gelijk omdat je bang bent voor zo een front, ik omdat ik de realiteit onder ogen zie. Het zal wachten zijn tot 2014, het jaar van de 'clashes'.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:33   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U droomt.
De nabije toekomst zal iemand van ons twee gelijk geven, juist maar afwachten nu.
Oud 5 juni 2011, 17:36   #9
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U droomt.
Ik zou eerder stellen dat u aan het roken bent. Welke is het? Amnesia, NLX, of echt de zwaardere shit... silverhaze of zelfs Ice-o-lator? U ziet immers dingen die er niet zijn

Laatst gewijzigd door Effect : 5 juni 2011 om 17:36.
Effect is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:37   #10
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat "front" bestaat eruit dat ze een gezamenlijk antwoord formuleren op de te verwachten provocaties in de nieuwe nota Di Rupo. Veel houdt dat dus niet in. Noch CD&V, noch Ø-VLD kunnen het zich permitteren om zomaar ja te zeggen op die nota als N-VA ze radicaal afwijst. Ze kunnen dus beter een gezamenlijk antwoord proberen te formuleren, dat geeft hen het vijgeblad om zich achter te verstoppen t.o.v. de marginale belgicistische kliekjes die nog altijd rondwaren in die partijen.
fonne is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:47   #11
EddyBal

Standaard

Citaat:
U droomt.
Kom je meedromen op ons hoofdkwartier waar men de toevloed aan leden en de positieve commentaren haast niet kan bijhouden?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:50   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Kom je meedromen op ons hoofdkwartier waar men de toevloed aan leden en de positieve commentaren haast niet kan bijhouden?
Ah, u bent aan de slag bij de Nieuwe Vlaamse Arrivisten ?

Nu gaan we natuurlijk aan uw capaciteiten als onafhankelijk waarnemer twijfelen.
Vraag maar aan Broeder Bracke.
Henri1 is offline  
Oud 5 juni 2011, 17:50   #13
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat "front" bestaat eruit dat ze een gezamenlijk antwoord formuleren op de te verwachten provocaties in de nieuwe nota Di Rupo. Veel houdt dat dus niet in. Noch CD&V, noch Ø-VLD kunnen het zich permitteren om zomaar ja te zeggen op die nota als N-VA ze radicaal afwijst. Ze kunnen dus beter een gezamenlijk antwoord proberen te formuleren, dat geeft hen het vijgeblad om zich achter te verstoppen t.o.v. de marginale belgicistische kliekjes die nog altijd rondwaren in die partijen.
Ja, daar kan ik wel inkomen. We moeten dus misbruik maken van hun opportunisme?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:14   #14
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Wel erg spijtig dat er maar 1 Vlaamse partij is die echt achter onze intresse is. Maar ze kunnen het zich niet permiteren om Brussel niet te splitsen en geen institutionele hervorming te voeren en als de Franse nu geen toevoegingen voeren (wat ik ni verwacht) tja dan is dit de laatste kans van Belgium.

Als er nu geen regering gevormd kan worden, hoeveel meer na de verkiezingen... The Start of a New Era... The Flanders is in a womb ready to be born. Thanks to the French!
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:19   #15
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

waarom vormt n-va geen front met VB
i.p.v. te rekenen op het ACW?
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:25   #16
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ah, u bent aan de slag bij de Nieuwe Vlaamse Arrivisten ?

Nu gaan we natuurlijk aan uw capaciteiten als onafhankelijk waarnemer twijfelen.
Vraag maar aan Broeder Bracke.
Neen, ik ben op een totaal andere plaats in Brussel werkzaam. Niet ver van de Midi. Ik kan er dagelijks mijn kennis van het Frans ophalen. Een extra toffe sfeer: iedereen die een woordje Nederlands kan, zal dat ook gebruiken. Er zijn er zelfs bij die bijna zo goed Nederlands kunnen als ik Frans. Een plezante belevenis.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:41   #17
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De nabije toekomst zal iemand van ons twee gelijk geven, juist maar afwachten nu.
Jamaar Xeno...eigenlijk is het niet eerlijk hé...

Neem nu, zuiver hypothetisch, dat de NVA niet of marginaal vooruit gaat...welnu: dan is er in het onwerkzame Belgique niks, maar dan ook niks, gebeurd.
Wallonië blijft lustig Vlaanderen leegzuigen en dagdagelijks worden er bijgevolg Niveaantjes bijgemaakt.

Gaat de NVA wel significant vooruit...dan is het afgelopen met la Begique*...

*: let op: dit is onder voorbehoud dat de NVA niet nog tjever wordt en zijn buigzaamheid niet nóg meer vergroot....maar dat is zwartkijken....
Oud 5 juni 2011, 18:45   #18
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Als men ziet hoeveel moeite er de afgelopen drie honderd dagen werd besteed om de NVA uit de onderhandelingen te smijten denk ik niet dat BDW aan uw ideologiegenoten een dergelijk cadeau gaat doen...

Ondertussen blijft het VB beschikbaar om elke beslissing die de Vlaamse onafhankelijkeid dichterbij brengt gedogend te steunen...
Oud 5 juni 2011, 18:50   #19
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Jamaar Xeno...eigenlijk is het niet eerlijk hé...

Neem nu, zuiver hypothetisch, dat de NVA niet of marginaal vooruit gaat...welnu: dan is er in het onwerkzame Belgique niks, maar dan ook niks, gebeurd.
Wallonië blijft lustig Vlaanderen leegzuigen en dagdagelijks worden er bijgevolg Niveaantjes bijgemaakt.

Gaat de NVA wel significant vooruit...dan is het afgelopen met la Begique*...

*: let op: dit is onder voorbehoud dat de NVA niet nog tjever wordt en zijn buigzaamheid niet nóg meer vergroot....maar dat is zwartkijken....
Fie, geef gewoon toe dat je een steek van jaloezie voelde toen je Vic hoorde
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 18:55   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
i.p.v. te rekenen op het ACW?
Waarom mogen die zelf niet kiezen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be