Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2011, 12:18   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard Ontslag, niet alleen voor nmbs-trio, maar ook voor Vervotte

De situatie bij de nmbs, na de toestanden van gisteren en afgelopen nacht, overstijgen het etiket 'mobiliteit'.

Het is puur politiek geworden, zo erg is het.

Daarom, niet alleen ontslag voor het ceo-trio, maar ook voor de verantwoordelijke minister.
(dit heeft voor gevolg dat een tweede minister ook ontslag moet nemen, wegens pariteit in de regering;
een of meerdere andere ministers uit de huidige aflopende regering moeten de nodige bevoegdheden maar overnemen)

Waarom ? Omdat het duidelijk moet zijn voor de toekomst, dat dergelijk langdurig geklungel, niet meer getolereerd wordt; niet op niveau van de ceo, maar ook niet op politiek niveau !

Zo simpel is dat !
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 12:29   #2
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Dat zal niets veranderen, er dient aangeklopt te worden bij degene die verantwoordelijk is voor de splitsing van NMBS en Infrabel, en die individuen berechten
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 13:26   #3
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat zal niets veranderen, er dient aangeklopt te worden bij degene die verantwoordelijk is voor de splitsing van NMBS en Infrabel, en die individuen berechten
Eerder zou men moeten aankloppen bij degenen die er voor zorgen dat de splitsing van exploitatie en infrastructuur enkel in België voor problemen zorgt. (de vakbonden...)
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 14:35   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Eerder zou men moeten aankloppen bij degenen die er voor zorgen dat de splitsing van exploitatie en infrastructuur enkel in België voor problemen zorgt. (de vakbonden...)
Gewoon heel die zooi privatiseren , gedaan met klungelen...

Kijk had ik gisteren op die trein gezeten, na een kwartier zonder lucht had ik gewoon al de ramen in die wagon kapotgeklopt. kwestie van lucht hebben he...

Vlamingen zijn gewoon veel en veel te braaf.

Privatiseer de NMBS, smijt al dien ouwen brol buiten, die veel en veel te veel kost aan onderhoud, gooi de helft van het niets om handen hebbende personeel buiten, automatiseer heel die zooi, en hou op het einde van de rit nog geld over.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 14:45   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat zal niets veranderen, er dient aangeklopt te worden bij degene die verantwoordelijk is voor de splitsing van NMBS en Infrabel, en die individuen berechten
Maar Pilske toch.

Kijk nu eens bij wijze van voorbeeld naar de concurrentie van de nmbs: het vervoer over het land.
Het 'beheer' van de wegeninfrastructuur ligt toch ook niet in handen van dezelfde als het 'beheer' van de vrachtwagens die over die infrastructuur denderen.
Het 'beheer' van luchthaven en luchtverkeersleiding ligt toch ook niet in handen van Brussels Airways ...


Het is puur en alleen omdat wij dat nu zo gewoon zijn met de treinen, dat wij denken dat dit het beste is, en de enig mogelijke oplossing.

Nog niet zo heel lang geleden, dachten wij dat ook van de telefonie ... maar ik herinner me nog goed hoeveel wij achter stonden tegenover het buitenland, om antwoordapparaten, faxen enz. in gebruik te nemen, voor gsm's ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 15:10   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
Standaard

Het is perfect mogelijk om infrastructuur los te zien van diegene die daar op rijdt,

Diegene die daar op rijdt, moet kunnen voorzien dat hij oplossingen heeft als zijn trein in pan ligt, dus ook als de infrastructuur zelf in pan ligt.

Als er een kabelbreuk is dan moet de uitbater van de infrastructuur dat zo snel mogelijk maken. Maar de carier moet daarop voorzien zijn, als zijn locomotief in pan valt, moet hij het immers ook zo snel mogelijk oplossen.

Probleem is dat de nmbs en infrabel vol politieke benoemingen zitten, die liever lui als moe zijn en geen fuck om verantwoordelijkheid geven. Getuige die 2 sukkelaars, die daar dan toevallig wel ter plaatse waren en het dan kunnen oplossen.

Normaal gezien als ge als manager ziet dat het zo in de soep loopt, maakt ge dat ge daar zijt om de schade te beperken, of ge stuurt een paar specialisten ter plaatse om dat voor u te doen.

Nee liever iedereen laten sukkelen en rap maken dat ze zelf naar huis zijn, t is immers goed weer, laat den boel den boel maar, dat ondertussen hun eigen collega's daar staan te verekken zal hun worst wezen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:06   #7
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat zal niets veranderen, er dient aangeklopt te worden bij degene die verantwoordelijk is voor de splitsing van NMBS en Infrabel, en die individuen berechten

Onzin, die splitsing waar ze zich zo graag achter verschuilen heeft er niks maar dan ook niks mee te maken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:08   #8
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De situatie bij de nmbs, na de toestanden van gisteren en afgelopen nacht, overstijgen het etiket 'mobiliteit'.

Het is puur politiek geworden, zo erg is het.

Daarom, niet alleen ontslag voor het ceo-trio, maar ook voor de verantwoordelijke minister.
(dit heeft voor gevolg dat een tweede minister ook ontslag moet nemen, wegens pariteit in de regering;
een of meerdere andere ministers uit de huidige aflopende regering moeten de nodige bevoegdheden maar overnemen)

Waarom ? Omdat het duidelijk moet zijn voor de toekomst, dat dergelijk langdurig geklungel, niet meer getolereerd wordt; niet op niveau van de ceo, maar ook niet op politiek niveau !

Zo simpel is dat !
Neem er dan meteen ook Crevits bij ... zoals de wegen er de laatste jaren bij liggen. ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:09   #9
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Eerder zou men moeten aankloppen bij degenen die er voor zorgen dat de splitsing van exploitatie en infrastructuur enkel in België voor problemen zorgt. (de vakbonden...)
Is dat zo, hebben de vakbonden nog niet genoeg gestaakt de afgelopen jaren tegen de hervormingen misschien ?
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:10   #10
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gewoon heel die zooi privatiseren , gedaan met klungelen...

Kijk had ik gisteren op die trein gezeten, na een kwartier zonder lucht had ik gewoon al de ramen in die wagon kapotgeklopt. kwestie van lucht hebben he...

Vlamingen zijn gewoon veel en veel te braaf.

Privatiseer de NMBS, smijt al dien ouwen brol buiten, die veel en veel te veel kost aan onderhoud, gooi de helft van het niets om handen hebbende personeel buiten, automatiseer heel die zooi, en hou op het einde van de rit nog geld over.
Nuts, privatisatie leidt enkel tot een versnelde aftakeling van een instelling. voorbeeld Engeland, Nederland.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:12   #11
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Onzin, die splitsing waar ze zich zo graag achter verschuilen heeft er niks maar dan ook niks mee te maken.
Ha nee? Infrabel zorgt nochtans voor de infrastructuur, NMBS zorgt voor het vervoer de eerste onderhoud haar boeltje niet of veel te weinig, de tweede weet niet wat communiceren precies is.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:30   #12
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Neem er dan meteen ook Crevits bij ... zoals de wegen er de laatste jaren bij liggen. ...
Ook daar kan je beter naar haar voorgangers kijken, welke budgetten er van wegen naar sociale rommel is gegaan .. om van te kotsen !!
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:49   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ha nee? Infrabel zorgt nochtans voor de infrastructuur, NMBS zorgt voor het vervoer de eerste onderhoud haar boeltje niet of veel te weinig, de tweede weet niet wat communiceren precies is.
Je kan altijd het kind met het badwater weggooien.

Maar het is toch duidelijk: zoals het bij ons gaat met de nmbs, en met die politiek geparachuteerde ceo's, slechter kan onmogelijk. Onmogelijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 16:56   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.643
Standaard

Een succesverhaal,een STIJGEND klantenbestand,omzetten in een groeiende ramp....het is weinig managers gegeven dit te bereiken,wij hebben er 3!

Dat accidentje van gisteren,dat omschreven wordt als een "onwaarschijnlijke samenloop van omstandigheden"(maar door mij beschouwd als een blik in de nabije toekomst) moet gevolgen hebben....

maandelijks zijn er blijkbaar een paar accidenten met "bovenleidingen",defekt materieel,en de onmogelijkheid om gestrande treinen binnen een uur aan een oude diesel te koppelen en af te slepen.....(e s se n t i e e l,zorg dat treinen hoe dan ook kunnen b e w e g e n!)..Gisteren zijn er net geen doden geweest (geveld door de hitte),net geen!!!!!!!

Enkele jaren nam de Federale overheid de schulden van de NMBS over (omgerekend vele miljarden Euro),en ,conform aankomende Europese richtlijnen werd een aanvang gemaakt met het uiteenhalen van de monolitihische spoorwegmaatschappij...

Ik ben er zeker van dat "de politiek",door het parachuteren van vriendjes met managerpretenties tevens hoopte dat NMBS nu uit hun zorgen zou verdwijnen(geef hen jaarlijks een zak geld om personenvervoer te garanderen,en voor de rest trekken ze hun plan maar)


niet dus.....de lange weg naar beneden gaat egwoon verder,het groeiende klantenbestand zal weer afkalven,de NMBS als extra vervoersmodus faalt gewoonweg

Laatst gewijzigd door kelt : 28 juni 2011 om 16:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 17:06   #15
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Ik dacht dat het om een stunt van Al-Qaeda ging. Schandalig. Indien er paniek uitbrak konden hier enorm veel doden gevallen zijn.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 18:06   #16
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een succesverhaal,een STIJGEND klantenbestand,omzetten in een groeiende ramp....het is weinig managers gegeven dit te bereiken,wij hebben er 3!

Dat accidentje van gisteren,dat omschreven wordt als een "onwaarschijnlijke samenloop van omstandigheden"(maar door mij beschouwd als een blik in de nabije toekomst) moet gevolgen hebben....

maandelijks zijn er blijkbaar een paar accidenten met "bovenleidingen",defekt materieel,en de onmogelijkheid om gestrande treinen binnen een uur aan een oude diesel te koppelen en af te slepen.....(e s se n t i e e l,zorg dat treinen hoe dan ook kunnen b e w e g e n!)..Gisteren zijn er net geen doden geweest (geveld door de hitte),net geen!!!!!!!

Enkele jaren nam de Federale overheid de schulden van de NMBS over (omgerekend vele miljarden Euro),en ,conform aankomende Europese richtlijnen werd een aanvang gemaakt met het uiteenhalen van de monolitihische spoorwegmaatschappij...

Ik ben er zeker van dat "de politiek",door het parachuteren van vriendjes met managerpretenties tevens hoopte dat NMBS nu uit hun zorgen zou verdwijnen(geef hen jaarlijks een zak geld om personenvervoer te garanderen,en voor de rest trekken ze hun plan maar)


niet dus.....de lange weg naar beneden gaat egwoon verder,het groeiende klantenbestand zal weer afkalven,de NMBS als extra vervoersmodus faalt gewoonweg
Ha maar dat is makkelijk op te lossen hé, onteigen een paar honderduizend mensen en leg extra sporen, zodat er minder vertragingen door goederenvervoer optreden, en als er dan leidingske breekt heb je toch nog sporen
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 18:13   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ha nee? Infrabel zorgt nochtans voor de infrastructuur, NMBS zorgt voor het vervoer de eerste onderhoud haar boeltje niet of veel te weinig, de tweede weet niet wat communiceren precies is.

Waarmee u dus mijn punt maakt en stelt dat het niets te maken heeft met de splitsing, maar alles met verouderde infrastructuur, te lage capaciteit in Brussel en het je m'en foutisme van het verouderd ambtenarenkorps bij nmbs en infrabel.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 18:15   #18
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ha maar dat is makkelijk op te lossen hé, onteigen een paar honderduizend mensen en leg extra sporen, zodat er minder vertragingen door goederenvervoer optreden, en als er dan leidingske breekt heb je toch nog sporen
Kijk, als je echt niet weet waar het om draait dan zwijg je beter in plaats van u hopeloos belachelijk te maken. Overal is men bezig om sporen te ontdubbelen en daarvoor hoef je helemaal geen 100000 mensen te onteigenen. Hoop en al een paar meter van de tuinen en hier en daar een huis. Dat is trouwens al voor het grootste deel gebeurd.

En verder zal dat er enkel voor zorgen dat ze op de grote assen aan 160 kunnen rijden, maar dat verandert nog altijd geen jota aan het feit dat alles via de noord zuid as moet en laat het nu net daar zijn dat de grote problemen zich situeren.

En nu moord en brand schreeuwen doordat het noodlot gisteren toesloeg is maar al te lachwekkend. Zoiets valt 1 of 2 keer voor per jaar. Dat zijn geen structurele vertragingen en zijn dan ook irrelevant. Het zijn de structurele vertragingen die je moet aanpakken en dat zal niet gebeuren door de noord zuid as nog verder te belasten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 juni 2011 om 18:20.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 18:16   #19
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarmee u dus mijn punt maakt en stelt dat het niets te maken heeft met de splitsing, maar alles met verouderde infrastructuur, te lage capaciteit in Brussel en het je m'en foutisme van het verouderd ambtenarenkorps bij nmbs en infrabel.
Proficiat met uw punt, maar één bedrijf kan makkelijker inspelen op problemen, ze hebben dat zoveel jaar gekund maar nee liever naar de Europa luisteren.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 18:25   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Proficiat met uw punt, maar één bedrijf kan makkelijker inspelen op problemen, ze hebben dat zoveel jaar gekund maar nee liever naar de Europa luisteren.
Ja dat is inderdaad het excuus, maar het slaat natuurlijk nergens op want uiteraard is er helemaal niemand die kan zeggen waarom 1 bedrijf nu makkelijker zou kunnen inspelen op problemen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be