Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2004, 14:34   #1
De Zuiveraar
Banneling

De Zuiveraar's schermafbeelding

Standaard

De Antwerpse Groen!-schepen Chantal Pauwels moet dan toch niet voor de strafrechter komen om zich te verantwoorden voor misbruik van haar kredietkaart. Dat meldt het parket van Antwerpen. Verder onderzoek en nieuwe verklaringen van Pauwels in de pers zouden twijfel hebben doen rijzen over de vraag of er bedrieglijk opzet in het spel was.

Pauwels was de enige die zou vervolgd worden in de hele visa-affaire. Ze had een etentje betaald met haar Visa-kaart van de stad, maar haar kabinet diende het btw-bonnetje nog eens in als onkosten. Het dossier zal nu zonder gevolg geklasseerd worden.

http://vl.altermedia.info/index.php?...more=1&c=1

Luxe-artikelen en restaurantbezoeken

Kathy Lindekens

- Kathy Lindekens: parfum 200 euro (gekocht in één dag), brilmontuur 343 euro, kleding in Frankrijk, Duitsland en Engeland 2.366 euro.
- Chantal Pauwels: kleding 1.200 euro (onder meer 817,20 euro in Brugge); rugzak, toilettas en nektas Hedgren voor samen 114,15 euro; schoenen 120 euro.
- Leona Detiège: kleding 633 euro.
- Marc Van Peel: kleding 1.292 euro.
- Ann Coolsaet: sleutelhanger Delvaux 152 euro, 7 flessen champagne Piper Heidsieck 146,65 euro, diner voor twee in De Snippe Brugge 235,5 euro, wenskaarten 455 euro, geboortekaartjes 166,31 euro.
- Erwin Pairon: smoking 1.000 euro, 2 kostuums, vest, hemd en broek: 1.636 euro.
- Dirk Grootjans: 196 euro, 143 euro, 142,45 euro en 251,3 euro in restaurants.
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 16:19   #2
kangoo
Partijlid

Standaard

Aangezien fraude toch niet vervolgd wordt ga ik dit jaar de fiscus er nog eens dik opleggen. Eigen zak eerst !
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 17:26   #3
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

opgepast hé met de fiscus word er hier niet gelachen zulle.spreek mij niet meer van de scheiding der machten ,hier is alles met de politiek verweven,en wat is de boodschap voor de kiezers,dat de politikers toc vrij zijn om met ons voeten te spelen,ze worden toch voor hun fraude niet gestraft.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 17:44   #4
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

Wie kwaad opzet beweert, moet dat bewijzen. Is voor Mevrouw Pauwels niet gebeurd. Dus ik begrijp het parket. Ze moet, vind ik, er niet alleen voor opdraaien.
Ze heeft door de mediahetze trouwens haar lesje al geleerd en politiek is ze verbrand. Een te begrijpen seponering dus. Zeker wanneer je cijfers ziet dat globaal 80% van de bij het parket gekende misdrijven worden geseponeerd. Het is dus niet omdat de zaak wat media-aandacht had dat het parket daarom anders moesten gaan handelen.
Surlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 17:52   #5
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Wie kwaad opzet beweert, moet dat bewijzen. Is voor Mevrouw Pauwels niet gebeurd. Dus ik begrijp het parket. Ze moet, vind ik, er niet alleen voor opdraaien.
Ze heeft door de mediahetze trouwens haar lesje al geleerd en politiek is ze verbrand. Een te begrijpen seponering dus. Zeker wanneer je cijfers ziet dat globaal 80% van de bij het parket gekende misdrijven worden geseponeerd. Het is dus niet omdat de zaak wat media-aandacht had dat het parket daarom anders moesten gaan handelen.

Ik ben het kotsbeu met zo'n politiekers.
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 18:06   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
De Antwerpse Groen!-schepen Chantal Pauwels moet dan toch niet voor de strafrechter komen om zich te verantwoorden voor misbruik van haar kredietkaart. Dat meldt het parket van Antwerpen. Verder onderzoek en nieuwe verklaringen van Pauwels in de pers zouden twijfel hebben doen rijzen over de vraag of er bedrieglijk opzet in het spel was.

Pauwels was de enige die zou vervolgd worden in de hele visa-affaire. Ze had een etentje betaald met haar Visa-kaart van de stad, maar haar kabinet diende het btw-bonnetje nog eens in als onkosten. Het dossier zal nu zonder gevolg geklasseerd worden.
En zo hoort het ook! Goed voor Chantal!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 18:07   #7
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

IK ben geen A'penaar dus kan ik ze niet beoordelen. Maar moest ik er wonen zou ik er wellicht ook niet voor stemmen. Mevrouw Pauwels mag in dat opzicht terug naar haar leventje voor de politiek (maar zonder strafrechtelijke veroordeling)
Surlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 08:42   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

In dit land mogen politiekers sjoemelen zoveel ze willen, ze worden vroeg of laat altijd vrijgesproken, maar ze mogen nooit verkondigen dat de allochtonen een ramp zijn, want dan worden ze veroordeeld.

Wie had het hier over de splitsing der machten?
Oud 3 juni 2004, 17:01   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lijkt allemaal in de doofpot te worden gestopt. Geen linkie die hier nog iets over kwijt wilt. Snel vergeten is de boodschap.

De poeha van links wanneer een man zich slecht gedraagt, en toevallig een blokker is, blijkt bijna onreëel vergeleken met de grote stilte wanneer de sjoemelende politici allemaal, zonder uitzondering, schaamteloos buiten vervolging worden gesteld door het gerecht.

Niet te geloven.
Oud 3 juni 2004, 17:15   #10
Spolpoel
Banneling

Standaard

Zou schepen Pauwels inmiddels al eens de solidariteitsdogma's in haar eigen partijprogramma gelezen hebben, of vindt ze nog steeds, dat - ondanks haar royale schepenwedde - zij prioritair aanspraak mag maken op een spotgoedkoop OCMW-huurhuis, en dat de echte hulpbehoevenden maar op de wachtlijsten moeten gaan staan?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 17:19   #11
Spolpoel
Banneling

Standaard

- Kathy Lindekens: parfum 200 euro (gekocht in één dag), brilmontuur 343 euro, kleding in Frankrijk, Duitsland en Engeland 2.366 euro.
- Chantal Pauwels: kleding 1.200 euro (onder meer 817,20 euro in Brugge); rugzak, toilettas en nektas Hedgren voor samen 114,15 euro; schoenen 120 euro.
- Leona Detiège: kleding 633 euro.
- Marc Van Peel: kleding 1.292 euro.
- Ann Coolsaet: sleutelhanger Delvaux 152 euro, 7 flessen champagne Piper Heidsieck 146,65 euro, diner voor twee in De Snippe Brugge 235,5 euro, wenskaarten 455 euro, geboortekaartjes 166,31 euro.
- Erwin Pairon: smoking 1.000 euro, 2 kostuums, vest, hemd en broek: 1.636 euro.
- Dirk Grootjans: 196 euro, 143 euro, 142,45 euro en 251,3 euro in restaurants.

Kosten eigen aan het ambt?
Alsjeblief, kan een Spa-er of Groene jongen me uitleggen op welke wijze een sleutelhanger, een toilettas, geboortekaartjes "eigen zijn " aan het ambt?
Oud 3 juni 2004, 17:20   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Zou schepen Pauwels inmiddels al eens de solidariteitsdogma's in haar eigen partijprogramma gelezen hebben, of vindt ze nog steeds, dat - ondanks haar royale schepenwedde - zij prioritair aanspraak mag maken op een spotgoedkoop OCMW-huurhuis, en dat de echte hulpbehoevenden maar op de wachtlijsten moeten gaan staan?
De allochtone hulpbehoevenden welteverstaan. De Vlaamse hulpbehoevenaar krijgt al lang helemaal geen sociale woning meer toegewezen.
Oud 3 juni 2004, 17:27   #13
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

http://vl.altermedia.info/index.php?...more=1&c=1
wat een objectieve bron... de cijfers kloppen niet. Volgens het parket ging het bij Pauwels om 125 euro. Gisteren in het journaal.

en dan @ antoon: mijn broer woont sinds kort in een sociale woning... is vreemd genoeg een 'echte' Vlaming.
Oud 3 juni 2004, 17:29   #14
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
De allochtone hulpbehoevenden welteverstaan. De Vlaamse hulpbehoevenaar krijgt al lang helemaal geen sociale woning meer toegewezen.
Juist Antoon, deze politiek correcte discriminatie had ik over het hoofd gezien. Deze vorm van "ander volk eerst", of is het correcter te zeggen 'uitsluiting', is dan ook al zo goed ingeburgerd geraakt .. 8)
Oud 3 juni 2004, 17:30   #15
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
http://vl.altermedia.info/index.php?p=483&more=1&c=1
wat een objectieve bron... de cijfers kloppen niet. Volgens het parket ging het bij Pauwels om 125 euro. Gisteren in het journaal.

en dan @ antoon: mijn broer woont sinds kort in een sociale woning... is vreemd genoeg een 'echte' Vlaming.
Kijk eens aan, dat noemen ze een 'witte raaf'. Komt nog heel zelden voor in het politiek correcte sociale landschap.
Oud 3 juni 2004, 17:37   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een uitzondering die de regel bevestigt. Maar ik ben blij te lezen dat een Vlaming ook eens wordt geholpen met onze centjes.
Oud 3 juni 2004, 17:37   #17
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
http://vl.altermedia.info/index.php?p=483&more=1&c=1

Kijk eens aan, dat noemen ze een 'witte raaf'. Komt nog heel zelden voor in het politiek correcte sociale landschap.
Om zijn inburgering te vergemakkelijken in zijn nieuwe omgeving, zou je broer misschien best overwegen arabisch te leren en de basics van de koran onder de knie te krijgen. Kwestie van een mondje mee te kunnen spreken in zijn nieuwe buurt.
Een cursus self-defence zou later ook wel eens blijken nuttig te zijn geweest.
Oud 3 juni 2004, 19:25   #18
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Om zijn inburgering te vergemakkelijken in zijn nieuwe omgeving, zou je broer misschien best overwegen arabisch te leren en de basics van de koran onder de knie te krijgen. Kwestie van een mondje mee te kunnen spreken in zijn nieuwe buurt.
Je zit blijkbaar vol opgekropte gevoelens jegens mensen die je niet eens kent. Mijn broer woont erg mooi en goed, in een gemengde wijk in Brussel (vlak bij de Anderlechtse Poort). Ik vind je opmerking dan ook erg laag. Alsof buitenlanders ervoor zouden zorgen dat je jezelf zou moeten verdedigen. De criminaliteit in Brussel is trouwens gedaald de laatste jaren.
Oud 3 juni 2004, 19:32   #19
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je zit blijkbaar vol opgekropte gevoelens jegens mensen die je niet eens kent. Mijn broer woont erg mooi en goed, in een gemengde wijk in Brussel (vlak bij de Anderlechtse Poort). Ik vind je opmerking dan ook erg laag. Alsof buitenlanders ervoor zouden zorgen dat je jezelf zou moeten verdedigen. De criminaliteit in Brussel is trouwens gedaald de laatste jaren.
Opgekropte gevoelens, nee hoor, wel vol zin voor realiteit. Maar goed, je broer is zoals je zelf zei een nieuwkomer in de buurt en bijgevolg zal hij met de geplogenheden nog wel kennis leren maken.
Maar goed nieuws is dat de criminaliteit in Brussel gedaald is : daar dient het vervalsen van de criminaliteitsstastistieken uiteindelijk voor.
Oud 3 juni 2004, 19:36   #20
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van Antwerpen en heb nooit gesnapt waar al die hetze overging. Wat een gelul voor zo'n kleine bedragen. Ik wil als antwerpenaar vertegenwoordigd worden op een representabele manier. Dus snap ik best dat men een das of een toilettas moet kopen voor zijn ambt. Het is schandelijk te zien hoe het Blok Antwerpen wou destabiliseren door het opkloppen van zaken die echt niet stinken. Het gaat hier niet over juwelen, auto's zwembaden, snoepreisjes. Gelukkig heeft de Antwerpse bevolking zich geen rad voor het ogen laten draaien door het blok en dat heeft men duidelijk laten zien bij de laatste verkiezingen.

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be