![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Burgemeester
|
En waarom onze 2 tenoren, EDR en BDW simpelweg niet tegenover elkaar zetten tijdens een nationaal debat?...
Met als moderator een expert uit de privé en niet één van onze zogenaamde onpartijdige journalisten... De 5 hoofdstukken worden aan bod gebracht en elkéén mag zijn positie uitleggen in zijn eigen moedertaal. Maw EDR mag ons overtuigen van de verkeerde interpretaties van BDW op zijn nota en omgekeerd. Indien nodig elkéén met zijn eigen panel van experten om hen te steunen. Van mijn part mogen ze dit 2x per week op tv live uitzenden. Onder het motto van: Laat het Belgische volk kiezen welke richting we uitwillen met dit landje.
Laatst gewijzigd door SirGalahad_ : 9 juli 2011 om 10:39. |
|
|
|
|
#2 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bij ons zijn er rondom verkiezingen altijd verhitte debatten op tv en bij jullie mis ik dat een beetje. Of EDR wordt bevraagd of BDW, maar zet ze nou eens samen aan tafel om een onderwerp uit te klaren. Wat is daar nou onlogisch aan?
|
|
|
#3 |
|
|
Maar dan wel in het Nederlands. Kwestie van ook nog eens goed te kunnen lachen!
|
|
#4 | |
|
|
Citaat:
Eerlijk blijven he, OOK als de anderen dat NIET doen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gouverneur
|
Van mij zou het wel mogen.
Politieke debatten in BE zijn inderdaad altijd per taalgroep: op de VRT gaan de kiezingsdebatten altijd tussen Vlaamse partijvoorzitters, op de RTBF alleen tussen de Franstalige. Nog een aanduiding dat we in 2 demokratieën leven.
|
|
|
#8 |
|
Europees Commissaris
|
Zou mooi zijn, maar het is naief te denken dat het zou kunnen.
Het gaat hier over politiek he, niet over de waarheid. Spijtig genoeg. Maar je legt wel een kritiek punt bloot. Franstaligen moeten zich nooit of te nimmer verantwoorden tegenover vlamingen, en vice versa. Ze moeten zich verantwoorden tegenover hun media. En die zijn aan beide kanten van de taalgrens links. Weer een voordeel voor wallonie.
Laatst gewijzigd door Travis66 : 9 juli 2011 om 11:31. |
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citaat:
Enkel N-VAAA ies het probleem. Wij zullen uw pensioen betaaalen. Onze minister van "kroenboek-wietboek" weet er alles over.
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Ik zou liever eens een debat zien tussen de mensen die aan de voorstellen werken en die aanreiken. Een debat met een twintig tal mensen uit de ambtenarij en de studiediensten van de partijen. Dat mag een paar uur duren, een hele zevende dag ofzo. Het politieke poppenspel interesseert me niet ook al zijn zij het de de uiteindelijke beslissingen (lijken te) nemen.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb geen boodschap aan palaberen om te palaberen.
Mijn politiek gedacht is dat de verschuiving van de taalgrens moet ophouden zoals afgesproken destijds; daar moet nu zeker niet op terug gekomen worden; dat verantwoordelijkheid de beste garantie is voor een goed bestuur, zowel van je private zaken, voor je gezinszaken, voor gemeentelijke zaken, voor staatszaken ....; wie werkt moet beloond worden; solidariteit is erg nodig maar mag niet misbruikt worden ...; protectionisme enz. tussen landen is nefast ... Dat alles maakt van mij in B. een separatist. Ik ijver voor een onafhankelijk Vlaanderen, lid van de EU. (ben ik dan een Europees-nationalist? maar is ook dan nationalist een vies woord??) En nog eens: ik heb geen buitenlands democratisch verkozene, zoals Di Rupo, nodig om mijn politieke gedachte te ondersteunen of bij te sturen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#12 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik ben absoluut voor! Met popcorn en cola voor de tv
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gouverneur
|
Juist als het land op zijn gat ligt ,gaan media mensen en politici op vakantie.
Zelfs als er geen land meer is ,zullen ze nog op vakantie gaan. Di Rupo heeft voor overzomeren gekozen .Niet meer en niet minder. Belgie is blijkbaar niet belangrijk genoeg voor een debat. |
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Henkerd : 9 juli 2011 om 19:52. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Minister
|
elaa, soms zijn er ook mensen zoals Eyskens op de RTBF om de vlaamse standpunten te verdedigen!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
#16 |
|
Gouverneur
|
1-0
|