Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2012, 10:34   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Eindejaarsshow van Geert Hoste: politieke conclusies ?

Tsja, de titel hierboven is nogal belachelijk: conclusies op politiek vlak halen uit een humoristische show ...

ik heb dus gekeken, maar helaas niet zo aandachtig.

Tegen het einde aan begon ik me af te vragen of ik door een gekleurde bril gekeken had, op de momenten dat ik keek.

Omdat het mij precies opviel dat er veel applaus was op ogenblikken dat men dit als zeer vervelend zou kunnen vinden voor de huidige regering en de communautaire verhoudingen ...

Iemand ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 10:36   #2
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft hij nog "Laura Lynn" geïmiteerd?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 10:39   #3
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Eén van zijn beste eindejaarsconferenties. Vingers in de wonde. Soms zelfs met een beetje zout eraan.
Iets te veel aandacht voor de performance van Hilde Uyttersprot!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 10:46   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eén van de scènes: hoe de roi er van langs kreeg:
"als ge met het land in zit, dan gaat ge niet voor een neuspuistje naar Ciergnon, dan zit ge op tijd in uwen bureau; en dat is niet Laeken maar Brussel centrum, Paleizenplein rechtover het parlement.
En nog minder tijdens de formatie (buiten de semaine familiale ...) in Grasse.

En daar kwam, als ik me goed herinner, heel ferm applaus op.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 januari 2012, 10:51   #5
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
"als ge met het land in zit, dan gaat ge niet voor een neuspuistje naar Ciergnon, dan zit ge op tijd in uwen bureau; en dat is niet Laeken maar Brussel centrum, Paleizenplein rechtover het parlement.

Of
Bert kijkt in zijn spiegel en zegt tegen zichzelf: "Sire, er zijn geen belgen meer." En daarom heeft hij maar beroep gedaan op een gastarbeider!
*Ongeloof op het gezicht van Liberaal Frédéric Schiltz: wat durft die zeggen!*

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 2 januari 2012, 10:51   #6
Bokkenreyder

Standaard

Dubbel , sorry!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 2 januari 2012 om 10:52.
Oud 2 januari 2012, 11:01   #7
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

jonges, jullie gaan nu toch niet dezelfde fout maken als de belgo-conservatieven op dit forum hé: een lichtvoetig, humoristisch programma verkeerdelijk gebruiken om politieke conclusies te trekken?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:06   #8
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tsja, de titel hierboven is nogal belachelijk: conclusies op politiek vlak halen uit een humoristische show ...

ik heb dus gekeken, maar helaas niet zo aandachtig.

Tegen het einde aan begon ik me af te vragen of ik door een gekleurde bril gekeken had, op de momenten dat ik keek.

Omdat het mij precies opviel dat er veel applaus was op ogenblikken dat men dit als zeer vervelend zou kunnen vinden voor de huidige regering en de communautaire verhoudingen ...

Iemand ??
Hoste moet er maar eens aan denken ermee op te houden, want zijn grapjes worden voorspelbaar. Ik ben nu geen voorstander van de monarchie, maar altijd hetzelfde gezaag over de koning en prins Filip, enz, dit hebben we nu wel stilletjes aan gehad. Dat werkt antiproductief op de duur. Ook zijn politieke grapjes kennen we nu ondertussen wel: oude koek en oude wijn in nieuwe zakken. Voor zover de wijn al niet bedorven is.

Maar er was iets schandaligs aan de conferentie van Geert Hoste dit jaar.

Iets dat niet door de beugel kon. Een zeer ranzig randje. En dat was heel zijn schunnig optreden met betrekking tot Uyttersprot. Ik vind dat gewoonweg niet kunnen. Zo het sexleven van iemand in het openbaar in het belachelijke trekken en te grabbelen gooien. Wat twee mensen intiem doen op een toren, in hun badkamer of in hun slaapkamer, daar moet Geert Hoste verre van blijven. Dat zijn zijn zaken niet.Een regelrechte schande was dit optreden van Gluurder Hoste. Moest ik de vrouw in kwestie zijn, ik zou een proces aanspannen wegens smaad en eerroof tegen Gluipertje Hoste. En hem eens goed financieel doen dokken. Geobsedeerd ventje Hoste zou het wel laten in het vervolg. Hij zou zijn grote mond wel houden.

Neen, Hoste heeft voor mij afgedaan. Een niet al te proper ventje in ieder geval dit Gluurdertje Hoste". Best is dat hij er maar mee stopt! Wat wat hij allemaal nu aan het vertellen is, wijst op een zeer grote geestelijke armoede. Maw, de man is 'uitgefratst'.

Laatst gewijzigd door system : 2 januari 2012 om 11:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:15   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
jonges, jullie gaan nu toch niet dezelfde fout maken als de belgo-conservatieven op dit forum hé: een lichtvoetig, humoristisch programma verkeerdelijk gebruiken om politieke conclusies te trekken?
Je hebt toch de eerste zin van mijn openingspost gelezen ??

En de volgende zinnen ook ?

Mocht het ooit op youtube komen, of elders, moet ge eens kijken wie de genodigden zijn die daar in die zaal mogen zitten.

En hoe ge het dan ook draait of keert: ik trek geen conclusies uit wat Hoste zegt op het toneel, maar hoe een talrijk publiek reageert op zijn uitspraken. Presieser nog: hoe dat publiek reageert ...

Oud 2 januari 2012, 11:21   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoste moet er maar eens aan denken ermee op te houden, want zijn grapjes worden voorspelbaar. Ik ben nu geen voorstander van de monarchie, maar altijd hetzelfde gezaag over de koning en prins Filip, enz, die hebben we nu wel gehad. Dat werkt antiproductief op de duur. Ook zijn politieke grapjes kennen we nu ondertussen wel: oude koek en oude wijn in nieuwe zakken.
Ik heb niet echt problemen met ons koningshuis, maar ik heb evenmin problemen met grapjes erover.
Dus laat Geert Hoste maar lekker belegen grapjes produceren, incluis over onze vorsten en vorstinnen.
Citaat:
Maar er was iets schandaligs aan de conferentie van Geert Hoste dit jaar.

Iets dat niet door de beugel kon. Een zeer ranzig randje. En dat was heel zijn schunnig optreden met betrekking tot Uyttersprot. Ik vind dat gewoonweg niet kunnen. Zo het sexleven van iemand in het openbaar in het belachelijke trekken en te grabbelen gooien. Wat twee mensen intiem doen op een toren, in hun badkamer of in hun slaapkamer, daar moet Geert Hoste verre van blijven. Dat zijn zijn zaken niet.Een regelrechte schande was dit optreden van Gluurder Hoste. Moest ik de vrouw in kwestie zijn, ik zou een proces aanspannen wegens smaad en eerroof tegen Gluiper Hoste. En hem eens goed financieel doen dokken. Gluurder Hoste zou het wel laten in het vervolg. Hij zou zijn grote mond wel houden.
Hier vergallopeert u zich enorm.
Wat iemand doet in zijn slaap- of badkamer is inderdaad privee.
Maar een torentje is echter openbaar domein.
Wie zich daar eventjes publiekelijk exhibitioneert, moet er dan ook tegen kunnen dat er grapjes volgen.
Niet Geert Hoste, doch Uytersprot & co hebben hun sexleven zelf te grabbel gegooid, door van bil te gaan op een publiek zichtbare plaats.
Ze mogen al lachen dat ze zelf geen proces aan de broek hebben, wat voor mij niet hoeft, maar dan zeker Geert Hoste niet.

Citaat:
Neen, Hoste heeft voor mij afgedaan. Een niet al te proper ventje in ieder geval dit Gluurdertje Hoste". Best is dat hij er maar mee stopt! Wat wat hij allemaal nu aan het vertellen is wijst op een zeer grote geestelijke armoede. Maw, de man is 'uitgefratst'.
Wat u hier zegt, is de enige valabele reden waarom je kan vinden dat GH afgedaan heeft.
Maar dat is oud nieuws.
Oud 2 januari 2012, 11:25   #11
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geer Hoste "humoristisch"???
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:25   #12
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

t
Oud 2 januari 2012, 11:29   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik heb naar Freek de Jonge gekeken.
Veel snediger dan Hoste.
Al die halve talenten in de zaal die op commando een poging doen om spontaan te lachen voor de camera.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:29   #14
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niet echt problemen met ons koningshuis, maar ik heb evenmin problemen met grapjes erover.
Dus laat Geert Hoste maar lekker belegen grapjes produceren, incluis over onze vorsten en vorstinnen.
Hier vergallopeert u zich enorm.
Wat iemand doet in zijn slaap- of badkamer is inderdaad privee.
Maar een torentje is echter openbaar domein.
Wie zich daar eventjes publiekelijk exhibitioneert, moet er dan ook tegen kunnen dat er grapjes volgen.
Niet Geert Hoste, doch Uytersprot & co hebben hun sexleven zelf te grabbel gegooid, door van bil te gaan op een publiek zichtbare plaats.Ze mogen al lachen dat ze zelf geen proces aan de broek hebben, wat voor mij niet hoeft, maar dan zeker Geert Hoste niet.

Wat u hier zegt, is de enige valabele reden waarom je kan vinden dat GH afgedaan heeft.
Maar dat is oud nieuws.
Dat is larie. Wanneer iemand de liefde bedrijft op de heide, in het bos of op een toren, daar heeft niemand zaken mee. En wanneer het dan nog op een platte en commerciële manier uitvergroot wordt op de televisie en in de zalen door zo'n gluurder zoals Hoste, die meent dat hij zich daardoor interessant kan maken, dan vind ik dit volkomen ongepast. Zoiets doet men niet. En Hoste zou dat maar beter beseffen. Een heel triestig en onverantwoord optreden van een laag bij de grondse 'voyeur' Geert Hoste. Zeker weten.

In ieder geval, voor mij heeft hij afgedaan. Definitief!

Laatst gewijzigd door system : 2 januari 2012 om 11:34.
Oud 2 januari 2012, 11:32   #15
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is larie. Wanneer iemand de liefde bedrijft op de heide, in het bos of op een toren, daar heeft niemand zaken mee. En wanneer het dan nog op een platte en commerciële manier uitvergroot wordt op de televisie en in de zalen door zo'n gluurder zoals Hoste, die meent dat hij zich daardoor interessant kan maken, dan vind ik dit volkomen ongepast. Zoiets doet men niet. En Hoste zou dat maar beter beseffen. Een heel triestig en onverantwoord optreden van Geert Hoste. Zeker weten.

Ik vind dat al wie zijn broek in het openbaar afsteekt, dit ook maar moet aanvaarden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:33   #16
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind dat al wie zijn broek in het openbaar afsteekt, dit ook maar moet aanvaarden.
precies
Oud 2 januari 2012, 11:34   #17
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Dat is larie. Wanneer iemand de liefde bedrijft op de heide, in het bos of op een toren, daar heeft niemand zaken mee. En wanneer het dan nog op een platte en commerciële manier uitvergroot wordt op de televisie en in de zalen door zo'n gluurder zoals Hoste, die meent dat hij zich daardoor interessant kan maken, dan vind ik dit volkomen ongepast. Zoiets doet men niet. En Hoste zou dat maar beter beseffen. Een heel triestig en onverantwoord optreden van een vies ventje zoals Geert Hoste. Zeker weten.

Zegt de 'verdraagzame' belgicist!

Citaat:
Oud 2 januari 2012, 11:35   #18
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paleis van Laken boodt hij aan Mevrouw De Block aan, voor opvang van asielzoekers. De koning was toch nooit in zijn kot.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:35   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
precies
Larie en apekool.
Oud 2 januari 2012, 11:37   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Geer Hoste "humoristisch"???
Ik ben een gretig consument van heel diverse zaken die van dicht of van ver onder de noemer humor kunnen vallen. Natuurlijk niet "alles", er zijn grenzen. Maar wat mij betreft dus, toch veel.

Hoste zijn scène nu over de burgemeester van Aalst was één van zijn minste. Alhoewel de boodschap er toch een was van "much ado about nothing".

Toch blijft Hoste zowat de koning van de politieke humor in Vlaanderen.

Heb jij iemand anders in gedachten voor die titel misschien ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be