![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Hoe lang zitten we nog in deze nachtmerrie!? Heel de politiek een puinhoop, en de mensen hebben echt hun vertrouwen verloren in deze bende debielen! Ik kijk zelfs niet meer naar het nieuws en al wie ik ken slaat de berichten over de Belgische politiek over...Dit is me nog nooit overkomen.
Nu dat er eindelijk een greintje hoop is op een akkoord, komt de CD&V met een "NON!". *zucht* Kunnen ze niet gewoon verkiezing na verkiezing organiseren, totdat al hun geld op is? Dan beseffen ze tenminste wat ze aan het doen zijn met Belgie, Vlaanderen, or whatever. De dag dat extremisten iets te zeggen krijgen gaat alles kapot. ![]()
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het nog lang mag duren, deze nachtmerrie
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Welke soort mensen houden nu van deze puinhoop? Ik ben echt benieuwd naar jouw situatie. Ben je werkloos, heb je kinderen, een partner, etc.
Als werkende mens, getrouwd, en met kinderen zie ik geen enkele voordeel in deze moeilijke situatie. In reactie (van vaak dezelfde personen) op het internet lees ik dat ze graag met Nederland willen samengaan. Ik kan mijn ogen gewoon niet geloven. ![]()
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, nachtmerrie? Dat is het alleen voor een zeker soort establishment dat zijn macht en zijn centen in het gevaar ziet komen. Voor anderen is het een fijne droom: eindelijk wordt de democratie recht aangedaan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarin heb je gelijk. De extremisten hebben het voor het zeggen in dit on-land, en alles is kapot gegaan. Allemaal omdat de PS van dit on-land de laatste communistische dictatuur van Europa gemaakt heeft.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|||
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet lang meer. Na meer dan anderhalve eeuw komt er stilaan een einde aan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Klopt, aan deze situatie is geen enkel voordeel. Daarom moet die ook grondig aangepakt worden. Bijvoorbeeld door de octopusnota te implementeren. Een Belgische meerderheid staat daarachter. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Blijven herhalen, Henri, misschien verschijnt er dan een toverfee die al je wensen doet uitkomen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De burger heeft de ware aard van N-VA al lang doorgekregen en ze zal uiteindelijk haar normale proportie aannemen: zo rond de 70% van de Vlaamse stemmen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Vooral dat veel te veel willen gaat ze nekken. Zoiets moet je in stappen gebeuren. En aan de reacties op artikels te lezen, denken meer en meer mensen zoals mij.
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgen staan al 180 jaar met hun vendels te zwaaien om de puinhoop te bewieroken.
Citaat:
Citaat:
Ja, mensen die denken dat Ollanders betrouwbaarder zijn dan Walen dwalen vrees ik.
||
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een slechte nota is een slechte nota. Het maakt niet uit hoeveel dagen we al bezig zijn. Als jij een huis zoekt, koop jij dan na een jaar vergeefs zoeken naar een deftige woning het eerste het beste dat je tegenkomt?
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En als Vlaanderen minder inkomsten krijgt (wat in de toekomst mogelijk is), dan moet Wallonië zonder klagen bijspringen.
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |