![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel vraagje.
Aan de partij die tegen nieuwe belastingen, of tegen hogere belastingen is. Ze zullen nu met die vakantie toch wel even de tijd hebben om de balans van die belastingen op te maken, en ons in te lichten: moet ik mijn spaarpotje wat aanvetten, om niet in de problemen te geraken ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het worden spannende tijden. Hoe dan ook mogen ze belasten en verkwisten zo veel ze willen, want we zijn weldra allemaal miljonair zoals onze vrienden in Zimbabwe.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zullen dus overal in Europa regeringen vallen. En daarna is iedereen zijn geld kwijt zoals in IJsland. Wat heeft de overheid met ons geld gedaan? Ik zou zeggen: geef de PS maar geld met hopen, maar zorg ervoor dat het bedrag niet geïndexeerd wordt, en dat we er veel voor terug krijgen! Want binnenkort is toch iedereen miljonair zoals in Zimbabwe. HET KAN ONMOGELIJK NOG ANDERS UITPAKKEN. Wie slim is, heeft al gehamsterd.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 23 juli 2011 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS schaft de werkloosheiduitkering af en O-VLD/MR voeren extra belastingen in. Beide hebben een zware toegeving gedaan en iedereen te vreden. Nu iedereen, behalve de kiezers. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor vele onder ons zijn China en India een goed alternatief. Voor andere is Afrika het antwoord. Maar sommige kunnen beter hier blijven, want zij vinden uitgaan en in overdreven luxe leven zonder er voor te werken belangrijk. Zij zijn niet welkom in die regios. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is of die de vlamingen wel willen zien komen en, hoe organiseert u concreet de "luchtbrug" als je ziet dat ze in A'pen nog geen brug gebouwd krijgen ? |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de vraag ging niet over Vlaanderen, maar over de Belastingen die in Belgie op ons gaan afkomen. En de Zwitsers zijn geen haar beter dan de Franstalige en Brusselse politici. Dat hebben ze bewezen met Sabena. En de Lange Wapper is nu juist het bewijs dat de politici in Vlaanderen beginnen te luisteren naar hun kiezers en zich tegenover hen durven verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mobane
schaf gewoon de dertiende maand af voor ambtenaren en zeg dat ze dit verplicht moeten sparen voor hun pensioenspaarfonds Derde peiler , en als het nog niet genoeg is zet het vakantiegeld ook nog eens op die spaarpot als ambtenaren een dik pensioen willen moeten ze er maar voor betalen, zo simpel is dat, de groep is groot genoeg, en mag stoppen met te parasiteren op de maatschappij. Dat moet goed zijn voor 10miljard voer een CO2 btw in van 1euro per liter op aardgas en alle fossiele brandstoffen die nog niet belast zijn met 1euro per liter schaf al die subsidies af voor energie zuinigheid en isolatie. In één trek heb je 15miljard verhoging van inkomsten. en de rest komt vanzelf goed. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je kan dan zelfs de belastingen verlagen en er moeten geen nieuwe bedacht worden. Laatst gewijzigd door Jantje : 24 juli 2011 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gelijk dat je Suisair niet vertrouwt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Economie is een evenwicht. Alls zit in balans. Werkloosheid is een structurele fout van.onze economie. Je moet de arbeid voor de inkomensklasse 1500euro ontheffen van alle social lasten en progressiviteit inbouwen in het systm Je moet het huisenhoge verschil in lasten op arbeid en op energie afschaffen En je zult dat resultaat krijgen wat jij zo fomuleert |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je alle minimumloners 0.0eur socialelasten geeft dan wordt de last op.abeid 50%minder voor die groep dan stijgt de tewerkstelling omdat die arbeid goedkoper wordt en komt er produktie terug maar belgie die u.in china gebeurt dan wordt de groep van 300.000 werklozn geaktiveerd en dalen de lasten op arbeid in een tweede golf.omdat de volledige social sector halveert je krijgt dan een golf socaile assistenten die.werk.moeten zoeken en in een derde golf heb j ook daar nog een tegevoegde waard van bij d economie Dat s tch geen geloof? Dat is econome tout court Het is precies onze open econome die evoor zorgt dat arbeid geoutsourcd wordt naar het goedkoopste land en dat productie zo wegloopt.ut belgie draai het.om. verminder de lasten en de arbeid zal terugkomen Om te compenseren moet je elders d lasten verhogn er is maaar een type last die je kunt verhogenen dat is alles die vashangt aan onz grond. Dus last op verwarming kun je niet outsourcen Daarom ook dat ik spreek van een btw. De btw wordt gercupereerd voor export. Dus butenlanders betalen niet of onze export betaalt niet het is ons belgisch geheel die moet betalen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 juli 2011 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan het verschiltussen lasten op arbeid en energiemaakt ecologische investeringen onrendabel
Rekenvoobeeld Ik verbouw mijn huis en isoleer mijn dak Dat kost 10.000 euro of 3000 euro materiaal en 7000euro arbeid Lastn op arbeid en btw inclusief is dus 70% DE arbeidrs verdienen nog 1000 euro Dus wat kost d isolatie zonder lasten 4000euro Besparing in verbruik van gas die nauwelijks 6% wordt belast is 400 euro Dus zonder lasten gerekend heb ik 10% rendement op investering en met lasten haal ik 4% We draaien de dingen om. Ik halveer de lasten op arbeid dus mijn dak isoleren kost nog 7000euro en vedubbel de lasten op energie. Dus mijn huis besparing op verwarming wordt 800euro Mijn rendement wordt 11% Moet ik nog subsidies geven? Nee Zal de tewerkstelling stijgen? Ja iedereen zap beginnen isoleren en de tewerkstelling in de bouwsektor zal stijgen Zal de werkloosheid zakken? Ja wordt de economie efficienter ? Ja want we verbruiken minder en er zijn meer mensen die werken kan de sociale sektor afgbouwd worden? Ja want er zijn minder werklozen |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed voor de cijfers een beetje op te fleuren, maar het effect op de begroting en op lange termijn is nefast. Omdat ze ook de dienstencheque-werknemers pensioenrechten laten opbouwen. Zelfs als je systeem kan uitwerken voor heel de EU, dan nog is concurrentie met China en andere BRIC landen onmogelijk op het vlak van goedkope arbeid tenzij je ook het monetair beleid kan bepalen. In concreto komt het erop neer dat als je de BTW verhoogt je natuurlijk ook de importtaksen moet verhogen. Dit wil ook zeggen dat je uiteindelijk de luxe die men hier in Europa heeft terugdraait tot het gemiddelde van de BRIC landen of minder om echt te kunnen concurreren.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 juli 2011 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bouw maakt ook geen deel uit van de maak-industrie. Door de bouw te stimuleren creëer je uiteindelijk een vastgoedbubble. Als men in ons land de vastgoedprijzen bekijkt wordt de bouw dan zou men beter de bouwsubsidies afbouwen.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |