Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 11:47   #1
me gusta
Burger

me gusta's schermafbeelding

Standaard Het zit hem in de kleine dingen.

Vergelijk even "vlaamse sites" met "waalse" sites. Zo ziet men direct hoeveel respect men heeft voor een ander zijn taal.

Optie nederlands:
Wallonië.be
http://www.wallonie.be/nl/citoyens/index.html

Optie frans
vlaanderen.be
http://www.flandre.be/servlet/Satell...ders_site/View

Politieke partijen met een optie Nederlands (wallonië)
CDH= njet
PS=njet
MR= site onbereikbaar
Ecolo= njet

Politieke partijen met een optie Frans (vlaanderen)

CD(v)= nee
Groen!=nee
Spa= nee
O-vld= nee

Eens kijken naar de "verdeling zaaiende boeman" partijen
NV-A= ja.
Vlaams Belang!= ja.

Wat een verassing.

Nu is het wachten op de eerste "belg" of "unitarist"die zegt dat ze geen belang hebben om nederlands op hun site te zeggen.
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 12:51   #2
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Vlaams belang frans??
matthias999 is offline  
Oud 26 juli 2011, 12:54   #3
svenforum
Burger

svenforum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Vlaams belang frans??
Tuurlijk, ze komen ook op in Henegouwen en Brussel.
Ze profileren zich op het "vreemdelingenprobleem", en vergeten even het "Vlaams".

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
- Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead
svenforum is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:05   #4
me gusta
Burger

Standaard

Ik heb eigelijk nooit begrepen waarom de Vlaamse partijen zolang BHv niet gesplits is geen kieslijsten indienen in Wallonië.

Ik ben er eerlijk gezegt zeker van dat NV-A daar de kiesdremper nipt zou halen puur door grappemakers,plagerijen,fouten en België haters.
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:09   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door me gusta Bekijk bericht
Ik heb eigelijk nooit begrepen waarom de Vlaamse partijen zolang BHv niet gesplits is geen kieslijsten indienen in Wallonië.

Ik ben er eerlijk gezegt zeker van dat NV-A daar de kiesdremper nipt zou halen puur door grappemakers,plagerijen,fouten en België haters.
Tje ik weet niet hoor. Ik zou als Vlaming nog niet te graag wonen in Wallonie, als Belgie gesplitst wordt

Laatst gewijzigd door giserke : 26 juli 2011 om 13:09.
giserke is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:10   #6
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker in het liberale Waals-Brabant moet dat mogelijk zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:22   #7
me gusta
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Tje ik weet niet hoor. Ik zou als Vlaming nog niet te graag wonen in Wallonie, als Belgie gesplitst wordt
Wie weet, zelf met 3% had je dacht ik al een zetel of 2?
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:24   #8
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nijvel (kieskring Waals-Brabant bestaat eigenlijk niet!) is er inderdaad geen kiesdrempel (net zoals BHV en Leuven), nog iets onrechtvaardig aan de kieswet trouwens. Afschaffen die drempel!

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:43   #9
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien de reactie op de forums van Franstalige kranten, waar niemand de stelling weerlegt dat de N-VA in Wallonië makkelijk de 5% zou halen, zou dat zeker kunnen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:58   #10
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svenforum Bekijk bericht
Tuurlijk, ze komen ook op in Henegouwen en Brussel.
Ze profileren zich op het "vreemdelingenprobleem", en vergeten even het "Vlaams".
Schijnbaar bent U de enige die mag zeveren...
freelancer is offline  
Oud 26 juli 2011, 14:08   #11
Effect
Minister-President

Standaard

Ziet dan maar dat de MP klaarstaat
Effect is offline  
Oud 26 juli 2011, 15:17   #12
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik zou als Vlaming nog niet te graag wonen in Wallonie, als Belgie gesplitst wordt
Hewel, moest ik jonger zijn, ik zou twijfelen. Ik zou daar alleszins niet in het meest verzuurde en geregelneefde land ter wereld terecht komen.
Oud 26 juli 2011, 15:23   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Hewel, moest ik jonger zijn, ik zou twijfelen. Ik zou daar alleszins niet in het meest verzuurde en geregelneefde land ter wereld terecht komen.
Uiteraard niet, want dat is Belgie.
Oud 26 juli 2011, 15:31   #14
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men is maar zo oud zoals men zich voelt. Wat houdt u tegen om naar het land van melk en honing te gaan?

Laatst gewijzigd door Nebur : 26 juli 2011 om 15:31.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 16:07   #15
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard niet, want dat is Belgie.
Nee, dat is Vlaanderen in sneltreinvaart aan het worden, als ik tussen de waarheden op dit forum, de zondvloed aan onzin zie staan. Want de waarheid zit al eeuwig ergens tussenin. Sinds Messias BDW zou dat ineens anders zijn, laat me niet lachen.

Vlaanderen onafhankelijk doet me ook leven in, buiten enkele schitterend steden, een zéér lelijk land.

Vlaanderen moet ook dringend iets minder bekrompen handelen: verleden jaar de opgravingen bezocht aan de Schelde in Ename. Zeer goeie uitleg op zeker zo'n 10 borden.... uitsluitend in het Nederlands. Arm Vlaanderen dacht ik toen.

Verleden jaar was ik in Saint-Hubert bij de jachtfeesten. Alles werd daar aangekondigd in 4 talen (Frans, Nederlands, Duits en Engels).

Ik vind het triest dat wegens een horde dolgedraaide Brusselse Vlamingenhaters een volledige bevolkingsgroep gehaat wordt door een alsmaar groeiende groep N-VA en VB lemmingen.

Ik zou graag fier zijn om in een onafhankelijk Vlaanderen terecht te komen, maar tot nader order boezemt het mij eerder schrik in.
Oud 26 juli 2011, 16:13   #16
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens kijken naar de "verdeling zaaiende boeman" partijen
NV-A= ja.
Vlaams Belang!= ja.
Even nuanceren.

Vlaams Belang: enkel de introductie-pagina (en dan nog) in het Frans

N-VA : de hele website in het Frans
HRobin is offline  
Oud 26 juli 2011, 16:17   #17
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat is Vlaanderen in sneltreinvaart aan het worden, als ik tussen de waarheden op dit forum, de zondvloed aan onzin zie staan. Want de waarheid zit al eeuwig ergens tussenin. Sinds Messias BDW zou dat ineens anders zijn, laat me niet lachen.

Vlaanderen onafhankelijk doet me ook leven in, buiten enkele schitterend steden, een zéér lelijk land.

Vlaanderen moet ook dringend iets minder bekrompen handelen: verleden jaar de opgravingen bezocht aan de Schelde in Ename. Zeer goeie uitleg op zeker zo'n 10 borden.... uitsluitend in het Nederlands. Arm Vlaanderen dacht ik toen.

Verleden jaar was ik in Saint-Hubert bij de jachtfeesten. Alles werd daar aangekondigd in 4 talen (Frans, Nederlands, Duits en Engels).

Ik vind het triest dat wegens een horde dolgedraaide Brusselse Vlamingenhaters een volledige bevolkingsgroep gehaat wordt door een alsmaar groeiende groep N-VA en VB lemmingen.

Ik zou graag fier zijn om in een onafhankelijk Vlaanderen terecht te komen, maar tot nader order boezemt het mij eerder schrik in.
Emigreren Ik doe dat ook. Twee redenen:
- De nota Di Rupo boezemt mij ontzettend veel schrik in. Ik wil niet in de CCCP wonen.
- Onafhankelijk Vlaanderen... veel voor te zeggen maar ik wil de splitsing uitzitten in het buitenland.
Effect is offline  
Oud 26 juli 2011, 16:30   #18
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat Vlaanderen volgens u een lelijk land is, is natuurlijk een reden om België te behouden. Lelijke landen hebben geen bestaansrecht! Pech voor u, België wordt al jaren het lelijkste land ter wereld genoemd, het behouden van België zal Vlaanderen er niet schoner doen uitzien.

Citaat:
Inderdaad. Engels zou er misschien wel bij mogen. Alhoewel ik me afvraag of Ename wel zo'n internationaal publiek aantrekt.

Citaat:
Proficiat. Wat bewijst dat ene voorbeeld nu eigenlijk?

Citaat:
Ik vind het triest dat Belgicisten de Vlaams-nationalisten altijd verwijten de andere bevolkingsgroep te haten. Ik stel gewoon dat Vlaanderen een beter bestuursniveau is dan België, ik haat de Walen helemaal niet. Ik haat hun politici wel, dat is een feit.

Citaat:
Je moet durven 'springen' is populair de laatste tijd, ik kan het u enkel aanraden.

Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 16:31   #19
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Emigreren Ik doe dat ook. Twee redenen:
- De nota Di Rupo boezemt mij ontzettend veel schrik in. Ik wil niet in de CCCP wonen.
- Onafhankelijk Vlaanderen... veel voor te zeggen maar ik wil de splitsing uitzitten in het buitenland.
Naar waar ga je dan?

Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 16:31   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien moet je dan maar zo snel mogelijk verhuizen naar uw viertalig land van Sint Hubert.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be