![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
NEEENNEEE NEE hoor, dat doet de Yussuf niet hoor. Wat schrijft Joods Actueel hierover? Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 augustus 2011 om 13:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Gouverneur
|
![]() en ze krijgen hulp van het CGKR!
Citaat:
Je kan de tekst hier vinden: http://www.gershon-lehrer.be/blog/wp...2011_LRweb.pdf Zoek op "Red Squirrel". Een voorproefje uit de bovenstaande tekst: Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt natuurlijk beginnen met de volledige tekst te lezen waar het over ging.
ZWINKRANT JUNI 2011, pagina 10. Een gezonde kritische kijk op de Joden vandaag zou ik zeggen. Maar de overgevoeligheid voor kritiek in die kringen is maar al te goed bekend. Van zodra er ergens in een publicatie het woord Jood staat staan ze al bij het CGKR of de politie om klacht in te dienen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik weet zeker dat je het woordje joden vervangt door moslims je een klacht van het centrum aan je been hebt...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van mij mogen ze Maghreb-missen verkiezen, ik heb nog steeds geen antwoord of ik BBB missen mag verkiezen, ik vermoed van niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat sinds "vrije meningsuiting" het verspreiden van diverse vooroordelen ivm met uitzicht en kleding van diverse bevolkingsgroepen aanvaardbaar acht we op een sterk hellend vlak zijn terechtgekomen.
Maak de "jodenster" dan terug verplicht en verplicht moslima's een hoofddoek te dragen en moslims een mooie lange moslimbaard en een 3/4 broek met een hemd en desnoods nog een tulband ! Laat inspecteurs de straten teisteren en van iedereen eisen dat hij/zij etnische kentekenen zou dragen ten einde vooroordelen vrije baan te geven ! Misschien gaan de kentekenvrije mensen in plaats van hun mening over "religie = privaat" op te leggen aan de particularisten dan wel ondergronds en zullen zij moeten klagen bij een anti-racisme organisatie om hun recht op ideologieloosheid op te eisen. Aan alle joden, katholieken, protestanten, hindoes en bhoieddisten die verre familie van mij zijn heil ! & een toekomst van vreedzame coëxistentie.
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gewoon het CGKR afschaffen en die stasi-freaks dat daar werken op straat zetten.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Tenzij. Tenzij je natuurlijk tot de verkeerde groep behoort. Dan kan eender welke klacht tegen jou gebruikt worden. Want dat is nu net de opzet van de CGKR: het is geen organisatie die de gelijke kansen en rechten van groepen nastreeft, het is een organisatie die als inquisitie-apparaat is opgezet om een bepaalde groep mensen hun rechten op vrije meningsuiting en deelname aan het politieke debat te ontnemen. CGKR hanteert geen dubbele moraal ten opzichte van de klagende partijen, zij hanteert een dubbele moraal ten opzichte van de aangeklaagde. Zolang het geen Vlaams-nationalist is, is alles goed. Anders: kop eraf.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pff, links kan het gewoon niet verkroppen dat mensen ideeen hebben dat niet in het sossen-paradigma past. Zonder mensen als u was er nooit een Breivik.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het clupje rond Freilich van Joods Aktueel. Denk dat die gemiddeld twee keer per week klacht indient bij het CGKR.
Maar in hoeverre die nu echt alle Joden vertegenwoordigt? Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie is "we"?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 augustus 2011 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Fraaie "vrije" meningsuiting ?
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uiteraard moet die kritiek op de joden kunnen. (ze is overigens geheel terecht) Maar kritiek op elke geloofsovertuiging, ras, politieke voorkeur en wat staat daar nog allemaal in die absurde anti-racismewet, moet evenzeer kunnen. In dezelfde bewoordingen als in dat Zwinblaadje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kritiek op levenswijze of overtuiging, dat wel ja, maar op ras? WTF! Overigens, de kritiek die hier geuit wordt lijkt me eerder voort te komen uit een zekere frustratie vanwege de pleger van dit schrijven. Kritiek op Israël die dan wordt gereflecteerd op een aantal joden die in mei op de dijk in Knokke hebben samengetroept als ware de hele diaspora daar aanwezig, die niet uit de weg lijken te willen gaan aangezien ze het uitverkoren volk zijn, en daarbovenop niet schijnen te begrijpen, ja zelfs verwonderd zijn, dat "wij" hen niet mogen. Moet kunnen, zegt u? Ik zal het zo zeggen: Als ik joden aan de klaagmuur zie staan hoofdschudden, heb ik ook zo iets meewarigs, een zeker medelijden omwille van hun onvermogen om mee te gaan met de moderniteit. Verder berokkenen ze me geen last. Ik zie dan ook geen reden om me verder over hen uit te laten. De schrijver van het artikel heeft er duidelijk meer last van. Ik vind het racistisch.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ben dus idd geneigd naar 'moet kunnen' maar ik kan mij vergissen hé, ... waar lees jij het echte racisme ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als uiterlijke kenmerken de kern uitmaken van je betoog, ipv inhoudelijke argumenten op het geloof, dan vrees ik dat xenofobie dicht om de hoek schuilt. Kom Anna List
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 augustus 2011 om 16:13. |
|||
![]() |
![]() |