![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1000 € leefloon, en 800 € kindergeld.
Voor een Rus. Nu kunnen Russen sympathieke mensen zijn, maar ... Punt van discussie: Welk politiek principe kan aan de basis liggen om een Rus hier zo'n maandelijks cadeau te geven, in plaats van hem terug te sturen? en hij moet nog zeker zijn van zijn stuk, want wil geen Vlaams leren, en gedraagt zich onaangepast op de school waar hij moest Vlaams leren. link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=8G3CK0IG titel: Nederlandsonkundige Rus verliest leefloon Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 juli 2011 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Zeker een interessante discussie.
Ik ben ook benieuwd op welke basis hij die uitkering heeft aangevraagd. - asiel ? - aangezien hij een leefloon krijgt zal hij wel niet het land zijn ingekomen om te werken. - .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België kan zelfs een Nederlander politiek asiel aanvragen en een leefloon bekomen tot na afloop van alle procedures die hij kan inzetten. En zolang die onderzoeken lopen en er geen definitieve uitspraak is, mag die Nederlander zelfs niet werken volgens de Belgische wetten. En de rus die zijn leefloon verliest, lacht iedereen zelfs in zijn gezicht uit, want de Belgische wetten verplichten de OCMW's kinderen te onderhouden als de ouders onvermogend zijn. Hij verliest dus zijn leefloon, maar hetzelfde OCMW is dus verplicht zijn vrouw de mogelijkheid te geven haar gezin te voeden en onderdak te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Die leeflonen van 1000€ zijn alleen voor abonnees van de standaard
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Recent verklaarde de man tijdens een hoorzitting van het bijzonder comité van de sociale dienst van het OCMW dat hij geen Nederlands praat of begrijpt. Zijn leefloon is met onmiddellijke ingang voor drie maanden ► geschorst.En wat zal er gebeuren als men daat gezin zonder inkomen zet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat lees dan vraag ik mijzelf echt af, waarom ik elke morgen om half zeven op sta, om in het beste geval om half zes weer thuis te zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar teruggaan naar Rusland? Dat denk ik niet. Hij is maar voor drie maanden geschorst, dus ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We riskeren dat het ocmw aan die vrouw 1500 € overlevingsgeld per maand gaat uitbetalen, bovenop het kindergeld ... zo onnozel zitten onze wetten in mekaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt natuurlijk dat die Rus zich moet integreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een landurig werkloos koppel vraagt de echtscheiding aan en verdeelt de woning in twee wettelijke verblijfplaatsen. Hun kinderen zetten voor een deel op haar adres en een deel op zijn adres. En beide hebben dan recht op een werkloosheidsuitkerig van een gezinshoofd, terwijl ze daarvoor beide slechts recht hadden op een uitkering van een samenwonende. Hun gezamelijk inkomen stijgt van 800€ per maand, naar 2000€ per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onmiddellijk terugsturen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan nog wat zwartwerk in de bouw en onze Rus is een dikke mijnheer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
troost u, ik stel me die vraag ook elke morgen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Heb eens gegoogled wat een asielzoeker nu eigenlijk is.
Wikipedia was er snel bij om hulp te bieden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Asielzoeker Wiki weet dan nog het volgende. Een erkend politiek vluchteling ten slotte kan aanspraak maken op het leefloon. Deze minimumuitkering wordt uitgekeerd door het OCMW. Landen zijn verplicht om vluchtelingen op te nemen als zij het Vluchtelingenverdrag uit 1951 hebben ondertekend. Aan economische asielzoekers hoeft echter geen asiel verleend te worden. Aangezien er aan economische asielzoekers geen asiel verleend moet worden dan is het toch veel makkelijker om gewoon al die aanvragen af te wijzen, of zie ik dat zo verkeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling