![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Brabant ,groot Brussel of klein Belgie worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,50% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
49 | 87,50% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Didier Reynders doet een laatste poging om de idealen van de Francofonie te verwezelijken
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al wie voorstander is van separatisme en een afscheuring van Vlaanderen, kan er niks tegen hebben dat andere regio's eenzelfde recht op secessie opeisen.
Kritiek op afscheuring van Duitstalige gebieden, Wallonië of een Brusselse regio zou vanwege separatisten een toppunt van hypokrisie betekenen. Je kan een ander moeilijk misgunnen wat je voor jezelf rechtens opeist.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Juist. Vlaanderen onafhankelijk en Luik bij Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik ben wel te vinden voor een onafhankelijk Brabant maar dan een administratief eentalig Nederlandstalig Brabant van 's Hertogenbosch tot Nijvel.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is geen afscheuring.Dat is landjepik. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb niets tegen de onafhankelijkheid van de Duitstalige gemeenschpa, maar een W en VL- Brabant constructie is Belgie in het klein, ik denk dat Vl-Brabant trouwens liever mee in een Vlaams verhaal zou stappen dan in zoiets
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij een zelfstandig Brabant landjepik noemt, dan is het uitroepen van een zelfstandig Vlaanderen een gigantische gebiedsroof. Als je tenminste de ambitie hebt om konsekwent de zaken bij hun naam te noemen...
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe vaak moeten we dat nu nog herhalen:
geen morzel grond !!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() De Leuvenaars zitten waarschijnlijk te springen om bij 'Groot-Brussel' gevoegd te worden...
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Merksem onafhankelijk!
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, het streven naar een Vlaamse staat is voor de meesten (er zijn altijd uitzonderingen) een kwestie van beter bestuur, beter economisch beleid, enzomeer. In dat geval is er helemaal niks hypokriet aan indien Vlaanderen de secessie van anderen zou tegenwerken indien de argumenten voor die secessie niet geldig zijn of ingaan tegen het belang van Vlaanderen. Overigens gaat het hier niet om secessie maar om gebiedsopslorping.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik geloof echter niet dat Vlaanderen zoveel beter zal bestuurd worden, wanneer ik de huidige Vlaamse opinies en tendensen bekijk. Zelfde manco's op ideologisch vlak als de Belgische. En dat bewijs je hieronder zelf(s): Citaat:
Vlaamse secessie is niet in het belang van België, maar daar trek je je geen donder van aan. Brabantse of Brusselse secessie zou niet in het belang van Vlaanderen zijn, maar daar zou Vlaanderen dan wél bezwaren mogen maken? Op zijn zachtst gezegd nogal inkonsekwent, nietwaar, Distel? Citaat:
Binnen de Belgische natie, betekent het enkel een hertekenen van percelen binnen eenzelfde 'eigendom' Een boer mag zijn landerijen intern opdelen hoe hij wil, nietwaar?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 juni 2011 om 09:50. |
||||
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is het verschil met een uitbreiding van Brussel? Als de haven van Antwerpen Doel inneemt, is dat dan ook landjepik? |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen behoort volledig tot de Belgische staat hoor.
![]() |
#18 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat ne kwibus. Gelooft die nu echt dat enige Vlaming (behalve missch. 2%) dit idioot idee ooit zou toestaan? Iedereen ziet toch (behalve mss S°PA) dat dit gewoon bedoeld is om Vlaams Brabant te annexeren voor de Francofonie? Ik zie Waals-Brabant hierdoor niet nog meer rechten geven aan Nederlandstaligen, alleen in de omgekeerde richting. ![]() ![]() ![]()