![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=achRM7SnAe8&NR=1
Sommige leuke dingen die je in België zelden zult zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn echt dingen die je veel ziet in Rusland en andere ex-Sovjet-republieken. Maakt het leven fijn. In het Westen is alles zo voorspelbaar en saai bwah mensen hebben geen enkele verbeelding. Als je verbeelding ziet is het in musea van moderne kunst, maar dat ius dan zodanig geforceerd dat het leuke en zeker het spontane er af is. Zeer vervelende maatschappij. Ik wou dat ik elders evenveel kon verdienn als hier
![]() Laatst gewijzigd door tomm : 3 juli 2011 om 01:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Geen nood, als we er economisch hard genoeg op achteruitgaan wordt het hier ook wel zo fijn...
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zal niet lang meer duren, maar wij zullen wel met honderdduizenden bladzijden wet- en regelgeving zitten die onze zelfredzaamheid tot nul zouden reduceren als we ze niet aan onze laars lappen. En dat laatste zal nodig blijken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Edit: adnazvoetsjna gremiet kalakooltsjiek voor wie het niet hoeft te googlen. De koetsier die gedichten schrijft terwijl hij onder het gerinkel van de koetsbel door de eindeloze steppe rijdt, en dan doodgevroren wordt aangetroffen met een dikke dichtbundel waarin hij zijn eenzaamheid in het verlaten landschap bezingt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 16 juli 2011 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ontstaat hier wel een vertekend beeld doordat die ex-sovjet-burgers ongelofelijk theatraal zijn. Zodra iemand een fototoestel bovenhaalt, gaan ze gek doen: een gelegenheid om een vertoning te geven. Maar leuk is het wel. En de vrouwen gaan dan soms van die sexy poses aannemen. Of zonnebrillen opzetten, want dat vinden ze daar kennelijk heel mooi.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja je kunt nog wel romantische beelden trekken in Rusland. ![]() Niet alle Russische wegen zijn zo slecht, tussen grote steden in europees rusland valt het wel mee. Hoe meer naar het oosten en noorden hoe slechter. Daar zitten de harde klimaatsomstandigheden natuurlijk ook wel voor iets tussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ja echt spijtig dat we niet in Rusland wonen...
En vroeger was het nog veel beter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar muzikaal: wat een mooie tijd:
Однозвучно гремит колокольчик En wat een prachtige romans daar in Rusland! Al snap ik nog steeds niet hoe die teksten in het origineel te genieten zijn, waar in iedere zin drie of vier lidwoorden ontbreken; als je bepaalde en onbepaalde substantieven niet onderscheidt... Maar ja, de Russen missen dat niet. Ik zou niet zonder willen leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 16 juli 2011 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Woordvolgorde, zo goed ken ik het niet. De naamvallen dienen voor iets anders. Het is wel zo dat er van vrijwel alle werkwoorden twee vormen bestaan en dat zij de notie "bepaaldheid" als het ware van de substantieven op de werkwoorden kunnen overdragen, of hoe moet ik dat zeggen: het "aspect" van het werkwoord suggereert of het substantief, naar ons gevoel, een lidwoord van bepaaldheid of van onbepaaldheid moet krijgen. Maar ik heb me er niet erg in verdiept, want heb 15 jaar geleden besloten geen enkele taal meer bij te leren. Ik heb er sindsdien zelfs een aantal afgeleerd. maar ja, ik kan ook niet naar Rusland gaan en geen Russisch leren - tegen wil en dank bijna, en ik ben er dus wel eens geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() oeps, verkeerde topic
Laatst gewijzigd door koe de poing : 17 juli 2011 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom?
Laatst gewijzigd door tomm : 17 juli 2011 om 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat erg belangrijk is in alle Russische muziek en films is de "ziel" en de sfeer die geschapen wordt, een soort verbeten gelatenheid, dramatische melancholie. Zwaarmoedig, maar toch spottend, vol hartstocht en zichzelf niet serieus nemend. http://www.youtube.com/watch?v=hmPrr...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=qRKKB...eature=related Veel Russen aarden niet goed in het Westen, of blijven onder hun "eigen volk" (Oekraïeners, Russen, Caucasiërs, tc.) omdat ze zich door westerlingen niet begrepen worden, ze begrijpen ook de Belgische/westerse vorm van humor niet. Laatst gewijzigd door tomm : 17 juli 2011 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |