Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2011, 15:11   #1
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard alleen in Rusland

http://www.youtube.com/watch?v=achRM7SnAe8&NR=1

Sommige leuke dingen die je in België zelden zult zien.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2011, 01:55   #2
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn echt dingen die je veel ziet in Rusland en andere ex-Sovjet-republieken. Maakt het leven fijn. In het Westen is alles zo voorspelbaar en saai bwah mensen hebben geen enkele verbeelding. Als je verbeelding ziet is het in musea van moderne kunst, maar dat ius dan zodanig geforceerd dat het leuke en zeker het spontane er af is. Zeer vervelende maatschappij. Ik wou dat ik elders evenveel kon verdienn als hier

Laatst gewijzigd door tomm : 3 juli 2011 om 01:57.
Oud 3 juli 2011, 08:20   #3
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Geen nood, als we er economisch hard genoeg op achteruitgaan wordt het hier ook wel zo fijn...
Oud 16 juli 2011, 08:10   #4
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=d4U5Z...eature=related
Oud 16 juli 2011, 15:14   #5
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Geen nood, als we er economisch hard genoeg op achteruitgaan wordt het hier ook wel zo fijn...
Het zal niet lang meer duren, maar wij zullen wel met honderdduizenden bladzijden wet- en regelgeving zitten die onze zelfredzaamheid tot nul zouden reduceren als we ze niet aan onze laars lappen. En dat laatste zal nodig blijken.
Oud 16 juli 2011, 15:16   #6
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bij Russische wegen denk ik eerder aan "Odnozvuchno Gremit Kolokolchik!". Dat was toch wel romantischer...

Edit: adnazvoetsjna gremiet kalakooltsjiek voor wie het niet hoeft te googlen. De koetsier die gedichten schrijft terwijl hij onder het gerinkel van de koetsbel door de eindeloze steppe rijdt, en dan doodgevroren wordt aangetroffen met een dikke dichtbundel waarin hij zijn eenzaamheid in het verlaten landschap bezingt.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 16 juli 2011 om 15:25.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 15:20   #7
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Die baders in St Petersburg, terwijl er ijsschotsen op de Neva drijven, die heb ik zelf gezien!

Nu ontstaat hier wel een vertekend beeld doordat die ex-sovjet-burgers ongelofelijk theatraal zijn. Zodra iemand een fototoestel bovenhaalt, gaan ze gek doen: een gelegenheid om een vertoning te geven. Maar leuk is het wel. En de vrouwen gaan dan soms van die sexy poses aannemen. Of zonnebrillen opzetten, want dat vinden ze daar kennelijk heel mooi.
Oud 16 juli 2011, 19:17   #8
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Bij Russische wegen denk ik eerder aan "Odnozvuchno Gremit Kolokolchik!". Dat was toch wel romantischer...

Edit: adnazvoetsjna gremiet kalakooltsjiek voor wie het niet hoeft te googlen. De koetsier die gedichten schrijft terwijl hij onder het gerinkel van de koetsbel door de eindeloze steppe rijdt, en dan doodgevroren wordt aangetroffen met een dikke dichtbundel waarin hij zijn eenzaamheid in het verlaten landschap bezingt.
Ja, Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.
Oud 16 juli 2011, 21:34   #9
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die baders in St Petersburg, terwijl er ijsschotsen op de Neva drijven, die heb ik zelf gezien!

Nu ontstaat hier wel een vertekend beeld doordat die ex-sovjet-burgers ongelofelijk theatraal zijn. Zodra iemand een fototoestel bovenhaalt, gaan ze gek doen: een gelegenheid om een vertoning te geven. Maar leuk is het wel. En de vrouwen gaan dan soms van die sexy poses aannemen. Of zonnebrillen opzetten, want dat vinden ze daar kennelijk heel mooi.
Maar op pasfoto's, klasfoto's en officiële foto's kijken ze altijd heel stuurs.
Oud 16 juli 2011, 21:40   #10
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een andere tijd hé...

Nu ja je kunt nog wel romantische beelden trekken in Rusland.

Niet alle Russische wegen zijn zo slecht, tussen grote steden in europees rusland valt het wel mee. Hoe meer naar het oosten en noorden hoe slechter. Daar zitten de harde klimaatsomstandigheden natuurlijk ook wel voor iets tussen.
Oud 16 juli 2011, 22:18   #11
freelancer
Banneling

Standaard

Ja echt spijtig dat we niet in Rusland wonen...

En vroeger was het nog veel beter...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 22:25   #12
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Een juweeltje van Drs. P. Bedankt, die wolfjes mogen in koetjes en kalfjes niet ontbreken!
Oud 16 juli 2011, 22:51   #13
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een andere tijd hé...
Maar muzikaal: wat een mooie tijd:

Однозвучно гремит колокольчик

En wat een prachtige romans daar in Rusland! Al snap ik nog steeds niet hoe die teksten in het origineel te genieten zijn, waar in iedere zin drie of vier lidwoorden ontbreken; als je bepaalde en onbepaalde substantieven niet onderscheidt... Maar ja, de Russen missen dat niet. Ik zou niet zonder willen leven.
Oud 16 juli 2011, 22:59   #14
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

En wat een prachtige romans daar in Rusland! Al snap ik nog steeds niet hoe die teksten in het origineel te genieten zijn, waar in iedere zin drie of vier lidwoorden ontbreken; als je bepaalde en onbepaalde substantieven niet onderscheidt... Maar ja, de Russen missen dat niet. Ik zou niet zonder willen leven.
Volgens mij wordt dat onderscheid tussen bepaalde en onbepaalde substantieven wel in het Russisch, door woordvolgorde en naamvalsverbuigingen, uitgedrukt.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 16 juli 2011 om 23:00.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 22:59   #15
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind die dingen niet echt leuk maar vooral schrijnend.
Oud 16 juli 2011, 23:10   #16
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Volgens mij wordt dat onderscheid tussen bepaalde en onbepaalde substantieven wel in het Russisch, door woordvolgorde en naamvalsverbuigingen, uitgedrukt.
Woordvolgorde, zo goed ken ik het niet. De naamvallen dienen voor iets anders. Het is wel zo dat er van vrijwel alle werkwoorden twee vormen bestaan en dat zij de notie "bepaaldheid" als het ware van de substantieven op de werkwoorden kunnen overdragen, of hoe moet ik dat zeggen: het "aspect" van het werkwoord suggereert of het substantief, naar ons gevoel, een lidwoord van bepaaldheid of van onbepaaldheid moet krijgen. Maar ik heb me er niet erg in verdiept, want heb 15 jaar geleden besloten geen enkele taal meer bij te leren. Ik heb er sindsdien zelfs een aantal afgeleerd. maar ja, ik kan ook niet naar Rusland gaan en geen Russisch leren - tegen wil en dank bijna, en ik ben er dus wel eens geweest.
Oud 16 juli 2011, 23:59   #17
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Woordvolgorde, zo goed ken ik het niet. De naamvallen dienen voor iets anders. Het is wel zo dat er van vrijwel alle werkwoorden twee vormen bestaan en dat zij de notie "bepaaldheid" als het ware van de substantieven op de werkwoorden kunnen overdragen, of hoe moet ik dat zeggen: het "aspect" van het werkwoord suggereert of het substantief, naar ons gevoel, een lidwoord van bepaaldheid of van onbepaaldheid moet krijgen. Maar ik heb me er niet erg in verdiept, want heb 15 jaar geleden besloten geen enkele taal meer bij te leren. Ik heb er sindsdien zelfs een aantal afgeleerd. maar ja, ik kan ook niet naar Rusland gaan en geen Russisch leren - tegen wil en dank bijna, en ik ben er dus wel eens geweest.
Ik heb het nog even opgezocht voor de zekerheid, omdat het nogal lang geleden is sinds ik één of andere cursus, waarin ook de eigenaardigheden van het Russisch oppervlakkig aan bod kwamen, afgesloten heb.

Citaat:
There are no definite or indefinite articles in the Russian language. The sense of a noun is determined from the context in which it appears. That said, there are some means of expressing whether a noun is definite or indefinite. They are:

The use of a direct object in the genitive instead of the accusative in negation signifies that the noun is indefinite, compare: "Я не вижу книги" ("I don't see books" or "I don't see any books") and "Я не вижу книгу" ("I don't see the book").
The use of the numeral one sometimes signifies that the noun is indefinite, e.g.: "Почему ты так долго?" - "Да так, встретил одного друга, пришлось поговорить" ("Why did it take you so long?" - "You see, I met a friend and had to talk").
Word order may also be used for this purpose, compare "В комнату вбежал мальчик" ("A boy rushed into the room") and "Мальчик вбежал в комнату" ("The boy rushed into the room").
The use of plural form instead of singular may signify that the noun is indefinite: "Вы купите это в магазинах." - "Вы купите это в магазине." ("You can buy this in a shop." lit. "...in shops" - "You can buy this in the shop.")

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_grammar#Nouns
Er was dus, zij het maar zelden, iets met naamvalgebruik.
Oud 17 juli 2011, 00:02   #18
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

oeps, verkeerde topic

Laatst gewijzigd door koe de poing : 17 juli 2011 om 00:05.
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 00:09   #19
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik vind die dingen niet echt leuk maar vooral schrijnend.
waarom?

Laatst gewijzigd door tomm : 17 juli 2011 om 00:16.
Oud 17 juli 2011, 00:30   #20
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind Russisch net een geweldige taal omdat er zoveel dubbelzinnigheden en dubbele lagen zijn waarmee je kunt spelen. Niets is wat het lijkt. Verander een of twee letters en je hebt een heel ander woord en/of betekenis. Russische komieken, artisten en schrijvers spelen daarmee. Een heel deftige tekst kan bij nader inzien een zware belediging of een erg scrabreuze betekenis hebben.

Wat erg belangrijk is in alle Russische muziek en films is de "ziel" en de sfeer die geschapen wordt, een soort verbeten gelatenheid, dramatische melancholie. Zwaarmoedig, maar toch spottend, vol hartstocht en zichzelf niet serieus nemend.

http://www.youtube.com/watch?v=hmPrr...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=qRKKB...eature=related
Veel Russen aarden niet goed in het Westen, of blijven onder hun "eigen volk" (Oekraïeners, Russen, Caucasiërs, tc.) omdat ze zich door westerlingen niet begrepen worden, ze begrijpen ook de Belgische/westerse vorm van humor niet.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 juli 2011 om 00:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be