![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() stuur deze tekst naar de usa ambassadeur:
Help Oppose Divisive "In God We Trust" Resolution As you may have heard, religious conservatives in the U.S. House of Representatives have introduced a divisive and disrespectful resolution "reaffirming" In God We Trust as the national motto. The non-binding resolution, H. Con. Res. 13, would also promote the display of "In God We Trust" in public schools and other public buildings. This obvious ploy to divide the nation along religious lines is utterly shameful. It excludes the millions of American non-believers, as well as the millions of Americans of minority religions that do not believe in a monotheistic god. The resolution also distracts Congress's attention from the many pressing national issues confronting it. Congress only adopted "In God We Trust" as the national motto in 1956, when American leaders sought to distinguish the United States from the communist Soviet Union. By invoking belief in a monotheistic divinity, however, Congress divided the American populace along religious lines by reinforcing the outsider status of the nation's many nonbelievers, as well as members of minority religions that do not recognize a monotheistic god (including, for example, Buddhists and Hindus). Polls show that 16% of Americans have no religious identity, while over 40 million Americans do not identify with the motto's monotheistic God. A far better motto for the nation is the Latin motto adopted in 1782 as part of the national seal: "E Pluribus Unum," or "Out of many, one." America's original motto accurately describes the nation as a unity comprising people from many religious perspectives. Tell your Representative to oppose this divisive and unnecessary symbolic gesture, which distracts Congress's attention from important national issues. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 9 juli 2011 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Henkerd : 9 juli 2011 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik ben het daar grosso modo mee eens. De staat hoeft zich niet in te mengen in religieuze of filosofische kwesties, zoals de vraag of God bestaat. Als het motto deel zou zijn van een traditie, zou ik het OK vinden. "In God is our trust" werd echter pas in de jaren '50 toegevoegd op dollarbiljetten, dus het is geen traditie. Waarom eigenlijk een verwijzing naar God op geldbiljetten? Ik associeer God niet echt met 'het slijk der aarde.'
Laatst gewijzigd door respublica : 9 juli 2011 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is 't mogelijk in 2011, 3e millennium 21e eeuw?
Een waanidee koesteren en er nog mee te koop lopen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Zo ééntje dat het waanidee koestert dat de wetenschap al alles bewezen heeft. Je beseft toch dat ze nog langs geen kanten weten hoe ons bewustzijn en geheugen werken? Dat hoe leven ontstaan is niet geweten is? Idem voor DNA. Veronderstellingen genoeg, maar echt zeker weten doen ze het niet. De échte wetenschappers weten dat heel goed, en claimen ook niet dat God niet zou bestaan. Ze zeggen gewoon dat ze het niet weten. De pseudo-wetenschappers daarentegen.... ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En stel nu eens dat de wetenschap in de toekomst zou aantonen dat deze complexe systemen niet door evolutie zijn ontstaan? Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister
|
![]() Mooi!
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jullie doen ook heel laagdunkend over de oude culturen. Alsof dit allemaal halve wilden waren die het in hun broek deden van een bliksemschicht. Alsof onze beschaving de énige is die de waarheid in pacht heeft. Er waren toen ook al heel intelligente mensen die om andere redenen dan wat gebliksem in God geloofden hoor. Citaat:
Hopende mijn standpunten te hebben verduidelijkt verblijf ik, met de meeste achting, ![]() Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd dat je denkt dat de wetenschap ooit zou willen bewijzen dat er geen god bestaat ![]() Dat is ongeveer hetzelfde als beweren dat de wetenschap ooit zou willen bewijzen dat sinterklaas of de kerstman niet bestaat. Dat heeft geen zin. Mensen van een bepaalde rijpheid weten hoe het zit en kinderen zouden enkel maar ontgoocheld zijn en vaak de feiten negeren. Citaat:
![]() Er bestaan wel objectieve feiten en 'waarheden'. Daarvan heeft onze beschaving er de laatste 50 jaar meer ontdekt dan in de 50 eeuwen ervoor. Jij mag dat verwaarloosbaar vinden, ik niet. En ja, bepaalde intelligente mensen geloofden (in het publiek, in hun privé zou ik het niet durven zeggen) in een God omdat dat een machtsmiddel was : Je geloof in God gaf je een entree-ticket tot een machtige kerk. Er zijn genoeg pausen, tegenpausen en pausinnen met onverkwikkelijke levenslopen te vinden om dat te illustreren. ![]() Citaat:
Jij mag die uitspraak onnozel vinden, maar het is net het niet beseffen dat die uitspraak juist is, dat je probleem is. Laatst gewijzigd door parcifal : 11 juli 2011 om 22:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je echt denkt dat we hier discussieren over benaming of een bepaald concept (in jouw hoofd en nergens anders), dan zijt gij zeker ni goe wijs. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 12 juli 2011 om 02:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is een verschil qua vorm, maar qua inhoud niet, geloof is geloof; zij het in God, in jouw bestaan of in het geloof zelf. Als je een onderscheid wilt maken tussen geloof in A en geloof in B, dan moet je verder de uitgangspunten ervan verklaren in de zin van het geloven: geloof jij erin of niet, en wat voor geloof is dit A-achtig of B-achtig? Zo verder met deze verklaring enzovoort totdat je komt aan dezelfde basis van geloof (ongeacht in wat/wie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
k heb rkk destijd verlatne , wilm'n inkomtickket terug !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wetenschap kan a, b, c.. niet verklaren, dus het wordt God. Alsof hetgeen wij wetenschappelijk kunnen verklaren tot stand is gekomen zonder God. Dit is een ongeldig argument en ik kan het gebruiken met deze reactie van u ook en als ik kom aan HTTP request en response, dan zeg ik oei ik kan het niet verklaren, dus er is een opperwezen (entiteit buiten/boven de acties en reacties in de datakabales = jij) !! Andersom is het ook niet geldig. De wetenschap kan a, b, c.. niet verklaren, dus er is geen a, b, c.. Wij kunnen a niet wetenschappelijk verklaren, dus het is er niet of het kan niet bewezen worden. Ik kan HTTP-request en HTTP-response waardoor jouw reactie is ontstaan niet verklaren, of ik kan jou wetenschappelijk niet verklaren, dus jij bent niet of jij kan niet bewezen worden. Men vergeet dat de wetenschap gebaseerd is op elementaire kennis van logica en rationeel rechtvaardigen. De wetenschap is inferieur aan deze elemantaire kennis en boeken van wijsheid en filosofie zijn vol met argumenten, rechtvaardigingen en bewijzen die gebruik maken van deze fundamentele kennis. Deze fundamentele kennis is ook inferieur aan aangeboren kennis bijvoorbeeld of intuïtie. Je moet jezelf bijvoorbeeld niet bewijzen want dat je weet en besef je automatisch, en hetzelfde geldt voor God. God hoef je niet te bewijzen, alles wat je kan doen is bevestigen (als er wil is). Laatst gewijzigd door porpo : 12 juli 2011 om 02:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee en luister goed waarom, dit is geen grap, maar je kan het overal lezen.
Rede = een serie van chemische reacties. Intelligent of niet intelligent, wat is het verschil? Ene zei ooit tegen mij, je kiest zelf wat je in jouw hersenen wilt binnenlaten, dus hij begon over wil, en ik stelde de vraag: en "de wil" dan? Ook chemische reacties. Wat men probeert is : chemische reacties (wil) + chemische reacties (rede) = chemische reacties (geloven of niet geloven in A = zelfde betekenis als we nog van betekenis kunnen spreken en betekenis zelf is geen chemische reactie). ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 12 juli 2011 om 03:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er wordt aangenomen dat wie gelooft in God de gemakkelijke oplossing heeft gekozen. We weten het niet, dus zal het God wel zijn. Maar er zegt hier iemand: het is allemaal DNA. Nu, dat is pas een gemakkelijke oplossing. Dat het allemaal DNA is, dat weet mijn tante ook nietwaar. De vraag is natuurlijk kan DNA door evolutie ontstaan. Kan iets complex zoals de natuur ontstaan zonder intelligente sturing, dat is de vraag. Ik weet wel, de wetenschap biedt mogelijke antwoorden. Ik heb ze allemaal gelezen en ze voldoen niet. Te veel 'waarschijnlijk' en 'vermoedelijk'. Er is ook een trend om zich af te zetten tegen het juk van de kerk, en dat speelt allemaal mee in de interpretatie van wat de onderzoekers vinden. Die onderzoekers zijn geen robots hé, het zijn mensen. Hoe ze ook beweren dat ze onpartijdig zijn, ze zijn het niet. Hun persoonlijke opvattingen spelen sowiso mee bij het interpreteren van de resultaten van hun onderzoeken. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben tegenover wetenschap even kritisch als tegenover de religie. Maar er is een heel groot verschil. Af en toe komen wetenschappers met een VERIFIEERBARE theorie., met keiharde, zichtbare, meetbare feiten waar je niet omheen kan. Dat is iets waar religieuzen sinds mensenheugnis nog NOOIT in slaagden, nl. ook maar één sprankeltje waarheid omtrent hun godheden aantonen. Citaat:
Die kritishce zin ontbreekt totaal bij de meeste religieuzen. Deze laatsten beweren dat ze onomstotelijk de eind-en beginoplossing voor alles hebben met hun goden. En bovendien zijn ze meestal nog vrij dreigend tegenover mensen die in die dwazigheid niet meegaan.
![]() |
![]() |