![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() The Euro Union navy who patrol these waters would not interfere because they feared there could be casualties (!)
All explanations are in Russian with a single exception of when a wounded pirate says something in English and the Russian soldier says "This is not a fishing boat." All conversations between the commandos are in Russian but the pictures speak for themselves. The soldiers freed their compatriots and the tanker. The Russian Navy Commandos moved the pirates back to the pirate vessel, searched it for weapons and explosives, then left and blew it up with all remaining pirates hand-cuffed to it.They used the anti-piracy laws of the 18th and 19th centuries where the captain of the rescuing ship has the right to decide what to do with the pirates. Usually, they were legally hanged with no lawyers or court proceedings required. Perhaps from now on, Russian ships will not be targets for Somalian pirates.Other nations might take note. "Без суда и следствия". Смотрите, девочки. Beeldmateriaal Dat is weer eens wat anders dan piraten vriendelijk vragen om geen boten en lading meer te stelen om ze daarna ook nog eens asiel aan te bieden. Ik denk dat ze de Russische boodschap veel beter zullen begrijpen.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weer een stel criminelen minder. De Eurokloten kunnen wel tegen de Libyers iets ondernemen maar de Somalische piraten krijgen vrij spel. En worden hartelijk ontvangen in crimineel Brussel, waar men de gevoelens en belangen van de burger in de grond trapt.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 augustus 2011 om 01:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou alle schepen die de Golf van Aden moeten passeren aanraden een Russische vlag op te hangen.
Russen zijn een zielloos volk zonder manieren en zo hoor je die piraten te behandelen. Waar is de tijd dat verkrachte Russische dames de penis van de Duitse soldaten afsneden en in hun mond stopten? Zo hoor je om te gaan met agressors. Maar dus niet aan het buffet van je all-in restaurant voor de goede verstandhouding ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan alleen maar aanraden de "sci fi romans" van Tom Kratman te lezen, vooral de Terra Nova /Patricio Carrera reeks.
In alle geval. Als we er van uitgaan dat de beelden fake zijn, dan moet iemand 2 schepen gebruikt hebben, een hele hoop figuranten, een stapel Kalashnikovs, wat kleiner speelgoed en een stapel explosieven.Dure grap voor een internetfilmpje. Indien het echt is, dan moet ik toegeven, het gebrek aan vis op een redelijk grote boot, de grote bemanning die niet echt gekleed is als arme vissers, de andere details zoals de nogal specifieke enterladder, de ecclectische stapel wapens, waaronder niet militaire kalashnikovs en de aangepaste laders zijn nogal duidelijke aanwijzingen dat de Russen hun methode, desondanks onmenselijk, wel realistisch is.
![]() |
#6 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.armybase.us/2009/04/russi...omali-pirates/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat nut heeft het van een USN CVN carrier te laten patrouilleren als de Regels van Inmenging (Engelse vertaling Rules of Engagement) verbieden van in te mengen. "Niet schieten, want op dat piratenschip , wat duidelijk een piratenschip is, zouden onschuldigen kunnen zitten". Het enige dat zo'n piraat moet doen dan is 1 halfdooie, 25 keer verkrachte gijzelaar op de boeg binden en er mag niet op geschoten worden, terwijl de gijzelaar niet liever zou hebben. Of nog ironischer, 1 van de meest gore piet piraten die zich op de boeg laat binden in perfecte Shakespearianse acteerstijl alsof ie onschuldig is...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 augustus 2011 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de russen doen enkel maar zo stoer omdat het russische leger nu eenmaal geen enkele accountability aanvaard. Als je gezin gegijzeld wordt in Moskou door terroristen, schieten de russen de terroristen af en kijken dan of er misschien eventueel nog gijzelaars leven, die zo lastig in de weg zitten bij dat afschieten. Hier kijken ze eerst naar de gijzelaars, omdat je anders niet alleen de volkswoede tegen je krijgt maar ook een serieuze juridische zaak. Moest er in de VS of in de EU een geval zich voordoen zoals bij de 'nord-ost' - gijzeling in Moskou waarbij 130 gijzelaars omkwamen door het gas dat gebruikt werd door de 'special forces', het kot was te klein en de special forces stonden aan de dop en de verantwoordelijke generaals en ministers voor de rechter. En dan heb ik het nog niet over de gijzelingsaktie in Beslan met 330 doden, waaronder 180 kinderen. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 11 augustus 2011 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er van af op welk vlak. Gaat U Uw auto parkeren op oudejaarsnacht in 1 van de "gemudjahedinde" banlieu's?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
beter als De 'toegeving' methode met als resultaat zo weinig mogelijk burgerslachtoffers en gevatte gijzelnemer(s)?
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel is u dat waard? Hoe lang wil je daarvoor werken? Citaat:
Ik vermoed dat je er anders over denkt als die mensen toevallig vrienden of familieleden zijn die je graag hebt. 2 maten, 2 gewichten lijkt me. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de gijzelnemers lafheid als schild nemen, tja, waar sta je dan. Ik wordt liever door mijn hersens geschoten door een anti-terreur agent die per ongeluk mist dan door een terrorist die expres een voorbeeld wil stellen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als de gijzelaars een menselijk schild nemen dan ga je onderhandelen, iets wat al meermaals het leven van mensen heeft gered. Ik zou liever hebben dat een aanval een laatste uitweg is, die alleen wordt genomen als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Je geeft me hier trouwens een valse dichotomie.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik prefereer een terrorist arme omgeving. Zodanig mijn hersens geen zoetzure bedekking voor de achterliggende gevel worden.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is dat zo? zijn er minder gijzelingsacties daar dan in Europa of de VS?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |