Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 19:38   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Vlaming mag geen Nederlander worden

De Hollanders op dit forum mengen zich graag in de Belgische communautaire discussies, waar ze eigenlijk niet het minste begrip over hebben.

60% onder hen wenst Vlaanderen in te lijven. Tot één Vlaming zich - God betert ! - tot Nederlander wil bekeren. Ho maar !

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 31 augustus 2011 om 19:39.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 19:53   #2
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De Hollanders op dit forum mengen zich graag in de Belgische communautaire discussies, waar ze eigenlijk niet het minste begrip over hebben.

60% onder hen wenst Vlaanderen in te lijven. Tot één Vlaming zich - God betert ! - tot Nederlander wil bekeren. Ho maar !
Een heel trieste zaak die het gevolg is van de aangescherpte immigratiepolitiek in Nederland.

Dankzij enorme aantallen niet-geïntegreerde derde wereld-paupers heeft men destijds in Nederland die inburgeringscursussen bedacht, maar omdat de overheid niet mag discrimineren, moet dat natuurlijk voor elke buitenlander gelden, en daar is deze meneer nu helaas de dupe van. Te gek voor woorden eigenlijk.
Oud 31 augustus 2011, 20:43   #3
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Een heel trieste zaak die het gevolg is van de aangescherpte immigratiepolitiek in Nederland.

Dankzij enorme aantallen niet-geïntegreerde derde wereld-paupers heeft men destijds in Nederland die inburgeringscursussen bedacht, maar omdat de overheid niet mag discrimineren, moet dat natuurlijk voor elke buitenlander gelden, en daar is deze meneer nu helaas de dupe van. Te gek voor woorden eigenlijk.
Kortom, de Hollandse regelneverij moet niets komen leren aan de Belgische ...
Oud 31 augustus 2011, 20:45   #4
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik snap niet wat er mis is... ze passen hun regelgeving consistent toe... :/

gewoon weer een rondje Hollander-bashen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 13:07   #5
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik snap niet wat er mis is... ze passen hun regelgeving consistent toe... :/

gewoon weer een rondje Hollander-bashen
Excuseer, nederige Zuid-Nederlanders zijn mijn beste vrienden.
Oud 1 september 2011, 13:45   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Hij is een autosloper, dus waarschijnlijk een kamper of een tokkie ?
Dat verklaart alles.
Tuig is het, autoslopers.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 13:51   #7
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat verklaart alles.
En die hebben ze in Nederland niet ? Flodders enzo ...
Oud 1 september 2011, 14:01   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die hebben ze in Nederland niet ? Flodders enzo ...
Het barst hier van de tokkies en aso's.

Ma Flodder en haar zonen zijn meer een filmsterren hè.
En die ene dochter, hoe heet ze ook al weer ?
Tatjana Simic, die volgt ook cursussen autotechniek.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 1 september 2011 om 14:02.
Oud 1 september 2011, 14:19   #9
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Kortom, de Hollandse regelneverij moet niets komen leren aan de Belgische ...
alleen passen de Nederlanders hun regels resoluut toe. In belgie worden de regels al dan niet toegepast naargelang de taal. Zie arrest van het grondwettelijk hof ivb BHV, de taalwetgeving in Brussel enz. enz.
Oud 1 september 2011, 14:33   #10
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Nederland doet er best aan deze filter toe te passen om te voorkomen dat de Belgitude doordringt in de noordelijke Vrijstaat.
Wordt die mens verboden aan de procedure deel te nemen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 14:47   #11
giserke
Banneling

Standaard

Alleen is Nederland in dit geval illegaal bezig.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 15:40   #12
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Groot gelijk die Hollanders.
Een volk dat zich stilaan aan het herstellen is van de policorrecte waanzin.

Als die gast dan toch zo goed nederlands spreekt en zo goed ingeburgerd is...dat hij dan zijn examen gaat doen hé...hij moet trouwens toch naar het stadhuis voor zijn paspoort, of is ook dat er ver over?
Ik kon perfect auto rijden en toch heb ik mijn autorijexamen moeten afleggen zoals iedereen.
Denkt die gast nu echt dat men overal eieren onder zijn gat gaan leggen?

Hup Holland hup...
Oud 1 september 2011, 15:54   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Steven Strijckers woont al 10 jaar in Nederland. De 34-jarige Belg, die oorspronkelijk uit Genk komt, probeert al al die jaren de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Dat loopt echter spaak op één punt. "Volgens de Nederlandse overheid spreek ik onvoldoende Nederlands."

"Ik moet nu een taalexamen afleggen om Nederlander te worden, maar dat weiger ik", aldus Strijckers. De Genkenaar woont sinds 2001 met vrouw en kinderen in het Limburgse Munstergeleen. Ook werkt hij daar al jaren. "Ik voel me meer Nederlander dan Belg", vertelt hij tegenover Het Belang van Limburg.

Dat is echter niet genoeg om genaturaliseerd te kunnen worden. “Bij de gemeente Sittard-Geleen moest ik een document inleveren waaruit blijkt dat ik voldoende Nederlands spreek. Op zich is dat al absurd, ik spreek al mijn hele leven Nederlands, maar ik heb het dan toch maar gedaan.”

De problemen begonnen daar echter pas. "Wie Nederlander wil worden, moet een diploma of getuigschrift voorleggen van een middelbare schoolopleiding, met een voldoende voor Nederlands. Probleem is dat ik dat niet heb. Ik ben maar tot het derde middelbaar naar school geweest. Daarna ben ik op leercontract gegaan."

Steven moet nu een taalexamen afleggen. Dat weigert hij echter. "Ik ben altijd de eerste die zegt dat iemand een inburgeringscursus moet volgen als hij de taal niet spreekt, verstaat of begrijpt. Maar ik spreek Nederlands, hé. Dit is belachelijk, én discriminerend."
Oud 1 september 2011, 17:03   #14
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Groot gelijk die Hollanders.
Een volk dat zich stilaan aan het herstellen is van de policorrecte waanzin.

Als die gast dan toch zo goed nederlands spreekt en zo goed ingeburgerd is...dat hij dan zijn examen gaat doen hé...hij moet trouwens toch naar het stadhuis voor zijn paspoort, of is ook dat er ver over?
Ik kon perfect auto rijden en toch heb ik mijn autorijexamen moeten afleggen zoals iedereen.
Denkt die gast nu echt dat men overal eieren onder zijn gat gaan leggen?

Hup Holland hup...
Op zich heb je natuurlijk gelijk, maar ergens is het toch te zot voor woorden dat een geboren en getogen Vlaming die zijn hele leven gewoon dezelfde taal heeft gesproken, een examen Nederlands moet gaan afleggen, terwijl in Nederland inburgering niet verplicht is voor Turken dankzij één of ander stompzinnig EU-verdrag dat iemand in een vlaag van verstandsverbijstering heeft getekend.
Oud 1 september 2011, 17:33   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat verklaart alles.
Waar woont die kerel. Maaskantje.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 17:38   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zich heb je natuurlijk gelijk, maar ergens is het toch te zot voor woorden dat een geboren en getogen Vlaming die zijn hele leven gewoon dezelfde taal heeft gesproken, een examen Nederlands moet gaan afleggen, terwijl in Nederland inburgering niet verplicht is voor Turken dankzij één of ander stompzinnig EU-verdrag dat iemand in een vlaag van verstandsverbijstering heeft getekend.
In het verleden heb ik verschillende mensen ingeschreven op de wachtlijst voor een sociale woning en daarvoor heb je in Vlaanderen tegenwoordig ook al attesten voor nodig. Begin maar ééns aan een pé en mé van 70 uit te leggen dat ze een diploma moeten voorleggen om op die wachtlijst te raken. Nu in die Huizen van het Nederlands zijn ze flexibel en doen ze "taaltesten" per telefoon wat wellicht niet mag maar kom. Ik ga geen bompas naar Brugge of wherever sturen om ze daar een taaltest af te laten nemen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 17:59   #17
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij die Vlaming gaat het om naturalisatie tot Nederlander.
Bij de niet-verplichte-inburgering van Turken gaat het om een verblijfsvergunning.
Als die Turk Nederlander wil worden zal hij toch ook een voldoende voor Nederlands moeten laten zien.

Ik snap die man trouwens niet goed. Als hij zijn hele leven Nederlands heeft gesproken dan slaagt hij toch met vlag en wimpel voor dat examen? Het is nu eenmaal de regel bij naturalisatie dat je een voldoende voor Nederlands kunt voorleggen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 18:21   #18
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Bij de niet-verplichte-inburgering van Turken gaat het om een verblijfsvergunning.
Als die Turk Nederlander wil worden zal hij toch ook een voldoende voor Nederlands moeten laten zien.

Ik snap die man trouwens niet goed. Als hij zijn hele leven Nederlands heeft gesproken dan slaagt hij toch met vlag en wimpel voor dat examen? Het is nu eenmaal de regel bij naturalisatie dat je een voldoende voor Nederlands kunt voorleggen.
Ik mag aannemen dat hij met vlag en wimpel voor zijn examen zal slagen, ja. Ik ben even op zoek gegaan naar de examens"eisen" en die stellen echt helemaal niks voor:

Citaat:
Basisexamen inburgering

Het basisexamen inburgering in het buitenland bestaat uit drie onderdelen:

de toets Kennis van de Nederlandse Samenleving (KNS),
de Toets Gesproken Nederlands (TGN),
de toets Geletterdheid en Begrijpend Lezen (GBL).

U legt het examen af op een ambassade of een consulaat-generaal in uw land van herkomst of van bestendig verblijf. Het examen wordt afgenomen via een telefoon die in directe verbinding staat met een sprekende computer. U hoort de vragen die de computer stelt via een hoofdtelefoon. U moet daarop antwoord geven via een microfoon die aan de hoofdtelefoon vastzit. U kunt deze computer géén vragen stellen. Als u vragen hebt, moet u die stellen aan de medewerker van de ambassade voordat het examen begint. Als het examen eenmaal is begonnen, kunt u geen vragen meer stellen. Uw antwoorden worden automatisch beoordeeld door een examencomputer.

U hoeft tijdens het examen NIET te schrijven.

1. Toets Kennis van de Nederlandse Samenleving

Het examenonderdeel Kennis van de Nederlandse Samenleving bestaat uit vragen die gaan over de film Naar Nederland. Deze film gaat over Nederland. U bekijkt de film thuis. U kunt kiezen uit verschillende talen. Er staat op elke dvd ook een Nederlands gesproken versie. De vragen gaan over de film. De vragen zijn in het Nederlands, u moet in het Nederlands antwoorden.
U kunt alle vragen en antwoorden thuis bestuderen. Deze 100 vragen staan in het fotoboek. Tijdens het examen op de ambassade moet u 30 vragen beantwoorden. U krijgt daarvoor een boekje met foto’s. Bij elke foto hoort één vraag. U hoort de vragen één voor één door de telefoon. U geeft uw antwoorden via de telefoon. Let goed op: u moet zelf de bladzijden omslaan.

2. Toets Gesproken Nederlands

De Toets Gesproken Nederlands (TGN) toetst of u Nederlands kunt spreken en luisteren op niveau A1 van het Europese Raamwerk voor Moderne Vreemde Talen. U hoeft voor deze toets niet te kunnen lezen of schrijven. Er zijn vijf onderdelen met vier soorten opdrachten:

zinnen nazeggen
korte vragen beantwoorden
tegenstellingen geven
zinnen nazeggen
twee keer een verhaaltje navertellen.

Elk deel begint met een instructie in het Nederlands. Bij de eerste drie delen geeft de computer u ook steeds een voorbeeld.
U hoort alle opdrachten één voor één door de telefoon. U geeft ook antwoord door de telefoon. Uw antwoorden worden automatisch beoordeeld door de examencomputer.

3. Toets Geletterdheid en Begrijpend Lezen

De Nederlandse taal wordt geschreven in het Latijnse schrift, net als bijvoorbeeld het Engels, het Frans en het Spaans. De toets Geletterdheid en Begrijpend Lezen meet of u de Nederlandse taal kunt lezen op niveau A1 van het Europees Raamwerk voor Moderne Vreemde Talen. Daarvoor leest u voor uit een toetsboekje.
Er zijn vijf soorten opgaven:

u leest woorden voor
u leest zinnen voor
u leest kleine stukjes tekst voor
u kiest een woord om een zin aan te vullen
u geeft antwoord op een vraag over een stukje tekst

U spreekt bij dit onderdeel in de telefoon, net als bij de andere twee examenonderdelen. Een spraakcomputer zegt wat u moet doen, geeft voorbeelden en neemt uw antwoorden op.

Voor de toets GBL hoeft u NIET te kunnen schrijven.

http://www.naarnederland.nl/het-examen
Het feit dat er expliciet staat dat "inburgeraars" zélf de bladzijden moeten omslaan en dat men NIET hoeft te kunnen schrijven, geeft zowel het niveau van het examen als van de doorsnee inbugeraars aan.

En ik maar denken dat men in Nederland naar een kenniseconomie streefde...
Oud 1 september 2011, 18:26   #19
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
alleen passen de Nederlanders hun regels resoluut toe. In belgie worden de regels al dan niet toegepast naargelang de taal.
Wij passen misschien onze eigen regels maar half toe (en dat verdient verbetering) maar we houden wel ons contractueel woord. En d�*t is in Nederland wel effe anders (Westerschelde, Hedwige-polder, Ijzeren Rijn ...)

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 1 september 2011 om 18:26.
Oud 1 september 2011, 18:28   #20
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

2

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be