![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Hollanders op dit forum mengen zich graag in de Belgische communautaire discussies, waar ze eigenlijk niet het minste begrip over hebben.
60% onder hen wenst Vlaanderen in te lijven. Tot één Vlaming zich - God betert ! - tot Nederlander wil bekeren. Ho maar ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 31 augustus 2011 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dankzij enorme aantallen niet-geïntegreerde derde wereld-paupers heeft men destijds in Nederland die inburgeringscursussen bedacht, maar omdat de overheid niet mag discrimineren, moet dat natuurlijk voor elke buitenlander gelden, en daar is deze meneer nu helaas de dupe van. Te gek voor woorden eigenlijk.
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() ik snap niet wat er mis is... ze passen hun regelgeving consistent toe... :/
gewoon weer een rondje Hollander-bashen
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is een autosloper, dus waarschijnlijk een kamper of een tokkie ?
Dat verklaart alles. Tuig is het, autoslopers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ma Flodder en haar zonen zijn meer een filmsterren hè. En die ene dochter, hoe heet ze ook al weer ? Tatjana Simic, die volgt ook cursussen autotechniek. ![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 1 september 2011 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() alleen passen de Nederlanders hun regels resoluut toe. In belgie worden de regels al dan niet toegepast naargelang de taal. Zie arrest van het grondwettelijk hof ivb BHV, de taalwetgeving in Brussel enz. enz.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland doet er best aan deze filter toe te passen om te voorkomen dat de Belgitude doordringt in de noordelijke Vrijstaat.
Wordt die mens verboden aan de procedure deel te nemen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Alleen is Nederland in dit geval illegaal bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Groot gelijk die Hollanders.
Een volk dat zich stilaan aan het herstellen is van de policorrecte waanzin. Als die gast dan toch zo goed nederlands spreekt en zo goed ingeburgerd is...dat hij dan zijn examen gaat doen hé...hij moet trouwens toch naar het stadhuis voor zijn paspoort, of is ook dat er ver over? Ik kon perfect auto rijden en toch heb ik mijn autorijexamen moeten afleggen zoals iedereen. Denkt die gast nu echt dat men overal eieren onder zijn gat gaan leggen? Hup Holland hup...
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steven Strijckers woont al 10 jaar in Nederland. De 34-jarige Belg, die oorspronkelijk uit Genk komt, probeert al al die jaren de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Dat loopt echter spaak op één punt. "Volgens de Nederlandse overheid spreek ik onvoldoende Nederlands."
"Ik moet nu een taalexamen afleggen om Nederlander te worden, maar dat weiger ik", aldus Strijckers. De Genkenaar woont sinds 2001 met vrouw en kinderen in het Limburgse Munstergeleen. Ook werkt hij daar al jaren. "Ik voel me meer Nederlander dan Belg", vertelt hij tegenover Het Belang van Limburg. Dat is echter niet genoeg om genaturaliseerd te kunnen worden. “Bij de gemeente Sittard-Geleen moest ik een document inleveren waaruit blijkt dat ik voldoende Nederlands spreek. Op zich is dat al absurd, ik spreek al mijn hele leven Nederlands, maar ik heb het dan toch maar gedaan.” De problemen begonnen daar echter pas. "Wie Nederlander wil worden, moet een diploma of getuigschrift voorleggen van een middelbare schoolopleiding, met een voldoende voor Nederlands. Probleem is dat ik dat niet heb. Ik ben maar tot het derde middelbaar naar school geweest. Daarna ben ik op leercontract gegaan." Steven moet nu een taalexamen afleggen. Dat weigert hij echter. "Ik ben altijd de eerste die zegt dat iemand een inburgeringscursus moet volgen als hij de taal niet spreekt, verstaat of begrijpt. Maar ik spreek Nederlands, hé. Dit is belachelijk, én discriminerend." |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Bij de niet-verplichte-inburgering van Turken gaat het om een verblijfsvergunning. Als die Turk Nederlander wil worden zal hij toch ook een voldoende voor Nederlands moeten laten zien. Ik snap die man trouwens niet goed. Als hij zijn hele leven Nederlands heeft gesproken dan slaagt hij toch met vlag en wimpel voor dat examen? Het is nu eenmaal de regel bij naturalisatie dat je een voldoende voor Nederlands kunt voorleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik maar denken dat men in Nederland naar een kenniseconomie streefde...
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Wij passen misschien onze eigen regels maar half toe (en dat verdient verbetering) maar we houden wel ons contractueel woord. En d�*t is in Nederland wel effe anders (Westerschelde, Hedwige-polder, Ijzeren Rijn ...)
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 1 september 2011 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |