Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 12:08   #1
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard De "zegeningen" van de multicul: Libanon op Madurodamformaat

De Diamantbuurt in Amsterdam is een typische multiculturele wijk zoals er zovele van in Europa zijn. Hoe prachtig al die verschillende culturen en kleurrijke mensen met elkaar samenleven, met elkaar omgaan en elkaar vreedzaam en vol verdraagzaamheid bejegenen, is in onderstaande reportage aardig beschreven:

Citaat:
Dichtgetimmerde ramen tegen rondvliegend glas. Drie sloten op de buitendeur. Een advocaat van woning-stichting Eigen Haard die spreekt van ‘een veldslag’. Een authentiekere conflictsituatie dan die in de roemruchte Diamantbuurt in Amsterdam-Zuid is in Nederland nauwelijks denkbaar. Zeker als de schermutselingen plaatsvinden rond – what’s in a name – de Granaatstraat.

Een hoofdrolspeler in dit Libanon op Madurodamformaat is P., een kaal geschoren man met ondanks een leeftijd van 36 jaar een opvallend jong uiterlijk. We drinken koffie op een terras. Als puber werd hij door warlord Charles Taylor de oorlog van Liberia in getrokken. Hij schoot zijn AK 47-machinepistool leeg op mensen en ze schoten terug. Als bewijs trekt hij zijn joggingbroek naar beneden en toont een litteken van een kogelwond in zijn bovenbeen. Zijn keuze om te vechten was logisch. Hij moest zijn familie beschermen. ‘Als je geen geweer draagt, ben je de slaaf van de militairen.’

In 2008 kwam P. naar Nederland en raakte verzeild in de wijk aan de Amstel, te midden van losers, drugs- en alcoholgebruikers. ‘Ik heb geen probleem met de buurt. De buurt heeft een probleem met mij’, stelt de ex-kindsoldaat die in echtscheiding ligt met zijn echtgenote mevrouw W., de 57-jarige bewoonster op nummer 74. Die sleept op haar beurt ook een litanie van geweld mee. ‘Mijn hart brandt van alle ellende die me is aangedaan’, verzucht ze zonder een spoor van cynisme, in een zwarte jurk met witte stippen.

Haar 26-jarige zoon, uit een eerder huwelijk met een andere Liberiaan, was een slachtoffer van een groep criminelen, de Van Wougroep. In 2008 bemerkte ze dat hij verwondingen over zijn lichaam had. Een tand was afgebroken bij het zogenoemde ‘tandenslijpen’ waarbij iemand op zijn hoofd is gaan staan. Hij werd gemarteld omdat hij een schuld niet zou hebben afbetaald en werd vervolgens voor zo’n 40.000 euro afgeperst. ‘Hij zweeg tegenover mij. Hij is licht autistisch. Maar op zijn borst en genitaliën stonden de afdrukken van een strijkbout.’

De dader, buurjongen Abdelmajid el J., is vorige maand veroordeeld tot tien jaar cel. De rechtbank sprak van extreem gewelddadige afpersing en ‘sadistische praktijken’. Mevrouw W.: ‘Mijn zoon en ik hebben onze nek uitgestoken om die crimineel achter de tralies te krijgen.’

Nou, dat heeft ze geweten. Al tijdens de afpersing vlogen de stenen door de ramen en werd met pistolen gezwaaid. Ze kreeg briefjes in de bus van: ‘Vuile jodin we pakken je.’ De Mezoeza, een kokertje met een Hebreewse tekst, aan de deurpost heeft ze verwijderd. ‘Als ik door de straat loop, wordt er voor me op de stoep gespuugd.’

Ex-kindsoldaat P.: ‘In Afrika zou ik mijn vrouw elders onderbrengen en de wijk in een maand schoonvegen. Want ik ben de enige die geweld goed aankan. Tegen Moustafa, de broer van Abdelmajid, zei ik: ‘De volgende keer als ik je nog een keer met een wapen zie, sleur ik je naar de politie.’ Ook Moustafa zucht inmiddels in een cel wegens geweldpleging.

En dan is er die tweede grote boosdoener, de Surinaamse buurvrouw N., die met een overlastdossier uit West acht jaar geleden naast mevrouw W. kwam wonen en haar uitschold voor ‘oud wijf’. Al speurend naar papieren die haar gelijk moeten bevestigen toont W. een opsomming die ze naar de woningstichting stuurde. ‘Ze gooide eens een stoeptegel naar mijn hoofd en sloeg mijn bril van mijn hoofd.’

Mevrouw W.: ‘Als je haar spreekt denk je: ‘wat een zacht lief vrouwtje’. Maar ze is een duivelin.’

Ex-kindsoldaat P. verhaalt over de buurvrouw die op straat achter hem aankwam met een bezem, waarbij hij een slag moest afweren. Een bobbel op zijn rechterhand is het bewijs.

Mevrouw N. zucht. Ze is een gelovig mens en ze laat graag God haar lot bepalen, maar ze is niet van plan te vertrekken. ‘Mijn zoon van 12 jaar gaat voor het eerst naar de middelbare school. Het gaat erg goed op de voetbalclub. Nu verhuizen, nee. De burgemeester wil een harde aanpak van criminelen maar ik ben geen crimineel. Ik heb het ongeluk naast deze vrouw te wonen.’

Bij deze mevrouw W. staan ook de tranen in de ogen. De bedreigingen, het ingooien van ramen, de ruzie met de buren zetten haar man uiteindelijk aan tot huiselijk geweld. Mevrouw W.: ’Hij liet me alle hoeken van de kamer zien. Hij sloeg me binnen, maar ook voor de deur.’ Als er iemand slachtoffer is, is zij het wel.

Beteuterd erkent P. zijn fouten. Hij is zonder morele waarden opgegroeid. Er zit geen discipline in verankerd. Soms wordt de druk in zijn hoofd te veel en teisteren flashbacks hem. ‘Dan zie ik lijken liggen die we opzij moeten rollen om plaats te maken. Of ben ik getuige van het afhakken van ledematen.’ Momenteel zwerft hij langs opvangcentra en parken.

Zie verder ook:
http://www.depers.nl/binnenland/5853...problemen.html
http://www.depers.nl/binnenland/5846...mantbuurt.html
http://www.depers.nl/binnenland/5779...oeten-weg.html

Een "Libanon op Madurodamformaat" dus, waar Marokkaanse straatjihadi's het aan de stok krijgen met getraumatiseerde gewelddadige ex-kindsoldaten van Liberiaanse makelij waarvan er eentje met een joodse vrouw getrouwd is en die hij dan ook mishandelt, die ook al problemen hebben met Surinamers. Iedereen staat elkaar naar het leven, er worden ruiten ingegooid, mensen met strijkijzers verminkt, molotov-cocktails vliegen in het rond, jodenhaat tiert er welig, er wordt geslagen, al of niet met stokken, bezems en andere zaken, drugs en alcohol, de politie komt er, als ze al komen, alleen massaal en met scherfwerende vesten, er is een gebrek aan morele waarden, huiselijk geweld is er daarentegen in overvloed, mensen zijn psychotisch, homo's, joden en autochtonen worden er weggepest, auto's bekrast en vernield, en noem het allemaal maar op.

Was dit slechts een alleenstaand geval geweest, dan zou het in een wat groter perspectief allemaal nog wel meevallen, maar dit is helaas typisch voor alle multicultureel verrijkte steden, wijken en buurten van West-Europa. Overal zijn er van dit soort Libanons op Madurodamformaat.
Hiertegen werd al in 1968 gewaarschuwd door de Brit Enoch Powell in zijn beroemde "Rivers of Blood"-toespraak, waarvan hier een vertaling in het Nederlands te lezen is. Wat Powell beschreef en waar hij voor waarschuwde, gold niet alleen het VK, maar alle landen die toentertijd bezig waren met de multicul over de mensen uit te storten zonder dat daarom gevraagd werd, zonder dat de bevolking inzake gehoord werd.
Het resultaat is er dan ook naar: Libanons op Madurodamformaat, maar voor hoe lang nog? Hoe lang nog voor heel West-Europa in één groot Libanon is veranderd?
Oud 19 augustus 2011, 12:56   #2
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Schrijnend...
En als we niet stoppen met alle mogelijke migranten binnen te pakken, ja, dan wordt het mogelijk een Europees Libanon.
Oud 20 augustus 2011, 16:50   #3
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

*zucht*
Zoveelste haattopic tegen mensen met een ander kleurtje.

Soit racisme is van alle tijden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Evil_May_Day

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 17:30   #4
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
*zucht*

Heb je nog iets ontopic te vertellen, of hou je het bij deze "hoogstaande" bijdrage?
Oud 20 augustus 2011, 17:41   #5
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zucht*

een schande dat RACISME van de allahtonen tov zwart afrikanen en joden
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 00:40   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zucht*

Racisme niet verwarren met de waarheid zeggen of feiten aanklagen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 13:20   #7
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zucht*

Idd racisme is van alle tijden.
Enkel dat wij ditmaal het lijdend voorwerp zijn van de haat, van de mensen dan nog die wij een betere toekomst bieden. Ironisch genoeg.

In elk geval, in mijn ogen zijn er geen slachtoffers maar enkel vrijwilligers.
Maw je moet je lot in handen nemen en terugslaan.
We zullen minstens terug even gemeen moeten worden als de tegenstrever.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 15:28   #8
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Enkel dat wij ditmaal het lijdend voorwerp zijn van de haat, van de mensen dan nog die wij een betere toekomst bieden. Ironisch genoeg.

Zoals Breivik heeft gedaan ofzo?

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 21 augustus 2011, 19:49   #9
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

En daar ging dan zijn laatste argument...
Ik denk dat U net iets boven het gemiddelde zit.
Ik geloof dat het gemiddeld op een politiek forum 6 posts duurt voordat iemand 'hitler!' of in dit geval een andere idioot, roept om dan zogezegd het grote gelijk te behalen.
Want je stelt je discuttieoppontent eventjes gelijk met hitler - waar elk weldenkend mens het niet mee eens is- en dus heb je je punt maar gewonnen/gemaakt?!
Hoe belachelijk.

Maar on topic;
Maar we zullen dat als groep moeten invullen.
Het laten passeren zoals het de afgelopen 20jaar gegaan is, zal toch wel stilletjes aan voorbij zijn denk ik.

Ik hoor hoe langer hoe meer in mijn omgeving aanzetten tot reacties.
Ik lees en hoor in de media toch ook meer en meer reacties die er op wijzen dat de europese autochtoon het wat beu wordt en minder op de politiekers rekent om 't op te lossen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 21 augustus 2011 om 19:53.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 21:26   #10
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En daar ging dan zijn laatste argument...
Ik denk dat U net iets boven het gemiddelde zit.
Ik geloof dat het gemiddeld op een politiek forum 6 posts duurt voordat iemand 'hitler!' of in dit geval een andere idioot, roept om dan zogezegd het grote gelijk te behalen.
Want je stelt je discuttieoppontent eventjes gelijk met hitler - waar elk weldenkend mens het niet mee eens is- en dus heb je je punt maar gewonnen/gemaakt?!
Hoe belachelijk.

Maar on topic;
Maar we zullen dat als groep moeten invullen.
Het laten passeren zoals het de afgelopen 20jaar gegaan is, zal toch wel stilletjes aan voorbij zijn denk ik.

Ik hoor hoe langer hoe meer in mijn omgeving aanzetten tot reacties.
Ik lees en hoor in de media toch ook meer en meer reacties die er op wijzen dat de europese autochtoon het wat beu wordt en minder op de politiekers rekent om 't op te lossen.
Toen ik jong was werden politici nog als " meneren " beschouwd, mensen waar je toch respect voor moest hebben, zelfs als ze van andere partijen waren dan degene waar je voor stemde.
Vandaag hoor ik vrijwel overal door vrijwel iedereen zeggen dat het voor het merendeel een bende uitschot is, ongeacht hun politieke kleur...
En het spijtigste is dat al die mensen gelijk hebben...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 22:38   #11
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Valt wel mee hoor.

De m2 prijzen in de Diamantbuurt, Amsterdam (Oostelijk gedeelte van de PIJP) liggen tussen de 4500 en 6000 euro per meter.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 00:44   #12
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals Breivik heeft gedaan ofzo?
Ah, ze hebben die eindelijk vrijgelaten, en die woont nu in Amsterdam?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 05:33   #13
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
*zucht*

Dit is niet de goede manier om hier iemand te vinden die u overeind zou willen helpen hoor!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 05:38   #14
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Right: hoe beginnen we daaraan?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 20:19   #15
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
*zucht*

Riots zijn van alle tijden bedoel je en tegenwoordig worden die vooral uitgevoerd door ander kleurtjes en tegen de witte medemens..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 20:37   #16
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Riots zijn van alle tijden bedoel je en tegenwoordig worden die vooral uitgevoerd door ander kleurtjes en tegen de witte medemens..
Op dit forum en in Breiviks manifest vindt je nochtans net dezelfde "hatespeech" en oproepen tot geweld tegen migranten of allochtonen.

Citaat:
Bell called on all "Englishmen to cherish and defend themselves, and to hurt and grieve aliens for the common weal".[2] Over the following two weeks there were sporadic attacks on foreigners and rumours abounded that "on May Day next the city would rebel and slay all aliens".[2]

Oud 23 augustus 2011, 20:44   #17
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Op dit forum en in Breiviks manifest vindt je nochtans net dezelfde "hatespeech" en oproepen tot geweld tegen migranten of allochtonen.
Linkje a.u.b.

Je overschat de invloed van de nieuwe media..iets wat er niet al is kan je niet versterken...je gaat dezelfde weg op als de ultraconservatieve anti gaming lobby die vindt dat gewelddadige games 'aanzetten tot echt geweld'..

En btw , alleen Breivik heeft zijn eigen oproepen uitgevoerd..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 augustus 2011 om 20:44.
Oud 23 augustus 2011, 20:53   #18
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Linkje a.u.b.
Kijk gewoon naar de lijst met mensen die geband zijn op dit forum voor racisitische posts.

Citaat:
Je overschat de invloed van de nieuwe media..iets wat er niet al is kan je niet versterken...je gaat dezelfde weg op als de ultraconservatieve anti gaming lobby die vindt dat gewelddadige games 'aanzetten tot echt geweld'..
Je ontkent dus dat mensen kunnen radicaliseren onder invloed van forums en geschriften?

Citaat:
En btw , alleen Breivik heeft zijn eigen oproepen uitgevoerd..
Timothy McVeigh, Hans Van Temsche, etc. De lijst gaat door hoor.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 augustus 2011 om 20:54.
Oud 23 augustus 2011, 21:16   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
New York, Londen, Madrid,etc. De lijst is eindeloos.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 22:55   #20
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk gewoon naar de lijst met mensen die geband zijn op dit forum voor racisitische posts.

Je ontkent dus dat mensen kunnen radicaliseren onder invloed van forums en geschriften?

Radicaliseren is het radicaler beleven van een overtuiging..die er al was dus..
Timothy McVeigh en Hans van Temsche hebben nooit de oproepen van Breivik gelezen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 augustus 2011 om 22:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be