Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 augustus 2011, 01:03   #1
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard Mijn voorstel omtrent het minderhedenverdrag

In navolging van ...

Dit lijkt me echter gematigder. Dit worden dus de nieuwe faciliteiten, in die gemeentes waar er een historische minderheid is.

Nederlandstalig met Franstalige minderheid: Spiere-Helkijn, Ronse, Herstappe & Voeren
Franstalig met Nederlandstalige minderheid: Komen-Waasten, Moeskroen, Mont-de-l'Enclus, Edingen, Terhulpen & Aubel
Franstalig met Duitstalige minderheid: Blieberg, Welkenraedt, Baelen, Weismes, Malmédy, Martelange, Attert, Arlon, Messancy, Aubange

Wat denken jullie?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 26 augustus 2011 om 01:17.
Nebur is offline  
Oud 26 augustus 2011, 07:26   #2
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[Francofoon-modus=]Dat je een nazistische genocidair bent.[/Francofoon-modus]
SDG is offline  
Oud 27 augustus 2011, 15:59   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
In navolging van ...

Dit lijkt me echter gematigder. Dit worden dus de nieuwe faciliteiten, in die gemeentes waar er een historische minderheid is.

Nederlandstalig met Franstalige minderheid: Spiere-Helkijn, Ronse, Herstappe & Voeren
Franstalig met Nederlandstalige minderheid: Komen-Waasten, Moeskroen, Mont-de-l'Enclus, Edingen, Terhulpen & Aubel
Franstalig met Duitstalige minderheid: Blieberg, Welkenraedt, Baelen, Weismes, Malmédy, Martelange, Attert, Arlon, Messancy, Aubange

Wat denken jullie?
Je vergeet de Picardiens in het westen van Wallonië. Die horen niet bij de echte Walen.
Blieberg / Baelen en nog wat gemeenten zijn niet Duits maar Platdietsch, ze horen meer bij Voeren en Aubel dan bij de Duitstalige kantons.
fonne is offline  
Oud 27 augustus 2011, 21:10   #4
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ook de relevantie van het stukje lichtgroen onderaan provincie Luxemburg ontgaat me. Heb daar nog nooit iemand Duits horen spreken.
bgf324 is offline  
Oud 27 augustus 2011, 21:38   #5
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ook de relevantie van het stukje lichtgroen onderaan provincie Luxemburg ontgaat me. Heb daar nog nooit iemand Duits horen spreken.
Niet goed geluisterd dan. De Arelerspruch (een dialekt van het Letzebürgsch) is nog altijd niet uitgestorven. Velen gebruiken het overigens als ze in het GH gaan werken.
fonne is offline  
Oud 27 augustus 2011, 22:05   #6
FDM
Banneling

Standaard

maar een officiele taal leren .. hoo maar
FDM is offline  
Oud 28 augustus 2011, 15:25   #7
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je vergeet de Picardiens in het westen van Wallonië. Die horen niet bij de echte Walen.
Blieberg / Baelen en nog wat gemeenten zijn niet Duits maar Platdietsch, ze horen meer bij Voeren en Aubel dan bij de Duitstalige kantons.
Het dialect van Eupen is niet veel verschillend van dat in Baelen bijvoorbeeld. Het is inderdaad Platdietsch, het is tussen Nederlands en Duits in eigenlijk.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 28 augustus 2011, 15:26   #8
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Historische minderheden, zegt u dat iets?

Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be