![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Burgeroorlog, een optie? | |||
| Nee, nog liever België dan een onafhankelijk Vlaanderen door geweld |
|
9 | 19,57% |
| De optie van een gewapend conflict moet overwogen worden als andere opties uitgeput raken |
|
14 | 30,43% |
| Ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen geweld |
|
7 | 15,22% |
| Ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en als dat gevaar dreigt moet er maar oorlog komen |
|
3 | 6,52% |
| Laat maar komen, die oorlog! |
|
13 | 28,26% |
| Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Is een burgeroorlog een optie om het nationalistisch conflict in België op te lossen?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oei !!
Zijn er plannen dat Belgicisten de wapens gaan opnemen om ons, vredelievende flaminganten, manu militari tot betere politieke gevoelens te brengen ? (of is het dat niet, wat je wou horen ??)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 augustus 2011 om 17:21. |
|
|
|
|
#3 |
|
|
Zo vredelievend ben je toch niet...
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke nationalistisch conflict?
|
|
|
|
#6 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Uw antwoorden zijn ook verkeerd geformuleerd: u suggereert (bij antwoord 4) dat de Vlaamse onafhankelijkheid op zich een gevaar is. Kunt u dat even toelichten? Objectieve antwoorden zouden zijn: 1) Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, en desnoods mag geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken. 2) Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar er mag geen geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken (behalve bij zelfbescherming). 3) Ik ben tegen Vlaamse onafhankelijkheid, en desnoods mag geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken. 4) Ik ben tegen Vlaamse onafhankelijkheid, maar er mag geen geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken (behalve bij zelfbescherming).
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 26 augustus 2011 om 17:36. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Vlaming in het algemeen toch duidelijk wel. In een ander land had men de parvenu's allang uit hun villa's gehaald om ze op straat dood te slagen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 augustus 2011 om 17:27. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
oproep tot geweld is verboden dat ik weet.
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 26 augustus 2011 om 17:33. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat moet gij zeggen !
Met het woord "war" in uwe nick. Mijn leuze is tenminste "make love, no war" !! (ik heb dat eens uitgelegd aan de burgemeesteres van Aalst, en sedertdien roept ze dat van daken en torens)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#12 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#13 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Er is helemaal geen nood aan geweld. Alleen bij een regelrechte annexatie van Vlaams grondgebied zou dat gerechtvaardigd zijn, in de zin dat elke soevereine staat het recht heeft zich te verdedigen. Voorlopig is dat allemaal hoe dan ook niet aan de orde.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
Wat een getroll toch weer
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
Een optie zou zijn dat men mensen zoals BWarrior zou colloqueren...
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeveel staan de kalasjnikows op de markt van Molenbeek tegenwoordig?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
#18 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hoewel, voor de luiaards ligt de oplossing van het nationalistisch conflict in België voor de hand : alles op zijn beloop laten, zoals men al zo lang doet. Op die manier stuikt de boel vanzelf in mekaar, en heb je niet eens duur militair spul nodig. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is een "contradictio in terminis". Laatst gewijzigd door Henri1 : 26 augustus 2011 om 18:39. |
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|