Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 september 2011, 23:39   #1
Pin en Puk
Banneling

Standaard De doodsteek van de NVA

Als ik zo de andere topics lees en het nieuws volg, krijg ik de indruk dat ze niet anders kunnen als toegeven (iedereen) en slagen in een nieuwe regering.

Maar volgens mij niet om de bevolking te redden van het een en ander, maar wel om de NVA te killen.

Indien ze falen, wordt NVA heer en meester en het weverke een nieuwe afgod.
Ik denk niet dat er 1 partij is die dat zou aanvaarden of...... CD&V zou al een afspraak met NVA achter de uren moeten gemaakt hebben, maar dan moeten ze nog altijd het Belang er bij willen en dat is weer wat anders.

of........ NVA moet zoveel stemmen halen dat ze het alleen met CD&V kunnen doen
Wie weet ???
Pin en Puk is offline  
Oud 13 september 2011, 01:13   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Als ik zo de andere topics lees en het nieuws volg, krijg ik de indruk dat ze niet anders kunnen als toegeven (iedereen) en slagen in een nieuwe regering.

Maar volgens mij niet om de bevolking te redden van het een en ander, maar wel om de NVA te killen.

Ik denk niet dat er 1 partij is die dat zou aanvaarden of...... CD&V zou al een afspraak met NVA achter de uren moeten gemaakt hebben, maar dan moeten ze nog altijd het Belang er bij willen en dat is weer wat anders.

Wie weet ???
Het Belang is intussen zich ook al aan het klaarmaken om de rest de wind uit de zeilen te nemen. Filip gaat zich straks in wat anders verdiepen en daarna nog hier en daar wat minder fraaie uitspraken oppoetsen en de kanonnen kunnen op scherp gesteld worden.
Garry is offline  
Oud 13 september 2011, 01:23   #3
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het Belang is intussen zich ook al aan het klaarmaken om de rest de wind uit de zeilen te nemen. Filip gaat zich straks in wat anders verdiepen en daarna nog hier en daar wat minder fraaie uitspraken oppoetsen en de kanonnen kunnen op scherp gesteld worden.
Vertel eens wat meer ??
INTERESSANT
Pin en Puk is offline  
Oud 13 september 2011, 01:34   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel eens wat meer ??
INTERESSANT
Je zult wel zien.
Garry is offline  
Oud 13 september 2011, 04:54   #5
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie weet ???
Hoe kan dit de doodsteek van de N-VA worden?
Akkoord er zijn goede en minder goede scenario's voor de N-VA.
De minder goede voor de N-VA zijn ook de slechtste voor de Vlaamse bevolking. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat er momenteel goede scenario's zijn voor de Vlamingen zijn.
Oud 13 september 2011, 05:07   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie weet ???
Ten eerste weet ik niet of het in het nadeel is van de N-VA dat er daar een "akkoord" zal gevonden worden, want deze keer gaat daar nogal een gedrocht uit komen: ongeveer alles zal slecht geregeld zijn, niemand gaat ergens tevredenheid kunnen uit halen, en de wrevel en de misnoegdheid gaan groot zijn. Bovendien volstaat het niet van een akkoord te vinden: je moet het nadien als regering nog uitvoeren ook, en als het al zo moeilijk is om tot een akkoord te komen (en dus onduidelijk te blijven over de dingen die niet in orde zijn zodat iedereen kan denken dat hij het wel in orde krijgt), moet je je afvragen hoe moeilijk het gaat zijn om het concreet uit te voeren. Maw, als er al een regering komt, gaat die waarschijnlijk bij de eerste kiezelsteen op de weg op haar snuit.
Je hebt niet echt de indruk dat ze daar aan grandioze oplossingen aan het werken zijn, he, maar eerder aan een Belgisch Compromis zoals we er nog nooit een gehad hebben, met boerenbedrog in elke twee zinnen.

Tevreden gaan de meeste mensen niet zijn met wat er uit de bus zal komen.

Maar tot hoever moet het gaan ?

Wel, er zijn twee mogelijkheden: na een oprisping van ontevredenheid en een stem op de N-VA, kan de vlaming terug onder zijn steen kruipen, en in zijn zuil, en voortboeren zoals hij gewoon is, met hoe langer hoe slechter bestuur, met hoe langer hoe zinlozer staatstructuren en met hoe langer hoe hoger belastingen om die ganse circustent te betalen.
Ofwel neemt de wrevel toe, en dan is er eigenlijk geen bovengrens aan het resultaat dat de N-VA en het VB zullen halen. Dat kan langzaam gaan, maar er is geen bovengrens. Op den duur zit je aan 90% he.
Dat lijkt toch wel de evolutie van de laatste 10-15 jaar te zijn zou ik denken.
patrickve is offline  
Oud 13 september 2011, 05:50   #7
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ofwel neemt de wrevel toe, en dan is er eigenlijk geen bovengrens aan het resultaat dat de N-VA en het VB zullen halen. Dat kan langzaam gaan, maar er is geen bovengrens. Op den duur zit je aan 90% he.
Dat lijkt toch wel de evolutie van de laatste 10-15 jaar te zijn zou ik denken.
Er moet dringend, héél dringend, een centrumlinkse Vlaamsgezinde volkspartij komen.
Oud 13 september 2011, 06:13   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De doodsteek van de N-VA zou zijn dat er vooralsnog gevraagd wordt om mee te spelen in het circus. Met de economische situatie van vandaag, met de onmogelijkheid een ernstige begroting op te maken, met het nakende faillissement van de Gemeentelijke Holding.... kan geen enkele partij iets deftigs doen, ook de N-VA niet.

De N-VA heeft "dikke chance" aan de zijlijn te staan nu.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 13 september 2011, 06:16   #9
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

er waren maar twee scenario's die de doodsteek konden betekenen voor n-va, één is al onmogelijk geworden:

* n-va sluit samen met de anderen een slecht akkoord
* de anderen sluiten, zonder n-va, een goed akkoord

mogelijkheid één is al uit de weg geruimd. Optie twee is zo goed als onwaarschijnlijk.
N-VA zit op rozen jong, misschien nog een passage van martelaarschap in de Vlaamse regering, maar deze situatie gaat ons geen windeieren leggen
vrijevlaming is offline  
Oud 13 september 2011, 06:21   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
er waren maar twee scenario's die de doodsteek konden betekenen voor n-va, één is al onmogelijk geworden:

* n-va sluit samen met de anderen een slecht akkoord
* de anderen sluiten, zonder n-va, een goed akkoord

mogelijkheid één is al uit de weg geruimd. Optie twee is zo goed als onwaarschijnlijk.
N-VA zit op rozen jong, misschien nog een passage van martelaarschap in de Vlaamse regering, maar deze situatie gaat ons geen windeieren leggen
Hou toch ook Dexia en de Gemeentelijke Holding in't oog. Let op voor al te enthousiaste 2012-verkiezingen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 13 september 2011, 08:14   #11
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hou toch ook Dexia en de Gemeentelijke Holding in't oog. Let op voor al te enthousiaste 2012-verkiezingen...
hier lokaal zal gans mijn campagne daarop gebouwd zijn: het stadsbestuur houdt amper rekening met het wegvallen van de dividenden van de gemeentelijke holding en geeft maar lustig geld uit.

" Ze gaan uw belastingen verhogen!"
vrijevlaming is offline  
Oud 13 september 2011, 08:47   #12
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet dringend, héél dringend, een centrumlinkse Vlaamsgezinde volkspartij komen.
2.
Oud 13 september 2011, 09:02   #13
Don Quichote
Banneling

Standaard

"Er moet dringend, héél dringend, een centrumlinkse Vlaamsgezinde volkspartij komen"
--------------------------------------------------

Zeker, zeker.

Ik zou die nieuwe partij "Spirit" noemen.

Vraag Bert als kopman.

Zij halen onmiddellijk de meerderheid in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 13 september 2011 om 09:04.
Don Quichote is offline  
Oud 13 september 2011, 09:04   #14
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Is dit geen contradictio in terminis?
Vanaf het ogenblik dat links een overeenkomst moet maken met de extreem linkse frankofonie zal het al zijn vlaamsvoelendheid inruilen voor linkse macht.
QED met sossen en tjeven.
ps: De blauwselventers zijn nog weerzinwekkender. Zij ruilen hun liberale ideeen gewoon in voor een heel klein beetje persoonlijke macht.
Oud 13 september 2011, 09:08   #15
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nog een partijke bijmaken zal zeker niets oplossen.
Oud 13 september 2011, 09:08   #16
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is makkelijk aan te tonen dat het vooral de traditionele partijen zijn die de gemeentelijke middelen hebben verbrast in Dexia enzo.
giserke is offline  
Oud 13 september 2011, 09:27   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het is makkelijk aan te tonen dat het vooral de traditionele partijen zijn die de gemeentelijke middelen hebben verbrast in Dexia enzo.
jaja, maar als de N-VA overal in de gemeentebesturen gaan zetelen, zullen ze het toch moeten oplossen.
Oud 13 september 2011, 09:36   #18
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jaja, maar als de N-VA overal in de gemeentebesturen gaan zetelen, zullen ze het toch moeten oplossen.
Maar de N-VA kan tegen haar kiezers altijd zeggen dat er (zwaar) bespaard zal moeten worden, ook op gemeentelijk niveau, aangezien de N-VA dat altijd beweerd heeft daar waar de traditionelen toch vooral hun resultaten hebben gebouwd op meer, meer en meer uitgaven.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 13 september 2011, 09:40   #19
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Maar de N-VA kan tegen haar kiezers altijd zeggen dat er (zwaar) bespaard zal moeten worden, ook op gemeentelijk niveau, aangezien de N-VA dat altijd beweerd heeft daar waar de traditionelen toch vooral hun resultaten hebben gebouwd op meer, meer en meer uitgaven.
Is toch geen goed verhaal.
De mensen vergeten de spilzucht van het voorbije bestuur en zien alleen de besparing en de extra belastingen van het huidig bestuur.
Oud 13 september 2011, 10:16   #20
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Is toch geen goed verhaal.
De mensen vergeten de spilzucht van het voorbije bestuur en zien alleen de besparing en de extra belastingen van het huidig bestuur.
vandaar dat je daar de campagne rond moet opbouwen: de vorige hebben totaal niet zuinig geleefd en zullen de belastingen moeten verhogen!
Aangevuld met (in mijn lokaal geval is het zo, dit hangt natuurlijk af van de situatie): wij met n-va hebben een plan om te besparen zonder dat de burger dit zal voelen, door ervoor te zorgen dat er efficienter wordt gewerkt, dubbel werk te laten vallen, nieuwe technologie in administatie in te bouwen etc etc

Ik heb al enkele van die punten die op jaarbasis een 100k euro elk kunnen besparen. Maar zoals ik zei: dat is zeer lokaal.
vrijevlaming is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be