![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als ik zo de andere topics lees en het nieuws volg, krijg ik de indruk dat ze niet anders kunnen als toegeven (iedereen) en slagen in een nieuwe regering.
Maar volgens mij niet om de bevolking te redden van het een en ander, maar wel om de NVA te killen. Indien ze falen, wordt NVA heer en meester en het weverke een nieuwe afgod. Ik denk niet dat er 1 partij is die dat zou aanvaarden of...... CD&V zou al een afspraak met NVA achter de uren moeten gemaakt hebben, maar dan moeten ze nog altijd het Belang er bij willen en dat is weer wat anders. of........ NVA moet zoveel stemmen halen dat ze het alleen met CD&V kunnen doen Wie weet ??? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
INTERESSANT ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord er zijn goede en minder goede scenario's voor de N-VA. De minder goede voor de N-VA zijn ook de slechtste voor de Vlaamse bevolking. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat er momenteel goede scenario's zijn voor de Vlamingen zijn.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt niet echt de indruk dat ze daar aan grandioze oplossingen aan het werken zijn, he, maar eerder aan een Belgisch Compromis zoals we er nog nooit een gehad hebben, met boerenbedrog in elke twee zinnen. Tevreden gaan de meeste mensen niet zijn met wat er uit de bus zal komen. Maar tot hoever moet het gaan ? Wel, er zijn twee mogelijkheden: na een oprisping van ontevredenheid en een stem op de N-VA, kan de vlaming terug onder zijn steen kruipen, en in zijn zuil, en voortboeren zoals hij gewoon is, met hoe langer hoe slechter bestuur, met hoe langer hoe zinlozer staatstructuren en met hoe langer hoe hoger belastingen om die ganse circustent te betalen. Ofwel neemt de wrevel toe, en dan is er eigenlijk geen bovengrens aan het resultaat dat de N-VA en het VB zullen halen. Dat kan langzaam gaan, maar er is geen bovengrens. Op den duur zit je aan 90% he. Dat lijkt toch wel de evolutie van de laatste 10-15 jaar te zijn zou ik denken. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De doodsteek van de N-VA zou zijn dat er vooralsnog gevraagd wordt om mee te spelen in het circus. Met de economische situatie van vandaag, met de onmogelijkheid een ernstige begroting op te maken, met het nakende faillissement van de Gemeentelijke Holding.... kan geen enkele partij iets deftigs doen, ook de N-VA niet.
De N-VA heeft "dikke chance" aan de zijlijn te staan nu.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() er waren maar twee scenario's die de doodsteek konden betekenen voor n-va, één is al onmogelijk geworden:
* n-va sluit samen met de anderen een slecht akkoord * de anderen sluiten, zonder n-va, een goed akkoord mogelijkheid één is al uit de weg geruimd. Optie twee is zo goed als onwaarschijnlijk. N-VA zit op rozen jong, misschien nog een passage van martelaarschap in de Vlaamse regering, maar deze situatie gaat ons geen windeieren leggen |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" Ze gaan uw belastingen verhogen!" ![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() "Er moet dringend, héél dringend, een centrumlinkse Vlaamsgezinde volkspartij komen"
-------------------------------------------------- Zeker, zeker. Ik zou die nieuwe partij "Spirit" noemen. Vraag Bert als kopman. Zij halen onmiddellijk de meerderheid in Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 13 september 2011 om 09:04. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vanaf het ogenblik dat links een overeenkomst moet maken met de extreem linkse frankofonie zal het al zijn vlaamsvoelendheid inruilen voor linkse macht. QED met sossen en tjeven. ps: De blauwselventers zijn nog weerzinwekkender. Zij ruilen hun liberale ideeen gewoon in voor een heel klein beetje persoonlijke macht.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een partijke bijmaken zal zeker niets oplossen.
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaja, maar als de N-VA overal in de gemeentebesturen gaan zetelen, zullen ze het toch moeten oplossen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Maar de N-VA kan tegen haar kiezers altijd zeggen dat er (zwaar) bespaard zal moeten worden, ook op gemeentelijk niveau, aangezien de N-VA dat altijd beweerd heeft daar waar de traditionelen toch vooral hun resultaten hebben gebouwd op meer, meer en meer uitgaven.
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen vergeten de spilzucht van het voorbije bestuur en zien alleen de besparing en de extra belastingen van het huidig bestuur.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangevuld met (in mijn lokaal geval is het zo, dit hangt natuurlijk af van de situatie): wij met n-va hebben een plan om te besparen zonder dat de burger dit zal voelen, door ervoor te zorgen dat er efficienter wordt gewerkt, dubbel werk te laten vallen, nieuwe technologie in administatie in te bouwen etc etc Ik heb al enkele van die punten die op jaarbasis een 100k euro elk kunnen besparen. Maar zoals ik zei: dat is zeer lokaal. |
|
![]() |