![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...ter-31-08-2011
Emeritus professor Etienne Vermeersch over de lage opkomst van de IJzerbedevaart. ‘Dit bewijst dat het nationalisme in Vlaanderen zo goed als dood is.’ Volgens mij slaat die brave man de bal volledig mis. Dat de ijzerbedevaart achteruit boert heeft volgens mij veel te maken met het feit dat in de ijzerbedevaart teveel figuren ronddwarrelen die er eigenlijk niets verloren hebben.
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Katholiek Nationalisme uit de jaren stillekes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() ijzerwake : 5300 aanwezigen
CD&V : 1800 aanwezigen OVLD : 700 aanwezigen SPa : 400 aanwezigen maar het Vlaams nationalisme is dood volgens de (s)linkse kerk. Ik denk dat de recuperatiebeweging van de (s)linksen mislukt is
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 31 augustus 2011 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De definitie van nationalisme is nogal flou ..
De Wiki: Citaat:
Voor mij persoonlijk is gans Europa, Turkije wellicht inbegrepen, een sociaal-culturele eenheid. Ik ben voorstander, als hevig flamingant, van een eengemaakt Europa, zolang het maar het principe van de subsidiariteit hanteert. (in mijn visie, is 'de staat' dan een mix van de lidstaat en de EU zelve ... en dat betekent tegelijk een overeenkomst met de VS, want zij hebben ook erg autonome deelstaten - autonomie op sommige gebieden -, maar tegelijk voor andere bevoegdheden zijn zij heel erg centralistisch ...) Ben ik dan geen nationalist ?? Afijn, mijn persoonlijke conclusie is dat ik niet mee doe aan discussies over 'nationalisme'; echter, als de francofonen mij nationalist noemen, dan denk ik dat zij dat beledigend bedoelen. En dan aanvaard ik dat graag als een geuzennaam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het Belgische nationalisme dan ook dood zijn in Vlaanderen?
Mij lijkt het op zich 'nationalistischer' een koningshuis voor te staan dan een republiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Was het maar waar, dat zou een mooi feestje zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Etienne Vermeersch is zo goed als dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het emotioneel nationalisme is zo goed als dood, het rationeel nationalisme, is springlevend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit omdat de staatshervorming of splitsing van België niet alleen meer op Vlaams nationalisme meer te maken heeft, maar uit puur praktische/ financiële en bestuurkundige motivatie. Mensen stemmen niet op N-VA omdat ze Vlaams Nationalist zijn, maar omdat ze van de Francofonie af willen. Zijn laatste regel is zeer juist! Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 31 augustus 2011 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De IJzerzbedevaart is kapotgemaakt door het IJzerbedevaartcomité en de Anciaux-kliek.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jongeren zijn steeds minder geëngageerd in politiek, zonder persoonlijk profijt. Er is geen hond meer geïnteresseerd in partijpolitiek werk zonder dat er persoonlijk iets te rapen valt. Dit niet alleen voor de IJzerbedevaart, dit teld voor alle stromingen in dit klote land. En ik zie de IJzerbedevaart ook als een politieke bijeenkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zou eens boeiend zijn te weten hoeveel Vlaams-nationalisten wegblijven van de IJzerbedevaart omdat het meer en meer een vrolijk evenement moest worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit soort van bevrijdingsnationalisme zie ik niet echt in Vlaanderen noch in België. Het gaat er slechts om 'bevrijdt' te worden van de Walen voor het Vlaams Nationalisme. Het mist een internationale dimensie itt het Latijns Amerikaans nationalisme. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 augustus 2011 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |