Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 september 2011, 11:34   #1
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard Toekomst analyses: BHV

De faciliteits gemeentes zijn gratis cadeau gegeven aan brussel.

Waar ik mij nu zorgen om maak is de toekomst van de andere faciliteit gemeentes..

Wat is het verschill voor en na de 'zogezegde' splitsing. Zit hier iets positiefs in voor Vlaanderen?

Zullen we nog geluk hebben dat de di rupo regering valt?

Wat kan er gebeuren in 2012 en 2014?

Is er nog hoop in Vlaanderen?
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 15 september 2011, 11:36   #2
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
Nee... alles ist verloren
Hoera is offline  
Oud 15 september 2011, 11:40   #3
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Wees nu toch niet eens zo negatief. Het kan nog altijd mislopen. De financieringswet en bevoegdheden zijn bv nog 2 zware brokken die ze de vlamingen nog moeten doen slikken.

Zelfs als die regering er komt gaat die alles behalve stabiel zijn, het zal mij niet verwonderen moest die binnen het half jaar al op zijn gat liggen zodat we terug moeten gaan kiezen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 15 september 2011 om 11:41.
matthias999 is offline  
Oud 15 september 2011, 11:59   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

"it's the economy stupid !"

Daar waar veeltaligheid een vaste waarde is om je brood te verdienen, is de ééntaligheid
een pertinent nadeel. Dat is zelfs een basisgegeven in het onderwijssysteem in de angelsaksisiche landen geworden, dat is een basisidee die reeds ingang vond in het franse onderswijssysteem.

tot de werkelijk grote "wereldtalen" behoren niet langer het Frans, Duits en het Italiaans
maar swel degelijk het Spaans en Portugees.

Gestimuleerd door de economische en de audio-visuele communicatienetwerken,
maken individuën keuzes mbt taalgebruik; de politieke grenzen en nationalistische gevoelens spelen hierbij een ondergeschikte rol.

De aanwezighheid en de open grenzen tussen de diverse culturen in de Lage Landen zijn onze sterkte en maken onze positie in de wereld quasi uniek : het is hier mogelijk door je domicilie slechts enekele meters te vderplaatsen dat je plots in een "andere cultuurwereld" terecht komt : je kan praktisch je cultuur kiezen !

In de toekomst zal het meer en meer zo zijn dat men bv. in de vriendenkring Nederlands spreekt, op de werkvloer Engels en thuis Berbers... (& op reis Esperanto)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 15 september 2011, 12:15   #5
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

[quote=roger verhiest;5691921De aanwezighheid en de open grenzen tussen de diverse culturen in de Lage Landen zijn onze sterkte en maken onze positie in de wereld quasi uniek : het is hier mogelijk door je domicilie slechts enekele meters te vderplaatsen dat je plots in een "andere cultuurwereld" terecht komt : je kan praktisch je cultuur kiezen !

[/QUOTE]

Nen Duitser die dichtbij Polen woont, kan zich ook gemakkelijk naar een andere cultuur verplaatsen.... Daar is niets unieks aan
Hoera is offline  
Oud 15 september 2011, 12:20   #6
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Hoe zit het nu exact met de andere faciliteitsgemeentes? wat is hier aan veranderd?
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 15 september 2011, 12:35   #7
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Ik ben ook vrij negatief ingesteld momenteel. Elke keer als ik de glunderende gezichten van de nieuwsankers op de regimezender zie voorbijkomen, en één of andere traditio zijn mond opentrekt over dit historisch akkoord doemen de termen 'rebellie' en 'agitatie' bij me op.

Misschien is de tijd van langzame evolutie voorbij, soms is revolutie nu eenmaal nodig.
poekieJ is offline  
Oud 15 september 2011, 12:35   #8
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zit het nu exact met de andere faciliteitsgemeentes? wat is hier aan veranderd?
Niks. In Komen zullen ze nog altijd niet op Vlaamse lijsten kunnen stemmen...
Oud 15 september 2011, 12:40   #9
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik ben ook vrij negatief ingesteld momenteel. Elke keer als ik de glunderende gezichten van de nieuwsankers op de regimezender zie voorbijkomen, en één of andere traditio zijn mond opentrekt over dit historisch akkoord doemen de termen 'rebellie' en 'agitatie' bij me op.

Misschien is de tijd van langzame evolutie voorbij, soms is revolutie nu eenmaal nodig.
²
alfa16vjtd is offline  
Oud 15 september 2011, 12:44   #10
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De faciliteits gemeentes zijn gratis cadeau gegeven aan brussel.
Nee hoor die zijn en blijven vlaams.

Citaat:
Waar ik mij nu zorgen om maak is de toekomst van de andere faciliteit gemeentes..
Daar veranderd niks.
Citaat:
Wat is het verschill voor en na de 'zogezegde' splitsing. Zit hier iets positiefs in voor Vlaanderen?
Paar elementen de franstaligen verliezen hun rechten in brabant (buiten faciliteits gemeenten) zo zijn er nog enkele.

Citaat:

Tuurlijk BHV is van geen belang, de verdere staatshervorming en sociaal economisch is het belangrijkste.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 15 september 2011, 12:45   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Wees nu toch niet eens zo negatief. Het kan nog altijd mislopen. De financieringswet en bevoegdheden zijn bv nog 2 zware brokken die ze de vlamingen nog moeten doen slikken.
En dat gaan ze slikken, laat daar geen twijfel over bestaan. De enige vraag die zich stelt is hoe ze het gaan uitleggen aan de bevolking. Met de commedia del arte van gisteren hebben ze al zowat de zwaarst mogelijk cartouch afgeschoten wat volksbedrog en demagogie betreft. Het wordt moeilijk om dat nog een paar keer voor elkaar te krijgen, zeker als het over geld gaat.

Maar dat het gaat gebeuren, daar twijfel ik geen seconde aan. Het zal zelfs vrij snel gaan. De begroting laten ze opstellen door Leterme en bij zijn afscheid installeren ze een nieuwe regering en dan probeert men in die periode alles onder tafel te vegen. Vandaar dat het snel zal gaan, zodat de oppositie weinig tijd heeft om er brandhout van te maken en zo hopen ze snel tot de orde van de dag te kunnen overgaan en probeert men van de verkiezingen 2014 communautaire perikelen te vermijden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 september 2011, 13:19   #12
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En dat gaan ze slikken, laat daar geen twijfel over bestaan. De enige vraag die zich stelt is hoe ze het gaan uitleggen aan de bevolking. Met de commedia del arte van gisteren hebben ze al zowat de zwaarst mogelijk cartouch afgeschoten wat volksbedrog en demagogie betreft. Het wordt moeilijk om dat nog een paar keer voor elkaar te krijgen, zeker als het over geld gaat.

Maar dat het gaat gebeuren, daar twijfel ik geen seconde aan. Het zal zelfs vrij snel gaan. De begroting laten ze opstellen door Leterme en bij zijn afscheid installeren ze een nieuwe regering en dan probeert men in die periode alles onder tafel te vegen. Vandaar dat het snel zal gaan, zodat de oppositie weinig tijd heeft om er brandhout van te maken en zo hopen ze snel tot de orde van de dag te kunnen overgaan en probeert men van de verkiezingen 2014 communautaire perikelen te vermijden.
Het is nu aan ons, de burger om ervoor te zorgen dat hun bedrog blootgelegd wordt zodat elke Belg eindelijk ziet hoe dit onland echt werkt en voor wie het werkt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 13:49   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De faciliteits gemeentes zijn gratis cadeau gegeven aan brussel.Waar ik mij nu zorgen om maak is de toekomst van de andere faciliteit gemeentes..

Drogenbos, Linkebeek en Rode vormen de (toekomstige) beruchte corridor.

Laatst gewijzigd door Boduo : 15 september 2011 om 13:49.
Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be