![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Welk akkoord zoudt gij verkiezen? | |||
Voorstel 1 |
![]() ![]() ![]() |
13 | 61,90% |
Voorstel 2 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
Voorstel 3 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
Voorstel 4 (huidig BHV-akkoord) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,52% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Welk akkoord zoudt gij verkiezen:
1. Eén nationale kieskring: iedereen is overal verkiesbaar, één lijst per partij voor heel België. 2. Twee kieskringen: Vlaanderen en Wallonië, Brussel hoort bij beide kieskringen (daar kan de bevolking kiezen), inschrijvingsrechten in Voeren, de Zes (Wemmel, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Linkebeek, Drogenbos en Sint-Genesius-Rode) en Komen-Waasten. 3. Drie kieskringen: Vlaanderen, Wallonië en Brussel, inschrijvingsrechten in Voeren, de Zes en Komen-Waasten. 4. Elf kieskringen: het huidige BHV-akkoord dat door de 8 partijen is afgesloten. Kaartje (te groot voor het forum
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 24 september 2011 om 19:38. |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Worden de 75.000 Duitsers aan hun lot overgelaten?
Hoe zit dat daar momenteel, behoren ze gewoon tot de 'kieskring Luik'? |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Die behoren tot de Waalse Kieskring (voorstel 2 en 3) of tot de Kieskring Luik (voorstel 4, huidig BHV-akkoord), ja. Nu is er ook geen kieskring enkel voor de Duitstaligen (ze hebben enkel 1 zekere Senaatzetel en 1 zetel in het Europees Parlement).
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Waarom kan niet iedereen zijn stem uitbrengen ?
#6 |
Partijlid
|
![]() Vermits ik niet mag meestemmen, geef mij toch maar keuze 1
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen van de 4. 3 kieskringen, nergens inschrijvingsrechten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dacht je van 150 kieskringen?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100 maal iets gepost hebben.
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geen echte vertegenwoordigingsdemocratie dus.
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geef mij optie 1. Maar aangezien ik hier nog niet lang genoeg ben op dit forum, kan ik nog niet stemmen in de poll.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Tussen droom en werkelijkheid staan een hoop praktische bezwaren, nietwaar? Ik ben ook tegen die inschrijvingsrechten, maar daar gaat het niet over. Ideologie is mooi en goed, maar pragmatisme is onontbeerlijk.
#17 |
Banneling
|
![]() voorstel 1 :
Michel, Di Rupo en Dardenne op affiches in heel Vlaanderen ! de Vlaming heeft dat nodig. |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA 1.135.617 - 27 zetels
PS 894.543 - 26 zetels Mijn wiskunde was niet super, maar het kleinste kind ziet dat hier iets niet klopt. Voer de nationale kieskring in, en we zijn direct van al dat gezever verlost. |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() De eensgezindheid onder de Vlamingen is ontroerend.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Hier heerst inderdaad geen democratisch centralisme. Ik zie niet in wat er verkeerd is met verschillende meningen.