Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2011, 19:45   #1
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard 3 Uur van Brussel naar Berchem. Leve de NMBS !

Maar liefst drie volle uren heeft mijn oudste er vandaag over gedaan om thuis te raken.
Treinen te laat of zonder meer afgelast, verkeerde info...het kan allemaal bij de belgische spoorwegen.
In plaats van de grote bonzen daar lonen te geven waar een normaal mens een uur van duizelt , zou men misschien beter de infrastructuur vernieuwen en verbeteren.
Het loopt de spuigaten uit, de laatste tijd.
Wat zijn uw ervaringen met het openbaar vervoer ? Ooit het openbaar vervoer reeds in het buitenland getest ? Ervaringen in binnen- en buitenland ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 20:30   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

mijn ervaringen zijn dat het er op achteruit gaat, ik raadt u aan even bij de ombudsdienst een klacht in te dienen, kan heel snel via mail: http://www.b-rail.be/ombudsman/N/
Oud 29 september 2011, 20:32   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

In nederland verloopt het over het algemeen redelijk.
Van de week klaagden wel enkele collega's door vertraging.
Eén door een zelfdoding en één door een vliegtuigbom die onschadelijk moest worden gemaakt.
Zo moest ik deze zomer 3 keer naar Almere en drie keer komt de trein aan op station Weesp waar ik moest overstappen en drie keer verterkt de aanluitende trein net voor mijn neus.
Echt chaotisch wordt het bij bar winterweer, de hoogwaardige elektronica kan niet tegen sneeuw en vorst.
En soms heeft een trein panne..zoals hier.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 21:28   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Maar liefst drie volle uren heeft mijn oudste er vandaag over gedaan om thuis te raken.
Welk traject? Is dat de oudste die van Etterbeek komt?

In Brussel waren sommige vertragingen vandaag best begrijpelijk...

Citaat:
In plaats van de grote bonzen daar lonen te geven waar een normaal mens een uur van duizelt , zou men misschien beter de infrastructuur vernieuwen en verbeteren.
De lonen van de drie CEO's zijn wel degelijk gedaald, niet gestegen.

De infrastructuur wordt wel degelijk verbeterd. Enkele van de grootste werven van dit land zijn momenteel spoorwerven.

Beetje losse flodders die je hier afschiet.

Laatst gewijzigd door lombas : 29 september 2011 om 21:32.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 21:47   #5
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Treinen te laat of zonder meer afgelast, verkeerde info...het kan allemaal bij de belgische spoorwegen.
Wat zijn uw ervaringen met het openbaar vervoer ? Ooit het openbaar vervoer reeds in het buitenland getest ? Ervaringen in binnen- en buitenland ?
Niet al het openbaar vervoer over dezelfde kam scheren aub. Bij De Lijn is het veel beter gesteld als bij NMBS, en die kunnen last hebben van filles en overvolle wegen (NMBS niet).
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 21:57   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Niet al het openbaar vervoer over dezelfde kam scheren aub. Bij De Lijn is het veel beter gesteld als bij NMBS, en die kunnen last hebben van filles en overvolle wegen (NMBS niet).
Treinen staan wel degelijk vaak in de file...
Oud 29 september 2011, 21:58   #7
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, mijn ervaringen met de verbinding Brussel-Antwerpen is over het algemeen echt positief om eerlijk te zijn. Ik geloof dat dit één van de beste binnenlandse verbindingen is: regelmatige treinen, korte vertragingen (laatste keer duurde het hoogstens 20min), knappe reizigers, what the heck
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 22:09   #8
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Wel, mijn ervaringen met de verbinding Brussel-Antwerpen is over het algemeen echt positief om eerlijk te zijn. Ik geloof dat dit één van de beste binnenlandse verbindingen is: regelmatige treinen, korte vertragingen (laatste keer duurde het hoogstens 20min), knappe reizigers, what the heck
de knapste reizigerster zat op de trein naar ik weet niet waar. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik niet op die trein ben gestapt in plaats van mijn gewone trein

en dat er een bouwkraan op de sporen valt lijkt me nu niet direct iets waar de NMBS schuld aan heeft ?
Oud 29 september 2011, 22:18   #9
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De grootste mop is nog dat elke Belg 300 euro per jaar moet toeleggen voor deze farce.
Oud 30 september 2011, 03:53   #10
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Titel moet even aangepast worden.
Nmbs treft geen schuld.

In de Brusselse gemeente Jette is een dode gevallen bij een arbeidsongeval aan het station. Drie andere raakten gewond, waarvan twee ernstig.

Het ongeval deed zich rond 14.40 uur voor in de onderdoorgang van het station van Jette, waar een aannemer in opdracht van Infrabel werken aan het uitvoeren was.

Door een grondverzakking is een muur ingestort. Die is terechtgekomen op een kleine kraan en op vier arbeiders die aan het werken waren op niveau -1.

Eén man is dood van onder het puin gehaald, zo meldt de brandweer. Vermoedelijk was hij op slag dood. Twee van zijn collega's raakten zwaargewond.

Het treinverkeer op de lijn Jette-Denderleeuw is onderbroken. Er worden vervangende bussen ingelegd.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be