Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 21:04   #1
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard Wat is een goed akkoord voor u ?

Wat is een goed akkoord voor u ?

U heeft gestemd in 2010. Met bepaalde verwachtingen.

Waaraan moet een akkoord voldoen dat het voor u een goed akkoord is?

Alvast mijn mening.

We hebben in 2007 reeds gestemd. Ik verwachte een staatshervorming. Wallonië zei “non”.
In 2010 opnieuw gestemd. Het gekende resultaat. Na meer dan 450 dagen nog geen akkoord.

Een slecht akkoord voor mij is een akkoord die minder of gelijk is aan wat Vlaanderen in 2007 wilde.

Een gewoon akkoord voor mij is een akkoord die groter is aan wat Vlaanderen in 2007 wilde, maar daarvoor aan Walloniê ter compensatie een veel te hoge prijs moet betalen.

Een goed akkoord voor mij is een akkoord die groter is dan 2007. Waar een redelijke prijs betaald is.

Een prachtig akkoord voor mij is meer dan 2007 en een akkoord die Wallonië eindelijk er doet aanzetten om de “Vlaamse afhankelijk” af te bouwen.
Oud 4 oktober 2011, 21:24   #2
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

voor mij is de boedelscheiding het enige goede akkoord.
Shadowke is offline  
Oud 4 oktober 2011, 21:32   #3
freelancer
Banneling

Standaard

Ik kan alleszins akkoord gaan met het 'Brussel akkoord'....
freelancer is offline  
Oud 4 oktober 2011, 21:33   #4
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik kan alleszins akkoord gaan met het 'Brussel akkoord'....
En ik ben akkoord dat dat geen akkoord is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 oktober 2011, 21:35   #5
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
²
matthias999 is offline  
Oud 4 oktober 2011, 21:53   #6
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Dit zet ik nog boven mijn prachtig akkoord.
De boedelscheiding zou een droom akkoord zijn.

Maar dat kan enkel komen als ofwel
- Wallonië in staat is ( binnen 15 jaar ??? ) om zijn Vlaamse afhankelijkheid te kunnen stoppen
- op Vlaams niveau NVA en VBL samen 51 % halen.
Oud 5 oktober 2011, 08:39   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Een goed akkoord is een akkoord waarbij elke Belg gelijk wordt voor de wet. Dat is dus op het vlak van BHV een zuivere splitsing zoals werd voorzien in het wetsvoorstel. Verder uiteraard geen tweetaligheid in Vlaanderen op het vlak van rechtzaken. Op dat vlak schiet het BHV akkoord alvast enorm tekort

Op het vlak van Brussel wens ik een afschaffing van de 19 baronieen met 1 politiezone. Efficienter bestuur en afschaffing van 2/3 van de politieke postjes. Door beter bestuur is het ook niet nodig om extra middelen richting Brussel te sturen. Op dat vlak schiet het akkoord rond Brussel alvast enorm te kort. De vuilnisophaling wordt hervormd in ruil voor een cheque van 500 miljoen per jaar, tot in de eeuwigheid

Op het vlak van responsabilisering schiet ook dit akkoord weer enorm tekort omdat Vlaanderen opnieuw cheques richting Wallonie stuurt waardoor de incentive tot beter doen er niet is. Op de koop toe verhogen we de transfers in plaats van ze verlagen. Op dat vlak schieten de akkoorden ook enorm te kort.

Kortom, Vlaanderen is genaaid op elk vlak van de staatshervorming tot nu toe. Ze trachten het echter te verkopen als een overwinning waardoor ze op het vlak van begroting ook nog eens naar de PS pijpen gaan dansen en een belastingsregering op poten zullen zetten. Nee, ik word daar niet vrolijk van.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 5 oktober 2011, 08:42   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

- Wallonië in staat is ( binnen 15 jaar ??? ) om zijn Vlaamse afhankelijkheid te kunnen stoppen
Walonie zal nooit in staat zijn, om zijn Vlaamse afhankelijkheid te stoppen zolang het aan ons vasthangt, het is te veel gewoon, we kopen maar op en nonekel Vlaming zal de visa afschriften wel betalen.
Herr Flick is offline  
Oud 5 oktober 2011, 13:42   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alvast mijn mening.

We hebben in 2007 reeds gestemd. Ik verwachte een staatshervorming. Wallonië zei “non”.
In 2010 opnieuw gestemd. Het gekende resultaat. Na meer dan 450 dagen nog geen akkoord.

Een slecht akkoord voor mij is een akkoord die minder of gelijk is aan wat Vlaanderen in 2007 wilde.

Een gewoon akkoord voor mij is een akkoord die groter is aan wat Vlaanderen in 2007 wilde, maar daarvoor aan Walloniê ter compensatie een veel te hoge prijs moet betalen.

Een goed akkoord voor mij is een akkoord die groter is dan 2007. Waar een redelijke prijs betaald is.

Een prachtig akkoord voor mij is meer dan 2007 en een akkoord die Wallonië eindelijk er doet aanzetten om de “Vlaamse afhankelijk” af te bouwen.
Je zwijgt hier over Brussel.

Meet je alles af aan je einddoel ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 oktober 2011, 14:07   #10
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Alvast mijn mening.

De afschaffing van het Brussels Gewest.
SDG is offline  
Oud 5 oktober 2011, 14:12   #11
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik gok op het tweede
Hoera is offline  
Oud 5 oktober 2011, 15:12   #12
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Bij de verkiezingen was voor mij het optimale akkoord een confederatie met zo weinig mogelijk bevoegdheden federaal (SZ, defensie).
Ondertussen is mijn voorkeur veranderd naar een volledige splitsing (eenzijdig of niet, met of zonder Brussel).

Als het dan toch binnen een Belgische context moet is voor mij de copernicaanse omwentelling het absolute minimum voor een aanvaardbaar akkoord.
Ik heb het dan wel over een ECHTE staatshervorming, niet het typisch Belgische verschuiven van geldstromen en er een andere naam opplakken, of voor elke euro die je krijgt 2 euro betalen.

Het globale akkoord dat eraan zit te komen is dus geen goed akkoord voor mij.
mkb is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be