Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 16:51   #1
demonen
Banneling

Standaard Akkoord over gerechtelijke splitsing BHV

Het akkoord over de gerechtelijke splitsing van BHV zou onder meer voorzien in 5 franstalige onderzoeksrechters. Die zullen gedetacheerd worden uit Brussel en zullen onder het gezag van de Vlaamse procureur des konings van Halle - Vilvoorde staan. Belangrijk detail is ook dat de 5 onderzoeksrechters tweetalig moeten zijn.
Ook aan de Franstalige eis om de procedure om een Franstalige rechtsgang te vragen te vereenvoudigen zou tegemoet zijn gekomen. Die aanvraag zou ook per prief kunnen gebeuren in plaats van met een een verschijning voor de rechter.

Beke heeft zich in zijn kont laten neuken!

Laatst gewijzigd door demonen : 4 oktober 2011 om 17:09.
demonen is offline  
Oud 4 oktober 2011, 16:52   #2
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Voila ze, tjeven zijn nooit te vertrouwen.... Eerst alsof doen dat ze vlaams zijn en daarna steken ze een mes in onze rug.
matthias999 is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:02   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Voila ze, tjeven zijn nooit te vertrouwen.... Eerst alsof doen dat ze vlaams zijn en daarna steken ze een mes in onze rug.
Na een container geld voor Brussel en een Win for Life voor Wallonie, willen de franstaligen nu ook franstalige rechters in Vlaanderen !!! Zou het dan toch waar zijn dat ze enkel tevreden zullen zijn als de vis en de garnalen aan de kust frans spreken ??? Wilfried Arnoys, Veurne.

franstalige rechters in Vlaanderen: de tijd van Conscience ! ! !
Decadent, pervers, ik vind er geen woorden voor !
Boduo is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:09   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door misluktetsjeef Bekijk bericht
Beke en consoorten zijn hun eigen graf aan het delven...
Ik hoop uit het diepst van m'n hart dat je gelijk hebt !

Boduo is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:10   #5
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het akkoord over de gerechtelijke splitsing van BHV zou onder meer voorzien in 5 franstalige onderzoeksrechters. Die zullen gedetacheerd worden uit Brussel en zullen onder het gezag van de Vlaamse procureur des konings van Halle - Vilvoorde staan. Belangrijk detail is ook dat de 5 onderzoeksrechters tweetalig moeten zijn.
Ook aan de Franstalige eis om de procedure om een Franstalige rechtsgang te vragen te vereenvoudigen zou tegemoet zijn gekomen. Die aanvraag zou ook per prief kunnen gebeuren in plaats van met een een verschijning voor de rechter.

Beke heeft zich in zijn kont laten neuken!
Oei, sorry, ik had dit topic niet gezien.
BWarrior is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:13   #6
matthias999
Minister

Standaard

Toch ongelooflijk dat die franstalige rechtspraak (via een omweg) er dan toch komt.... Extra faciliteiten voor de franstaligen, over gans halle-vilvoorde dan nog. Binnekort komen er taalfaciliteiten voor heel dat kanton... Mens toch waar zijn ze mee bezig?

Beke laat zich weer goed in zijn gat nemen..

Laatst gewijzigd door matthias999 : 4 oktober 2011 om 17:15.
matthias999 is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:20   #7
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ze kunnen er beter mee stoppen. Een splitsing op deze manier is gewoon nog meer achteruit gaan. Beke, stekker eruit aub. Dit durf ik later niet aan mijn kinderen vertellen.
Yarisken is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:21   #8
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Ze kunnen er beter mee stoppen. Een splitsing op deze manier is gewoon nog meer achteruit gaan. Beke, stekker eruit aub. Dit durf ik later niet aan mijn kinderen vertellen.
Man, man, wat zijn jullie zielig.
BWarrior is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:35   #9
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Heerlijk.... de Vlamingen hebben 12 miljoen voeten, waarmee men mooi kan spelen!

Hetzelfde artikel schrijft ook:
Citaat:
Terwijl de vergadering gisteren nog vastliep op de stroeve houding van vooral CD&V, lijkt Wouter Beke nu zijn houding te hebben aangepast. Beke zou een aantal punten die op tafel lagen hebben afgetoets met Vlaams minister-president Kris Peeters.
Citaat:
Het akkoord over de gerechtelijke splitsing van BHV zou onder meer voorzien in 5 Franstalige onderzoeksrechters die ingezet worden wanneer twee Franstaligen juridisch tegenover mekaar staan. De vijf zullen gedetacheerd worden uit Brussel en zullen onder het gezag van de Vlaamse procureur des konings van Halle - Vilvoorde staan. Belangrijk detail is ook dat de 5 onderzoeksrechters tweetalig moeten zijn.
Als deze 5 onderzoeksrechters uit Brussel komen, dan kan men automatisch veronderstellen dat ze tweetalig zijn... Indien ze toch geen nederlands kunnen, dan bieden ze in ieder geval wel een tweetalige dienst aan, bv. omdat hun secretaresse nederlands kan.

Als na verloop van tijd blijkt dat 5 onderzoeksrechters te veel werklast hebben, dan moet men dit aantal verhogen naar 29 (vet betaald door het vlaamse gewest natuurlijk).

Heerlijk.... de Vlamingen hebben 12 miljoen voeten, waarmee men mooi kan spelen!
schaker is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:38   #10
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
"Een akkoord" is nog altijd geen efficient bestuur, en daar mag ik toch mijn ongenoegen over uiten
HRobin is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:44   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou dat dan zitten met zaken voor het hof van Assisen ? Een Franstalige klopt een andere Franstalige de schedel in in Boortmeerbeek. Dat gaat dan naar Assisen in Leuven maar het onderzoek wordt in het Frans gevoerd en de jury moet dan ook Franstalig zijn of tweetalig ? Of gaan ze het dan toch verkassen naar Brussel ?
Heel dit ding lijkt me zo hard te rammelen aan alle kanten dat het België misschien wel ultiem uiteenrammelt.
Zucht is offline  
Oud 4 oktober 2011, 17:50   #12
matthias999
Minister

Standaard

[quote=Zucht;5725900]Hoe zou dat dan zitten met zaken voor het hof van Assisen ? Een Franstalige klopt een andere Franstalige de schedel in in Boortmeerbeek. Dat gaat dan naar Assisen in Leuven maar het onderzoek wordt in het Frans gevoerd en de jury moet dan ook Franstalig zijn of tweetalig ? Of gaan ze het dan toch verkassen naar Brussel ?
Heel dit ding lijkt me zo hard te rammelen aan alle kanten dat het België misschien wel ultiem uiteenrammelt.[/QUOTE]

Na dit ben ik er ook meer dan ooit van overtuigd dat deze regering de meest zieligste regering met de lostste schroeven ooit gaat worden. Het zal gegarandeerd geen jaar duren vooralleer die er ligt.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 4 oktober 2011 om 17:50.
matthias999 is offline  
Oud 4 oktober 2011, 18:03   #13
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Vanwaar hebben jullie dit?
Ik heb nog niets gezien of gehoord.
Oud 4 oktober 2011, 18:08   #14
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vanwaar hebben jullie dit?
Ik heb nog niets gezien of gehoord.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111004_006

Vlamingen hebben traditioneel hun broek weer laten zakken, jonges toch...
matthias999 is offline  
Oud 4 oktober 2011, 18:20   #15
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na dit ben ik er ook meer dan ooit van overtuigd dat deze regering de meest zieligste regering met de lostste schroeven ooit gaat worden. Het zal gegarandeerd geen jaar duren vooralleer die er ligt.
Nee, de komende regering zal niet vallen. Want daarna krijgen de traditionele vlaamse partijen bij de verkiezingen vreselijk op hun donder. Dan maar liever de rit uitzitten ("staatsmanschap tonen" heet dat) en hopen dat de vlaamse kiezer over 3 jaar vergeet op de N-VA te stemmen.
schaker is offline  
Oud 4 oktober 2011, 18:25   #16
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoe zou dat dan zitten met zaken voor het hof van Assisen ? Een Franstalige klopt een andere Franstalige de schedel in in Boortmeerbeek. Dat gaat dan naar Assisen in Leuven maar het onderzoek wordt in het Frans gevoerd en de jury moet dan ook Franstalig zijn of tweetalig ? Of gaan ze het dan toch verkassen naar Brussel ?
Heel dit ding lijkt me zo hard te rammelen aan alle kanten dat het België misschien wel ultiem uiteenrammelt.
Hoe kan een Grondwettelijk Hof dat zichzelf respecteert zoiets als niet discriminatoir bevestigen? Normaal nooit! Maar ja, this is Belgium!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 oktober 2011 om 18:25.
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 oktober 2011, 18:36   #17
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
en dan nog durven ze proberen BDW en NVA te verwijten dat ze aan zulke ridicule spelletjes niet wilden meespelen.

Krijg ik ook een tweetalige rechter als ik naar Namur ga verhuizen?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 4 oktober 2011, 20:14   #18
matthias999
Minister

Standaard

Johny Vansevenant op twitter:

Citaat:
Is te horen dat de vereenvoudigde procedure nu geldt voor heel het land. Twee Franstaligen of twee Vlamingen in Waals-Br bv brief nr rechter
Als we hem mogen geloven dan gaat dit voor heel het land tellen. Dus kunnen bv vlamingen in wallonie gerecht worden in het nederlands.

Goede zaak of niet?

Laatst gewijzigd door matthias999 : 4 oktober 2011 om 20:15.
matthias999 is offline  
Oud 4 oktober 2011, 20:19   #19
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Toppunt van zieligheid is toch het meeheulen met de verdere ontnederlandsing van Vlaanderen. Of is dat je strategie: alles verfransen en dan is het ook opgelost.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 oktober 2011, 20:20   #20
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Johny Vansevenant op twitter:

Als we hem mogen geloven dan gaat dit voor heel het land tellen. Dus kunnen bv vlamingen in wallonie gerecht worden in het nederlands.

Goede zaak of niet?
Indien bovenstaande klopt: zondermeer een goede zaak.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be