![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Israël zal met alle mogelijke middelen voorkomen dat Iran kernwapens in handen krijgt. Wetende dat Israël de enige kernmacht is van de Arabische wereld lijkt het me vrij duidelijk dat ze hun positie als kernmacht willen beschermen... Ze claimen bereid te zijn tot oorlog omdat een ander land ook een kernmacht wordt (met waarschijnlijk een zwakker programma dan Israël). MEUU
![]() Misschien is het een mooi opzet als beide landen hun programma's op non-actief zouden zetten, niet? Ik zie het anders nog wel escaleren. De Britten maken zich ondertussen ook al op voor een partijtje oorlog: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-op-Iran.dhtml Terwijl ze in 1958 zwaar water verkocht hebben aan Israël. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF04082005_044 Ironie?
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met Pakistan, het enige moslimland met kernwapens ? (~ zoveel als Israël)
Citaat:
Klaarblijkelijk komt Pakistan (al heel lang) goed overeen met Iran, en steeds beter... Ze "begrijpen" mekaar h$$l goed. En Iran doet alles eraan dat ook zo te houden. Desnoods lenen ze een nuke van hun. ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2011 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Israël is ziek! De maskers vallen af en dan te beweren dat dit stuk 'land' vrede wilt.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iran is bezig met het maken van een atoombom (tegen de wil van de gehele wereld) maar het is de fout van Israël begrijpe wie kan ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Iran is volgens Israël al sinds de jaren '90 kernwapens aan het ontwikkelen. Ze schuiven de deadline gewoon steeds verder op. De geloofwaardigheid van dat hele verhaal is al langer zoek... De diverse rapporten die nu plotseling uitkomen, lijken me iets te toevallig. Het valt weer allemaal heel mooi samen voor Netanyahu en de zijnen. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Sarkozy heeft gelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Kan jij me een voorbeeld geven van een land dat aan Israel zei "wij willen vrede" en waarop Israel dan met "nee" antwoorde?
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Kolonisten zijn niet bepaald vredelievend.
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Waar lees jij nu in godsnaam iets tegen de Joden? Dat is exact hetzelfde als een kookprogramma dat het lievelingsgerecht van Hitler maakt, beschuldigen van Jodenhaat. We spreken hier niet over haat op joden maar mogelijke haat op het bestuur van Israël, als je dat verschil niet ziet is dit forum waarschijnlijk een niveau te hoog voor jou.
![]() |
#9 | |
|
![]() Palestina oa.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Eerlijk gezegd zie ik kernwapens liever in Israëlische, Amerikaanse of Engelse handen dan in Iraanse...
Uiteraard liever helemaal geen kernwapens, maar bon.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 november 2011 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Het nucleaire wapen is de ultieme afdreiging.
Politieke chantage - waaraan landen als de VS zich herhaaldelijk schuldig maken - kan zeer effectief met het voorhanden hebben van een kernwapen worden bestreden. Zie de situatie N-Korea / VS - daaruit kun je vrij makkelijk afleiden dat de VS een riskant pad betreedt wanneer het N-Korea aanvalt. De onherroepelijk afstraffing die daaruit volgt, t.w. de vier steden San Diego, L-A, S-F en Seattle maakt dat ze N-Korea niet zomaar en plotseloos aanvallen, hoe graag ze het ook zouden willen. Met Iran ligt de situatie feitelijk op een zelfde plan. Iran is niet in staat om met de huidige militaire en standaard middelen de bedreigende VS af te schrikken die het heeft voorzien op Iran' s olievoorraden die groter zijn dan die van Irak. De politieke wil om Iran aan te vallen is er, mede mogelijk gemaakt door deels vervalste documenten en uiteraard Iran' s bijdrage aan Islamitische terreurorganisaties. Maar goed, daarvan kun je Saudi Arabie evengoed beschuldigen want die doen niet minder. Aangezien olie de enige commerciele motor is waarop de wereld draait is de keuze ten deze niet moeilijk: Iran zal en moet worden aangevallen. Iedereen wil een hap van die olie en alleen een snoeiharde interventie van Moskou en/of Peking kan alleen voorkomen of Iran zal worden aangevallen of niet. Ik denk niet dat de VS het erop aan durft te laten komen wanneer het te maken krijgt met directe Russische /Chinese militaire oppositie. Daarvoor is het niet sterk genoeg. Het zal er dus vanaf hangen hoe deze twee landen zich tegen de VS opstellen. zij zijn de enigen die chantageminnend Amerika kunnen afdreigen.
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() De VS zullen wel ingrijpen vooraleer Israel dat kan. Een éénzijdige ingreep van Israel zou immers veel internationale verontwaaridiging uitlokken en de VS zou het land hoe dan ook moeten steunen.
Iran zal in ieder geval geen kernwapens kunnen bemachtigen. Tot zover mijn prognose. Na deze oorlog dienen we ons de vraag te stellen: Wat biedt Israel ons nog eigenlijk? In feite zouden we Israel beter collectief dumpen. Dat is, vanuit een zuiver realistisch perspectief, de beste optie. Ik zie niet in waarom we ons langsheen het steunen van deze staat onpopulair zouden blijven maken in het Midden Oosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Stiekem hoop ik zelfs dat Iran al verder staat met z'n kernprogramma...het lijkt me nog de enige uitweg opdat israel zich enigszins humaan gaat gedragen...
Moest ik constant bedreigt worden door een agressor met kernwapens..ik zou er ook alles aan doen om kernwapens te bekomen...het evenwicht in het midden oosten zal dan enigszins herstellen en eindelijk het begin van normale bilaterale vredesonderhandelingen inluiden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de geloofwaardigheid van het Internationaal Atoomagentschap is dus zoek ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() he dubbelnick je probeert mee te discusseren maar je kent de voorgeschiedenis niet van wat Iran allemaal heeft uitgekraamd go figure
![]() blijkbaar is het niveau te hoog op dit forum, als je nog niet door hebt dat Iran een land met de grond wil nuken en je vind dit ok dan heb je wel degelijk iets tegen joden...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 9 november 2011 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling