Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2011, 10:00   #1
hollande
Banneling

Standaard Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend.

allee de envaerkes zijn hier wel zeer stil over.
of is dat een bedekte vorm om stemmen te winnen bij de volgende verkiezing.

Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend. Dat antwoordt Bourgeois op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractieleider Filip Dewinter. Daarmee komt het aantal moskeeën dat in Vlaanderen in aanmerking komt voor subsidies op 24. Dit jaar vloeit er 538.000 euro provinciale subsidies naar de erkende moskeeën.

volledig art.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111108_064

Laatst gewijzigd door hollande : 9 november 2011 om 10:03.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 10:08   #2
eno2
Banneling

Standaard

Niets aan te doen, de erkende religies moeten gelijkwaardig behandeld worden, zelfs door iemand die Bourgeois heet.

Zelf zou ik, als ik Napoleon heette, religie tot een privé-zaak verklaren, en die op zijn geheel en over de hele lijn PRIVATISEREN.

Dat betekent: SUBSIDIE NUL:

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 10:08.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 10:09   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het eens met eno2...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 10:11   #4
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Geert Bourgeois

Wat is je punt eigenlijk, sarkozy? Elke partij wilt kiesvee binnenhalen, dat is algemeen bekend. Ik vind dit een mooi gebaar naar de islamitische gemeenschap toe.

Je valt precies uit de lucht, nietwaar? :-p Had je niet verwacht van een foefelende nationalist hé.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 november 2011 om 10:12.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 10:12   #5
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Ik ben het eens met eno2...

het gaat er meer over dat de nvaerkes hier over alles en nog wat draadjes (over andere partijen) starten maar hierover muisstil blijven
Oud 9 november 2011, 10:13   #6
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
het gaat er meer over dat de nvaerkes hier over alles en nog wat draadjes (over andere partijen) starten maar hierover muisstil blijven
Waarom zouden ze hier een draad over openen?
Oud 9 november 2011, 10:13   #7
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Geert Bourgeois

Wat is je punt eigenlijk, sarkozy? Elke partij wilt kiesvee binnenhalen, dat is algemeen bekend. Ik vind dit een mooi gebaar naar de islamitische gemeenschap toe.

Je valt precies uit de lucht, nietwaar? :-p Had je niet verwacht van een foefelende nationalist hé.
zeker niets tegen de Moslims sugar.
Oud 9 november 2011, 10:15   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die moskeeën aan de voorwaarden voldoen om erkend te worden, dan heeft Bourgeois geen andere keuze dan ze te erkennen. Ook ministers moeten zich aan de wet houden. Je richt je pijlen op de verkeerde. Het is niet de minister die iets verkeerd doet; het is de wet die niet deugt. Zoals eno2 al zei: we zouden tot een systeem moeten komen waar geen enkele religie gesubsidieerd wordt. Als die religies geld nodig hebben, moeten ze maar met de collectebus rondgaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 10:16   #9
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom zouden ze hier een draad over openen?
ach ja in eigen stront roert men niet, moest het van een andere partij zijn was het kot hier te klein.
Oud 9 november 2011, 10:16   #10
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
zeker niets tegen de Moslims sugar.
Hmm, van een blokker verwacht je zoiets niet idd. Maar binnen de N-VA hebt ge genoeg redelijke, niet-racistische mensen hoor. Uiteraard, niet allemaal. Maar Belgiëlovers zijn ook niet altijd heilige, tolerante boontjes.
Oud 9 november 2011, 10:20   #11
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
ach ja in eigen stront roert men niet, moest het van een andere partij zijn was het kot hier te klein.
Verwar blokkers nu niet met N-VA'ers. Overigens, de N-VA'er heeft hier niks mee te maken aangezien Geert alleen maar zn job als minister uitvoert. Kan of wil hij dat niet, dan stapt hij maar op.
Oud 9 november 2011, 11:15   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend. Dat antwoordt Bourgeois op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractieleider Filip Dewinter. Daarmee komt het aantal moskeeën dat in Vlaanderen in aanmerking komt voor subsidies op 24. Dit jaar vloeit er 538.000 euro provinciale subsidies naar de erkende moskeeën.

volledig art.
Ik vind, zoals eerder mede-forummers al aangegeven hebben, dat er meer scheiding van kerk en staat moet komen.

Voorts, als nva'er vind ik dat Bourgeois het regeerakkoord loyaal moet uitvoeren.

Tot slot krijg ik de sijskes van een flink aantal politiekers, die wel degelijk te vinden zijn in een bepaalde politieke partij, die godsdienstfanaat zijn, en liefst echtscheiding onwettelijk willen maken, abortus terug volledig in het strafrecht, anti-conceptie willen verbieden, euthanasie terugschroeven, gescheiden leerkrachten willen ontslaan ....

maar toch begrijp ik dat de Belangers daar geen draden over starten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:07   #13
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niets aan te doen, de erkende religies moeten gelijkwaardig behandeld worden, zelfs door iemand die Bourgeois heet.

Zelf zou ik, als ik Napoleon heette, religie tot een privé-zaak verklaren, en die op zijn geheel en over de hele lijn PRIVATISEREN.

Uitstekende suggestie! Hetzelfde zou ook moeten gelden voor de politieke partijen en aanverwanten. Volledige scheiding tussen de neutrale staat en allerlei bewegingen van welke aard dan ook. NUL,NUL subsidies voor alle dito-sponzen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:07   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Uitstekende suggestie! Hetzelfde zou ook moeten gelden voor de politieke partijen en aanverwanten. Volledige scheiding tussen de neutrale staat en allerlei bewegingen van welke aard dan ook. NUL,NUL subsidies voor alle dito-sponzen.
Dat beschouw ik aLS FLIPPANT.
Oud 9 november 2011, 12:09   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind, zoals eerder mede-forummers al aangegeven hebben, dat er meer scheiding van kerk en staat moet komen.

Voorts, als nva'er vind ik dat Bourgeois het regeerakkoord loyaal moet uitvoeren.

Tot slot krijg ik de sijskes van een flink aantal politiekers, die wel degelijk te vinden zijn in een bepaalde politieke partij, die godsdienstfanaat zijn, en liefst echtscheiding onwettelijk willen maken, abortus terug volledig in het strafrecht, anti-conceptie willen verbieden, euthanasie terugschroeven, gescheiden leerkrachten willen ontslaan ....

maar toch begrijp ik dat de Belangers daar geen draden over starten.
Oud 9 november 2011, 12:12   #16
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

volledig art.
Nogal 'racistisch',hé, van die Bourgeois??, En dat voor een N-VA'er!!! Dat waren voor jou toch van die onverdraagzame fascisten, niet? Hoe hypocriet kun je als topicstarter zijn!!! Je post heeft echter een totaal ander resultaat dan wat je ermee wil bereiken! Mercikes voor de 'reclame'!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 november 2011 om 12:29.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:13   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als die moskeeën aan de voorwaarden voldoen om erkend te worden, dan heeft Bourgeois geen andere keuze dan ze te erkennen. Ook ministers moeten zich aan de wet houden. Je richt je pijlen op de verkeerde. Het is niet de minister die iets verkeerd doet; het is de wet die niet deugt. Zoals eno2 al zei: we zouden tot een systeem moeten komen waar geen enkele religie gesubsidieerd wordt. Als die religies geld nodig hebben, moeten ze maar met de collectebus rondgaan.
Hij kan ook gewoon "vergeten" om dat te tekenen, en een wetsvoorstel indienen om heel dien geloofsboel te verbieden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:17   #18
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Besef je wel dat je zonder het zelf te weten de verdraagzaamheid van de N-VA aankaart en niet de onverdraagzaamheid ( want dat kan ook niet vermits de N-VA als partij niet onverdraagzaam is)! manmanman! Nogmaals bedankt, hoor!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:24   #19
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
NZelf zou ik, als ik Napoleon heette, religie tot een privé-zaak verklaren, en die op zijn geheel en over de hele lijn PRIVATISEREN.

Dikke 2.

Citaat:
Probeert u nu te suggereren dat N-VA een anti-islam partij is? Kan u misschien de partijpunten waaruit dat blijkt even opsommen?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:25   #20
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Misschien wordt de Geert wel een fundamentalistische moslim? Het zou hem in elk geval niet misstaan. Fundi is ie al, nu nog moslim.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be