![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() allee de envaerkes zijn hier wel zeer stil over.
of is dat een bedekte vorm om stemmen te winnen bij de volgende verkiezing. Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend. Dat antwoordt Bourgeois op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractieleider Filip Dewinter. Daarmee komt het aantal moskeeën dat in Vlaanderen in aanmerking komt voor subsidies op 24. Dit jaar vloeit er 538.000 euro provinciale subsidies naar de erkende moskeeën. volledig art. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111108_064 Laatst gewijzigd door hollande : 9 november 2011 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Niets aan te doen, de erkende religies moeten gelijkwaardig behandeld worden, zelfs door iemand die Bourgeois heet.
Zelf zou ik, als ik Napoleon heette, religie tot een privé-zaak verklaren, en die op zijn geheel en over de hele lijn PRIVATISEREN. Dat betekent: SUBSIDIE NUL: ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ik ben het eens met eno2... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geert Bourgeois
![]() Wat is je punt eigenlijk, sarkozy? Elke partij wilt kiesvee binnenhalen, dat is algemeen bekend. Ik vind dit een mooi gebaar naar de islamitische gemeenschap toe. Je valt precies uit de lucht, nietwaar? :-p Had je niet verwacht van een foefelende nationalist hé.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 november 2011 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Waarom zouden ze hier een draad over openen?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die moskeeën aan de voorwaarden voldoen om erkend te worden, dan heeft Bourgeois geen andere keuze dan ze te erkennen. Ook ministers moeten zich aan de wet houden. Je richt je pijlen op de verkeerde. Het is niet de minister die iets verkeerd doet; het is de wet die niet deugt. Zoals eno2 al zei: we zouden tot een systeem moeten komen waar geen enkele religie gesubsidieerd wordt. Als die religies geld nodig hebben, moeten ze maar met de collectebus rondgaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Hmm, van een blokker verwacht je zoiets niet idd. Maar binnen de N-VA hebt ge genoeg redelijke, niet-racistische mensen hoor. Uiteraard, niet allemaal. Maar Belgiëlovers zijn ook niet altijd heilige, tolerante boontjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Verwar blokkers nu niet met N-VA'ers. Overigens, de N-VA'er heeft hier niks mee te maken aangezien Geert alleen maar zn job als minister uitvoert. Kan of wil hij dat niet, dan stapt hij maar op.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorts, als nva'er vind ik dat Bourgeois het regeerakkoord loyaal moet uitvoeren. Tot slot krijg ik de sijskes van een flink aantal politiekers, die wel degelijk te vinden zijn in een bepaalde politieke partij, die godsdienstfanaat zijn, en liefst echtscheiding onwettelijk willen maken, abortus terug volledig in het strafrecht, anti-conceptie willen verbieden, euthanasie terugschroeven, gescheiden leerkrachten willen ontslaan .... maar toch begrijp ik dat de Belangers daar geen draden over starten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dat beschouw ik aLS FLIPPANT.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 november 2011 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Probeert u nu te suggereren dat N-VA een anti-islam partij is? Kan u misschien de partijpunten waaruit dat blijkt even opsommen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Misschien wordt de Geert wel een fundamentalistische moslim? Het zou hem in elk geval niet misstaan. Fundi is ie al, nu nog moslim.
![]() |
![]() |
![]() |