Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 oktober 2011, 21:53   #1
freelancer
Banneling

Standaard 'Voor tien jaar verlost van de staatshervorming'

Caroline Gennez (SP.A) hoopt zelfs voor 10 tot 20 jaar van de staatshervorming verlost te zijn.

Gelukkig krijgen we waarschijnlijk Carolientje Gennez als minister... want het zijn ongelooflijke moeilijke tijden die ons te wachten staan... en dan hebben we nood aan personen die tegelijkertijd bekwaam, moedig, doortastend... en daarenboven nog eens kinderlijk optimistisch zijn...

Bovendien is ze vooruitziend... Want had zij na dag 3 al niet gezien dat er genoeg op tafel lag om een regering te vormen? En slaagde zij er niet in Bart De Wever buiten spel te zetten?

Zij verdient alleszins ons respect...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111011_074

Laatst gewijzigd door freelancer : 11 oktober 2011 om 21:55.
freelancer is offline  
Oud 11 oktober 2011, 21:54   #2
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik zou er nog om kunnen lachen als ik in het zwart zou werken.. Maar spijtig genoeg doe ik dat niet.
Oud 11 oktober 2011, 22:17   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Tien jaar, min vier jaar voorafgaande politieke crisis betekent toch nog zes jaar stabiliteit.

Knap.
Pelgrim is offline  
Oud 11 oktober 2011, 22:56   #4
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen zo tevreden is, waarom haalt NVA dan nog 35 procent??
Hoera is offline  
Oud 12 oktober 2011, 00:23   #5
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik zou al verbaasd zijn als de roep naar hervorming een jaar stil ligt.
Gwyndion is offline  
Oud 12 oktober 2011, 00:54   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik zou er nog om kunnen lachen als ik in het zwart zou werken.. Maar spijtig genoeg doe ik dat niet.
Het feit dat ge werkt verklaart al veel. Wat valt er profijt te doen aan werken in het zwart. Het zijn eerder zakenmensen zoals bouwpromotoren en dergelijke die voor miljoenen zwart in hun zakken steken.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 oktober 2011 om 00:59.
Garry is offline  
Oud 12 oktober 2011, 01:03   #7
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Als iedereen zo tevreden is, waarom haalt NVA dan nog 35 procent??
Enkel tevreden politici komen op TV. Niet (ontevreden) burgers.
bgf324 is offline  
Oud 12 oktober 2011, 01:19   #8
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Enkel tevreden politici komen op TV. Niet (ontevreden) burgers.
Ik wordt er ondertussen echt moe van.. en heb het wel gehad met de arrogantie van de politiekers die ze tentoon spreiden want ze weten verdomd goed hoe de Vlaming of gemiddelde Belg voor zelfde geld, zich toch keer op keer laat overnaaien! Maar evenzeer heb ik het meer en meer gehad met de grote hoop idioten hier die steeds maar weer andere liggen te bekakken over hoe zij verkeerd zijn terwijl ze nog niet eens doorhebben hoe idioot ze zelf zijn door de propaganda te geloven of ze helpen in stand te houden.

Ik voorspel dan ook geen millimeter meer stabiliteit de komende jaren en zelfde gepalaver tot volgende verkiezingen en ver daarna.
Vermits mijn en onze stem toch minderwaardig is zowel hier als in het echte leven blijkbaar moet ik maar stilaan eens denken om niet enkel niet meer actief deel te nemen aan dit circus maar ook niet meer trachten de boodschap uit te dragen en lekker even asociaal te worden als de rest, toch op dat gebied alvast... Zal wreed moeilijk worden want meer geestesrust zal het me spijtig genoeg niet echt geven vrees ik. We worden dagelijks te hard geconfronteerd met de scheef gegroeide realiteit ervan.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 12 oktober 2011, 01:45   #9
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik wordt er ondertussen echt moe van.. en heb het wel gehad met de arrogantie van de politiekers die ze tentoon spreiden want ze weten verdomd goed hoe de Vlaming of gemiddelde Belg voor zelfde geld, zich toch keer op keer laat overnaaien! Maar evenzeer heb ik het meer en meer gehad met de grote hoop idioten hier die steeds maar weer andere liggen te bekakken over hoe zij verkeerd zijn terwijl ze nog niet eens doorhebben hoe idioot ze zelf zijn door de propaganda te geloven of ze helpen in stand te houden.

Ik voorspel dan ook geen millimeter meer stabiliteit de komende jaren en zelfde gepalaver tot volgende verkiezingen en ver daarna.
Vermits mijn en onze stem toch minderwaardig is zowel hier als in het echte leven blijkbaar moet ik maar stilaan eens denken om niet enkel niet meer actief deel te nemen aan dit circus maar ook niet meer trachten de boodschap uit te dragen en lekker even asociaal te worden als de rest, toch op dat gebied alvast... Zal wreed moeilijk worden want meer geestesrust zal het me spijtig genoeg niet echt geven vrees ik. We worden dagelijks te hard geconfronteerd met de scheef gegroeide realiteit ervan.
Ik denk wel dat er meer stabiliteit zal komen. Reden: het spook van de N-VA.

Geeneen Vlaamse partij gaat het aan durven om de regering te laten vallen. Want dan moeten ze naar verkiezingen.
bgf324 is offline  
Oud 12 oktober 2011, 05:05   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik denk wel dat er meer stabiliteit zal komen. Reden: het spook van de N-VA.

Geeneen Vlaamse partij gaat het aan durven om de regering te laten vallen. Want dan moeten ze naar verkiezingen.
Inderdaad, het ironische aan verkiezingen: de bedreigden regeren samen in schrik voor de overwinnaars, en zo krijgt een bevolking perfect het complementaire beleid dat hij verkozen heeft. Enfin, vooral in Belgie waar een meerderheid niet nodig is.
patrickve is offline  
Oud 12 oktober 2011, 05:20   #11
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Caroline Gennez (SP.A) hoopt zelfs voor 10 tot 20 jaar van de staatshervorming verlost te zijn.

Gelukkig krijgen we waarschijnlijk Carolientje Gennez als minister... want het zijn ongelooflijke moeilijke tijden die ons te wachten staan... en dan hebben we nood aan personen die tegelijkertijd bekwaam, moedig, doortastend... en daarenboven nog eens kinderlijk optimistisch zijn...

Bovendien is ze vooruitziend... Want had zij na dag 3 al niet gezien dat er genoeg op tafel lag om een regering te vormen? En slaagde zij er niet in Bart De Wever buiten spel te zetten?

Zij verdient alleszins ons respect...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111011_074
Ik hoop het samen met Caroline Gennez. Al dat communautair gezever de hele tijd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 oktober 2011 om 05:21.
Het Oosten is offline  
Oud 12 oktober 2011, 06:36   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

IK zal u zeggen waarom die hervorming niet stilligt

er zitten teveel dubbele bodems in de tekst, en er staat teveel dat dingen kunnen aangepast worden. Net zoals die percentages en die transfert percentages ook no gkunnen aangepast worden. Dit wordt nog jaren debatteren over 0.1%
brother paul is offline  
Oud 12 oktober 2011, 07:05   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Tien jaar, min vier jaar voorafgaande politieke crisis betekent toch nog zes jaar stabiliteit.

Knap.
Dat gelooft ge toch zelf niet, ge zit bovenop een kruidvat, ze hebben er de lont misschien uitgetrokken, maar ze ligt er nog altijd vlak naast te smeulen...
Herr Flick is offline  
Oud 12 oktober 2011, 07:15   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

begin 2013 zullen er al problemen zijn, met de benoeming van die burgemeesters.

de roep van de Franstaligen om die metropolitane gemeenschap meer bevoegdheden te geven, zal groter worden hierdoor.

Gans Vlaams-Brabant wordt conflictgebied, maar dat was de bedoeling van de Franstaligen.
Oud 12 oktober 2011, 07:36   #15
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

de roep van de Franstaligen om die metropolitane gemeenschap meer bevoegdheden te geven, zal groter worden hierdoor.

Gans Vlaams-Brabant wordt conflictgebied, maar dat was de bedoeling van de Franstaligen.
Precies, en indien er straks bijvoorbeeld een Franstalige meerderheid zou komen in een niet-faciliteitengemeente (ik denk bv. in de eerste plaats aan Overijse) zal voor iedereen pas echt duidelijk worden wat de consequenties van de huidige akkoorden zullen zijn.
SDG is offline  
Oud 12 oktober 2011, 08:01   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

t zou ook wel eens kunnen dat tegen dan het geld op is...
Herr Flick is offline  
Oud 12 oktober 2011, 10:11   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
t zou ook wel eens kunnen dat tegen dan het geld op is...
't zou wel eens kunnen dat het geld zelf niet meer bestaat
Pelgrim is offline  
Oud 12 oktober 2011, 10:12   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Franstaligen treffen hier geen schuld in, aangezien een Vlaamse meerderheid dit goedkeurt.
Pelgrim is offline  
Oud 12 oktober 2011, 10:12   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen treffen hier geen schuld in, aangezien een Vlaamse meerderheid dit goedkeurt.
ik heb het niet over schuld hé, ik heb het over intentie.
Oud 12 oktober 2011, 10:12   #20
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knap.
²

Wat een domme uitspraak van Gennez.
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be